Petertje stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
wilco

Post by wilco »

Je kunt geen appels met peren vergelijken natuurlijk , je stapt net zoals ik van een AWD met een boel PK's en NM's over naar een FWD met 200PK en veel minder koppel.

Hetgeen wat jij nu zegt is een ractie op AWD , op glad(der) wegdek ben je gewoon heer en meester met AWD.

Ik rij nu ook een ITR en had een Sub. met bijna 300PK en ruim 400+NM , maar ben zeer tevreden en tuurlijk is het soms wel vermoeiend om altijd maar ellelang door trekken dat komt omdat je die bergen NM's gewend bent.

Misschien laat je je nu van de wijs af brengen door wat gladder wegdek, vergeet niet 200PK op allen je voorwielen .

Ik zou zeggen rij eerst even in de Renault (kies wel de latere types ; beter onderstel/bla bla bla...) en ben je er dan nog niet uit rij dan nog een keer in een Type R en kies bijv. een andere met andere banden en rij dan met bijv. iets droger weer en kijk dan hoe hard je met een FWD kan , ik kan je zeggen dat dat erg hard is (althans de ITR), en plaats een goed open luchtfilter met een goed open uitlaat voor veel meer sensatie , dat gekrijs en en dat klinkende metaal ....elke keer weer voldoening!!

Nu eerst zelf maar een goede uitlaat aanschaffen.... :o ops:
Petertje

Post by Petertje »

Wilco, je hebt helemaal gelijk. Daarom zet ik er in mijn verhaaltje ook bij dat ik weet dat ik AWD niet met FWD mag vergelijken :wink: Maar ja, als je net uit een Sub met ongeveer 270pk stapt,dan maak je die vergelijking toch (of je wil of niet)

De proefrit is voor mij dan ook absoluut geen reden om geen CTR aan te schaffen :!: Eigenlijk zou ik een weekje in de 206 1.4 16v van mijn vriendin moeten rijden en dan meteen daarna in de CTR..dan zou de ervaring weer heel anders zijn.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de CTR wel wat karig uitgerust vind voor dat geld. Eigenlijk zijn ze peperduur,maar het is natuurlijk wel iets exclusiefs.
wilco

Post by wilco »

Toen ik de Sub. had heb ik ook gereden en wat andere NA auto's , waar ik naar die tijd dacht ...hmmm die Sub. gaat niet weg want die hokken zijn gewoonweg sloom.

Toen ik proefrit maakte met de ITR had ik ook zoiets (Ook op een regenachtige dag) , tja leuk , spint veel ,altijd maar lang doortrekken maar zodra die VTEC inkomt , is het toch erg leuk.

Toen ik de Sub. verkocht had moest ik ruim 1,5 week wachten op de ITR , en waardoor ik mezelf moest verplaatsen met een Starlet 1.0 :shock: , daarna stapte ik weer in de ITR en ben tot nu toe zeer tevreden.

Het is net wat jezelf wil , is het je woon/werk auto of een hobby auto, dat is wat bij mij wel het geval is .
Het is een compleet andere auto , je moet echt werken en niks gaat vanzelf , je bent absoluut niet de snelste auto maar je hebt telekns wel weer moeten werken en dat is leuk van autorijden dat het niet allemaal vanzelf gaat zoals in de Sub. met bergen koppel.
Je moets cshakelen en alle Pk's op de FWD op de weg zien te krijgen, bij nat gaat dat stukken moeilijker als met droog.

Tja de beslissing ligt bij jou maar je moet gewoon de Sub. even wegdenken, succes! :wink:
Petertje

Post by Petertje »

Zojuist in een Clio RS gereden en dat vond ik totaal niet om over naar huis te schrijven. Tuurlijk is het een snelle auto,maar voor het gevoel zit er niet echt veel power in.

Naar mijn idee wint de CTR het op alle punten van de Clio RS (behalve op het gebied van de prijsstelling)
HondArd

Post by HondArd »

Petertje wrote:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de CTR wel wat karig uitgerust vind voor dat geld. Eigenlijk zijn ze peperduur,maar het is natuurlijk wel iets exclusiefs.

Een CTR lijkt heel duur, maar dat komt omdat het geld zit in de onderdelen die je niet direct ziet maar die wel bijdragen aan het feit dat je eigenlijk een racewagen hebt voor de openbare weg. Het onderstel is ook nog eens helemaal herzien om dit geweld allemaal aan te kunnen bijvoorbeeld. Die onderdelen en die ontwikkeling kosten ook wat. Kun je ook een Cli(k)o RS kopen, maar die is enkel snel om de snelle motor. Een CTR (net als een ATR en een ITR trouwens) is nog eens helemaal herzien nadat er een pittige motor in gegaan is.
Petertje

Post by Petertje »

Misschien dat ik dat verschil onbewust toch heb gevoeld.

Wat mag volgens jullie een CTR uit 2002 met rond de 50.000 km kosten?

BVD
HONDA

Post by HONDA »

Ik zag hier kort geleden nog een CTR voor 16.000 euro langskomen. 20.000 of lager lijkt me dus haalbaar (wel particulier en niet bij de dealer).

KLIK
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
vtecman

re

Post by vtecman »

hey

allereerst welkom, en als je echt een CTR zoekt dan staat er 1 op autoonline.nl voor 17000 uit 2003 met zeer weinig km.

http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... igsyaq3sbn

greetz
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

idd weinig met die KM's
Petertje

Post by Petertje »

De switch zal voor mij toch pas op zijn vroegst deze zomer gaan plaatsvinden. Ik hou gewoon deze site en internet in de gaten en dan sla ik op het goede moment toe.

De Sub wil ik eerst verkopen,dus daar hangt het mede vanaf.
Blokkie_R

Post by Blokkie_R »

Succes met je zoektocht Peter...........geniet nog maar even van je Sub 8)
eteuben

Post by eteuben »

Petertje wrote:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de CTR wel wat karig uitgerust vind voor dat geld. Eigenlijk zijn ze peperduur,maar het is natuurlijk wel iets exclusiefs.

Luxe = extra gewicht!
Extra gewicht = prestatieverlies!

Hij heet ook Type-R in plaats van GLX! :wink:

PS.
Uiteraard welkom op dit forum, ook namens mij!
wilco

Post by wilco »

Qua gewicht ben ik dan nu ook tevreden zonder Airco en de standaard boxen voldoen :shock: :wink: :wink:
itr-1895

Post by itr-1895 »

welkom,
weer een sub rijder die voor een type-R kiest :thumbs:
Petertje

Post by Petertje »

Ik begin het ook een beetje beu te worden dat ik me niet onopvallend door het verkeer kan bewegen met de Sub. Ik ben niet iemand die graag opvalt, en vanuit dat oogpunt lijkt de CTR me ook een goede keus. :wink:
Petertje

Post by Petertje »

Na lang wikken en wegen toch het Honda-plan uit mijn hoofd gezet :!:

Ik heb nog een extra proefrit gemaakt in een andere CTR en ik kan niet wennen aan de hoge toerentallen, de afwezigheid van de turbo, de afwezigheid van het heerlijke boxergeluid en het listige weggedrag.... :-? De Clio RS vond ik ronduit tegenvallen, en de Ibiza Cupra was het ook niet helemaal voor mij. Van de drie genoemde auto's vond ik de CTR absoluut de beste.

Heb inmiddels ook wat proefritjes achter de rug met diverse Subaru WRX'en en dan heb je naar mijn idee uiteindelijk toch meer waar voor je geld. Ik denk dat de WRX niet veel sneller is dan een goede CTR ,maar het weggedrag van de WRX is beduidend beter en de aanschafkosten zijn zelfs iets lager dan een goede CTR uit hetzelfde bouwjaar.

Bovendien ga ik -ivm een nieuwe job- per dag nog maar 10 km woon-werk rijden ipv 70 km :!: Dit houdt in dat ik mijn auto toch voornamelijk voor de lol zal gaan gebruiken, en dan kan er naar mijn persoonlijke mening niets op tegen een lekkere boxer :lol:

Ik wil iedereen hier in ieder geval hartelijk bedanken voor alle hulp en tips. De sfeer op dit forum is dik in orde,dus COMPLIMENTEN. :thumbs:

Als er nog mensen zijn die interesse hebben in de GTT voordat die ingeruild wordt,stuur me dan maar een pb. :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Je hebt posts genoeg dus hij mag in het te koop gedeelte. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Petertje

Post by Petertje »

Daar was het me absoluut niet om te doen hoor :!:
eteuben

Post by eteuben »

Het is absoluut niet verkeerd om vooraf eens goed na te denken over wat je wil. Een proefrit heeft je overtuigd. Ondanks dat het geen CTR wordt, vindt ik het goed dat je je hart volgt. Je zal maar rijden in een auto die je achteraf niet goed bevalt. Daar kun je beter eerder achterkomen.
HONDA

Post by HONDA »

Petertje wrote:Daar was het me absoluut niet om te doen hoor :!:

Die gedachte had ik ook niet. :o ops:
Locked