vraagje van een hondarijder

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

vraagje van een hondarijder

Post by accordR alias AccordS »

Ik heb een e-mailtje gehad van deze Honda rijder.
Misschien kunnen wij hem dit uitleggen.

Hallo, we hebben sinds kort een 99'er Accord. Geen Type-R helaas. Maar goed, ik heb een probleem. Ik ben na 2 tankbeurten erachter gekomen dat mijn Accord niet echt zuinig is. Sterker nog, hij verbruikt nog meer dan een Accord Type-R als je naar het gemiddeld verbruik kijkt. En dan rijden we nog normaal ook zonder dat de
V-Tec erbij komt. Waar kan dit aan liggen? Ik heb de plaatselijke Honda dealer al gemaild maar ik wil ook graag een onafhankelijk antwoord op mijn vraag. Aangezien jullie ook de Accord Type-R hebben rijden vraag ik jullie om hulp.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

En wat is nu het verbruik?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

rotte lambdasonde.......
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Met een rotte sonde gaat ie toch ook slecht lopen Frank? Overigens ben ik nog wel steeds benieuwd over wat voor verbruik we het hebben. Misschien loopt het allemaal wel los...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

VTECCIE wrote:Met een rotte sonde gaat ie toch ook slecht lopen Frank? Overigens ben ik nog wel steeds benieuwd over wat voor verbruik we het hebben. Misschien loopt het allemaal wel los...


Hoeft niet perse...

Je kan controleren of de spanning van de sonde onbelast op en neer gaat van 0,2 naar 0,9 volt en weer terug. Bij warme motor uiteraard. Vollast moet 0,9 volt zijn...

Maar een beetje meer info zou wel fijn zijn... :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

accords lijken ook vrij veel last te hebben van vuile injectoren.
Slechte inspuiting kan ook zorgen voor een hoger verbruik.

Schoon laten maken via ultrasoon is zowiezo aan te bevelen.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Mail hem maar terug dat hij op het forum lid moet worden, met een link naar dit topic. Dan kunnen we hem directer helpen denk ik.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Met vuile injectoren moet je toch ook het probleem hebben dat 'ie onrustiger loopt omdat niet elke cilinder dezelfde vulling krijgt en/of de benzine niet op dezelfde manier verneveld? En dan geeft 'ie toch ook een motorstoring? Wat ook mee kan spelen is dat deze auto misschien ooit op LPG heeft gereden maar niet regelmatig is overgeschakeld op benzine. Had daar namelijk met mijn oude BX ook last van. reed als een trein op LPG, maar bij overschakelen op benzine kwam er een hele sterke weeïge lucht vrij, en gasgeven durfde ik bijna niet omdat hij behoorlijk stotterde. Dus te rijk aan benzine en echt zuinig reed 'ie daar dan niet op.
Maar zoals Ivo al aangaf: laat hem/haar eerst maar eens aanmelden (wel eerst voorstellen natuurlijk :wink: ) dan kunnen wij hem misschien directer helpen.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Mail hem maar terug dat hij op het forum lid moet worden, met een link naar dit topic. Dan kunnen we hem directer helpen denk ik.


had ik al doorgegeven 8)
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Advies? Ga naar de Hondadealert en laat die 'm na kijken. Heb je meer aan dan een hoop gespeculeer van een hoop wannabee-experts op een forum....en da's serieus bedoelt. :roll: Dealer heeft computerapparatuur die ze aan de auto knopen en die kunnen binnen 10 minuten de oorzaak vinden.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Tja ik heb toch echt meer vertrouwen in sommige 'wannabee experts' hier op het forum dan in de meeste dealers. De meeste dealers komen niet verder dan olie wisselen en bougies vervangen en sommige mensen hier halen heel de wagen uit elkaar...

Maar je moet doen waar je zelf vertrouwen in hebt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Dan heb je geen goeie dealer..! :o ops:

Maar idd, iedereen moet doen wat hij zelf het beste vindt. Ik hoop dat z'n problemen spoedig worden opgelost. Een standaard accord (1.8?) met een verbruik van 1 op 10 en dan niet eens in vtec komen is niet bepaald een lolletje met de huidige brandstofprijzen!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

CWATR wrote:Advies? Ga naar de Hondadealert en laat die 'm na kijken. Heb je meer aan dan een hoop gespeculeer van een hoop wannabee-experts op een forum....en da's serieus bedoelt. :roll: Dealer heeft computerapparatuur die ze aan de auto knopen en die kunnen binnen 10 minuten de oorzaak vinden.


Zullen we direct maar een groot deel van dit forum sluiten dan?...

Bedenk me nu wel 10x voor dat ik iets post op een technische vraag...
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

CWATR wrote:Dan heb je geen goeie dealer..! :o ops:

Maar idd, iedereen moet doen wat hij zelf het beste vindt. Ik hoop dat z'n problemen spoedig worden opgelost. Een standaard accord (1.8?) met een verbruik van 1 op 10 en dan niet eens in vtec komen is niet bepaald een lolletje met de huidige brandstofprijzen!



CWATR, VTEC komt er wel in maar na het zuinige verbruik van 2 Civic hatchbacks en een CRX is dit toch wel ff slikken. :cry: Zeker met deze brandstofprijzen ja. Ik kijk al niet eens maar naar de prijs en pin het gauw. :D
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

BugsM wrote:
CWATR wrote:Advies? Ga naar de Hondadealert en laat die 'm na kijken. Heb je meer aan dan een hoop gespeculeer van een hoop wannabee-experts op een forum....en da's serieus bedoelt. :roll: Dealer heeft computerapparatuur die ze aan de auto knopen en die kunnen binnen 10 minuten de oorzaak vinden.


Zullen we direct maar een groot deel van dit forum sluiten dan?...

Bedenk me nu wel 10x voor dat ik iets post op een technische vraag...


Bugs, bedankt voor de info. Ik vertrouw dealers ook niet zo. Daarom vraag ik het aan mede Hondezen. Ik wil het aan beide partijen vragen.
Rijders en verkopers. Dan weet ik wat ik kan verwachten bij de dealer. :lol:
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

CWATR wrote:Dan heb je geen goeie dealer..! :o ops:

Maar idd, iedereen moet doen wat hij zelf het beste vindt. Ik hoop dat z'n problemen spoedig worden opgelost. Een standaard accord (1.8?) met een verbruik van 1 op 10 en dan niet eens in vtec komen is niet bepaald een lolletje met de huidige brandstofprijzen!


Standaard 99'er Accord 1.8 LSi V-TEC.
Willie
Posts: 59
Joined: Tue Feb 14, 2006 8:43 pm

Post by Willie »

VTECCIE wrote:Tja ik heb toch echt meer vertrouwen in sommige 'wannabee experts' hier op het forum dan in de meeste dealers. De meeste dealers komen niet verder dan olie wisselen en bougies vervangen en sommige mensen hier halen heel de wagen uit elkaar...

Maar je moet doen waar je zelf vertrouwen in hebt.


VTECCIE, ik heb het ook niet zo op dealers. Ben een keer bijna afgezet door de Honda dealer in Alkmaar bij het kopen van een Civic. Eikel van een verkoper was het. Ben sindsdien een beetje huiverig voor die gasten.
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Ik heb ook zo'n 18i accord gereden. Was een leasebak.Rammelbak, waarschijnlijk omdat ie in engeland in elkaar was geschroefd ipv japan :lol: De ATR, ook in Swindon in elkaar geschroefd, is ondanks de stijvere vering gelukkig niet zo rammelig.

Anyway, ik geloof dat ik toen zo'n 1 op 12 reed met die auto.

Rij nu zakelijk een 2.0 accord (model '04) en heb wel eens 1 op 13,6 gereden. ...eerlijk waar. Wat is dat een super auto. Met ook nog eens een supermotor. Verlagen en 225ers deronder en je hebt een carrosserie die standaard stijver is dan de ATR en behoorlijk snel!!!! Als je zo rijdt dan nog 1 op 12! Wow.

Eerlijk is eerlijk: als Honda een nieuwe ATR maakt met deze carosserie en een opgefokte 2 liter motor (van de CTR) en gewicht 100kilo eraf....wordt het de mijne. (sorry, ik dwaal af)

Maar terug naar jouw probleem: zoek een goeie dealer en laat die gasten 'm aan de computer hangen....; vinden ze niks kun je altijd nog de 'specialisten'vragen :roll:

groeten.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Laat het even weten als ze wat gevonden hebben..
Ben benieuwd!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

[quote="CWATR"]

Maar terug naar jouw probleem: zoek een goeie dealer en laat die gasten 'm aan de computer hangen....]

Vanwaar die negatieve houding? :roll:


Als er geen foutcode inzit, weet ik het antwoord van de dealer wel; laat hem maar een dagje staan, gaan we dan verder kijken...
Helaas is er niet voor ieder probleem direct een oplossing. Bij de dealer niet en ook niet via hulp op een forum...
Locked