Petertje stelt zich voor
Petertje stelt zich voor
Goeiedag allemaal,
Mijn naam is Peter, ik kom uit Ridderkerk en ik rij al sinds anderhalf jaar in mijn eerste Japanse auto...een Subaru Impreza GTturbo. Hele fijne en snelle auto,maar ik wil op termijn switchen naar een wat compacter autootje.
Ik zit serieus te denken aan een (gebruikte) Civic Type R omdat ik het een hele mooie auto vind. Eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik er nog nooit in gereden heb en daarom ben ik op zoek naar een dealer in de regio Rotterdam waar er eentje staat voor een proefritje.
Het is me wel opgevallen dat het aanbod in Nederland zeer beperkt is. In Duitsland is het wat dat betreft stukken beter,maar ik heb absoluut geen ervaring met het kopen van een auto in het buitenland.
Hopelijk ben ik hier op de goede plek beland voor tips ivm de aankoop.. :wink:
Groeten,
Peter
Mijn naam is Peter, ik kom uit Ridderkerk en ik rij al sinds anderhalf jaar in mijn eerste Japanse auto...een Subaru Impreza GTturbo. Hele fijne en snelle auto,maar ik wil op termijn switchen naar een wat compacter autootje.
Ik zit serieus te denken aan een (gebruikte) Civic Type R omdat ik het een hele mooie auto vind. Eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik er nog nooit in gereden heb en daarom ben ik op zoek naar een dealer in de regio Rotterdam waar er eentje staat voor een proefritje.
Het is me wel opgevallen dat het aanbod in Nederland zeer beperkt is. In Duitsland is het wat dat betreft stukken beter,maar ik heb absoluut geen ervaring met het kopen van een auto in het buitenland.
Hopelijk ben ik hier op de goede plek beland voor tips ivm de aankoop.. :wink:
Groeten,
Peter
Welkom Peter, ik had je topic op EM beantwoord. De CTR rijders hier zullen je graag advies geven.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Bedankt allemaal voor dit warm onthaal :wink: (verdomd,dat rijmt nog ook)
Deze week ga ik toch proberen een proefrit te regelen.
Mocht iemand van jullie mij die kans gunnen om een rondje mee te rijden,dan hou ik me aanbevolen. Als ik zelf een proefrit ga maken, dan kies ik toch liever voor een auto van een dealer. Als er dan iets mis mocht gaan,dan heb ik liever dat dat bij een auto van de dealer gebeurt dan bij een van jullie bolides :!:
Een ongeluk zit immers in een klein hoekje....
Deze week ga ik toch proberen een proefrit te regelen.
Mocht iemand van jullie mij die kans gunnen om een rondje mee te rijden,dan hou ik me aanbevolen. Als ik zelf een proefrit ga maken, dan kies ik toch liever voor een auto van een dealer. Als er dan iets mis mocht gaan,dan heb ik liever dat dat bij een auto van de dealer gebeurt dan bij een van jullie bolides :!:
Een ongeluk zit immers in een klein hoekje....
Dat laat ik zeker nog even weten! Ik heb deze week ook nog een proefrit gepland in een Clio RS.
Als ik beide proefritten gedaan heb, dan kan ik een goed oordeel vellen. Mijn planning is om e.e.a. in de zomer te realiseren. Dan moet uiteraard eerst de Impreza verkocht worden,want mijn geldboom is al een tijdje dood :wink:
Als iemand interesse heeft in een keurige Sub,stuur dan effe een PB'tje voor meer info. Proefrit is vanzelfsprekend geen probleem voor serieuze mensen. :!:
Als ik beide proefritten gedaan heb, dan kan ik een goed oordeel vellen. Mijn planning is om e.e.a. in de zomer te realiseren. Dan moet uiteraard eerst de Impreza verkocht worden,want mijn geldboom is al een tijdje dood :wink:
Als iemand interesse heeft in een keurige Sub,stuur dan effe een PB'tje voor meer info. Proefrit is vanzelfsprekend geen probleem voor serieuze mensen. :!:
Ik heb vanmiddag een afspraak,en ik ben erg benieuwd.
Die Sub komt wel verkocht,daar maak ik me niet echt zorgen over. Het staat of valt allemaal met de onderhoudsgeschiedenis en de staat waarin het beestje verkeert. Bij mij zit het wat dat betreft helemaal goed en ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor te hebben. :!: Als ik er met een particulier niet uitkom,dan ruil ik hem gewoon in.
Ik wil hierbij nog wel effe vermelden dat ik er bijna 2 jaar met veel plezier in gereden heb,maar het is gewoon weer eens tijd voor iets anders (het bloed kruipt waar het niet gaan kan) :wink:
Die Sub komt wel verkocht,daar maak ik me niet echt zorgen over. Het staat of valt allemaal met de onderhoudsgeschiedenis en de staat waarin het beestje verkeert. Bij mij zit het wat dat betreft helemaal goed en ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor te hebben. :!: Als ik er met een particulier niet uitkom,dan ruil ik hem gewoon in.
Ik wil hierbij nog wel effe vermelden dat ik er bijna 2 jaar met veel plezier in gereden heb,maar het is gewoon weer eens tijd voor iets anders (het bloed kruipt waar het niet gaan kan) :wink:
wilco wrote:Hmm er zijn wel meer Sub. rijders die eventueel overstappen naar een Type R :wink:
Er ploffen ook steeds meer Subs valt me op. :shock:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Er ploffen steeds meer Subs? Leg eens uit :!:
Als er 1 auto betrouwbaar is,dan is het wel de Sub GTT en dan spreek ik uit eigen ervaring en de ervaring van het gros van de Subbezitters. Voor een auto met dik 200pk durf ik te beweren dat hij tot de betrouwbaarste in zijn soort/prijsklasse behoort.
En alles kan kapot,als je er maar ruw genoeg mee omgaat of als je maar onbeperkt aan het tunen slaat of als je geen onderhoud pleegt. Gooi de turbodruk maar eens flink omhoog,en als je dan niks aan het mengsel verandert,dan kan je er inderdaad op wachten tot ie ploft. Tegenwoordig slaat het tuningvirus wild om zich heen en veel jongens laten zich meeslepen hierdoor en krijgen dan op termijn de rekening gepresenteerd voor low-budget tuning
Maar goed,das mijn mening :wink:
Als er 1 auto betrouwbaar is,dan is het wel de Sub GTT en dan spreek ik uit eigen ervaring en de ervaring van het gros van de Subbezitters. Voor een auto met dik 200pk durf ik te beweren dat hij tot de betrouwbaarste in zijn soort/prijsklasse behoort.
En alles kan kapot,als je er maar ruw genoeg mee omgaat of als je maar onbeperkt aan het tunen slaat of als je geen onderhoud pleegt. Gooi de turbodruk maar eens flink omhoog,en als je dan niks aan het mengsel verandert,dan kan je er inderdaad op wachten tot ie ploft. Tegenwoordig slaat het tuningvirus wild om zich heen en veel jongens laten zich meeslepen hierdoor en krijgen dan op termijn de rekening gepresenteerd voor low-budget tuning
Maar goed,das mijn mening :wink:
Petertje wrote:Er ploffen steeds meer Subs? Leg eens uit :!:
Als er 1 auto betrouwbaar is,dan is het wel de Sub GTT...
Tot 150.000 km wel ja maar ik lees op EM meer en meer dat er problemen ontstaan. De meeste GTT's zijn van '98 of jonger dus de echte zwakke plekken zullen nu tevoorschijn komen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Petertje wrote:Er ploffen steeds meer Subs? Leg eens uit :!:
Als er 1 auto betrouwbaar is,dan is het wel de Sub GTT...
Tot 150.000 km wel ja maar ik lees op EM meer en meer dat er problemen ontstaan. De meeste GTT's zijn van '98 of jonger dus de echte zwakke plekken zullen nu tevoorschijn komen.
Die grens van 150.000 km die zegt mij eerlijk gezegd niks. Er zijn er die probleemloos 2 ton gelopen hebben er er zijn er die in de garantieperiode al geploft zijn.....Dit beeld zul je bij elke auto terugzien,en dat heeft niks te maken met wel of niet betrouwbaar. Het hang allemaal af van hoe ermee omgegaan wordt. Ik geloof niet dat Honda hierop een uizondering vormt.
Tja ik draai al even mee in het Honda wereldje en ik lees toch vrijwel nooit over een geploft VTEC blok. De non-VTEC blokken uit de CRX wilde nogal eens gaan bij 200.000+ km maar VTEC's blijven gaan. Mijn mening is dan ook dat Honda blokken simpelweg beter zijn dan Subaru. Honda wint ook niet voor niets regelmatig de prijs voor de beste motor.
Het enige wat ik als tegenargument kan verzinnen is dat Subaru blokken misschien sneller aan de max worden gebracht door het verhogen van de turbodruk etc.
Het enige wat ik als tegenargument kan verzinnen is dat Subaru blokken misschien sneller aan de max worden gebracht door het verhogen van de turbodruk etc.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Proefritje is achter de rug :!:
Daar stond ie dan..een zeer nette CTR in de kleur zilvergrijs. Keurig interieur met zeer prettige stoelen. Starten en...ik hoor niks..lekker rustig in ieder geval. Ik greep de eerste keer natuurlijk naar beneden voor de schakelpook, maar dat moeten jullie me maar vergeven :lol: Allereerst viel het mij op dat de CTR ook bij lage toerentallen al goed aan het gas hangt. Geen last van het turbogat,dus gas is meteen reactie. :lol:
Als GTT rijder had ik een natuurlijke weerstand tegen heel ver doortrekken,maar bij de CTR is dat nou juist de bedoeling. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel vermoeiend vond als je in de hoge toerentallen komt. Heel knap hoe ze die 200 pk eruit gepeuterd hebben,maar naar mijn idee moet de CTR echt alle zeilen bijzetten om die pk's eruit te knallen.
Op de heenweg een stuk snelweg gepakt en op de terugweg binnendoor. Op een gegeven moment ligt er wat modder op de weg en ongeveer 100m daarna volgt een redelijk scherpe bocht. Ik ging vrij rustig de bocht in,maar toch begon de auto met zijn staart te slaan. Mijn reactie was gelukkig goed en met wat tegensturen bleef ik toch de goede lijn volgen...ik schrok me werkelijk helemaal kapot :shock: Ik weet dat het niet eerlijk is om de CTR op dit punt te vergelijken met de Sub,maar onbewust doe je dat toch. Ik weet gewoon dat de Sub in dit bochtje geen krimp had gegeven.
Kortom...ik ben er nog niet uit. Het uiterlijk en het interieur krijgt van mij een dikke 9,maar de rij-eigenschappen daar kan ik nog geen cijfer voor geven....ik weet het gewoonweg niet.
Ik ga zeker nog wat andere hot hatches proberen om daarna de beslissing te kunnen maken.
Ik hou jullie op de hoogte :!:
Daar stond ie dan..een zeer nette CTR in de kleur zilvergrijs. Keurig interieur met zeer prettige stoelen. Starten en...ik hoor niks..lekker rustig in ieder geval. Ik greep de eerste keer natuurlijk naar beneden voor de schakelpook, maar dat moeten jullie me maar vergeven :lol: Allereerst viel het mij op dat de CTR ook bij lage toerentallen al goed aan het gas hangt. Geen last van het turbogat,dus gas is meteen reactie. :lol:
Als GTT rijder had ik een natuurlijke weerstand tegen heel ver doortrekken,maar bij de CTR is dat nou juist de bedoeling. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel vermoeiend vond als je in de hoge toerentallen komt. Heel knap hoe ze die 200 pk eruit gepeuterd hebben,maar naar mijn idee moet de CTR echt alle zeilen bijzetten om die pk's eruit te knallen.
Op de heenweg een stuk snelweg gepakt en op de terugweg binnendoor. Op een gegeven moment ligt er wat modder op de weg en ongeveer 100m daarna volgt een redelijk scherpe bocht. Ik ging vrij rustig de bocht in,maar toch begon de auto met zijn staart te slaan. Mijn reactie was gelukkig goed en met wat tegensturen bleef ik toch de goede lijn volgen...ik schrok me werkelijk helemaal kapot :shock: Ik weet dat het niet eerlijk is om de CTR op dit punt te vergelijken met de Sub,maar onbewust doe je dat toch. Ik weet gewoon dat de Sub in dit bochtje geen krimp had gegeven.
Kortom...ik ben er nog niet uit. Het uiterlijk en het interieur krijgt van mij een dikke 9,maar de rij-eigenschappen daar kan ik nog geen cijfer voor geven....ik weet het gewoonweg niet.
Ik ga zeker nog wat andere hot hatches proberen om daarna de beslissing te kunnen maken.
Ik hou jullie op de hoogte :!:
VTECCIE wrote:Tja ik draai al even mee in het Honda wereldje en ik lees toch vrijwel nooit over een geploft VTEC blok. De non-VTEC blokken uit de CRX wilde nogal eens gaan bij 200.000+ km maar VTEC's blijven gaan. Mijn mening is dan ook dat Honda blokken simpelweg beter zijn dan Subaru. Honda wint ook niet voor niets regelmatig de prijs voor de beste motor.
Het enige wat ik als tegenargument kan verzinnen is dat Subaru blokken misschien sneller aan de max worden gebracht door het verhogen van de turbodruk etc.
Honda is absoluut een topmerk als het gaat om betrouwbaarheid,dat zul je mij niet horen ontkennen :!: