Was lekker aan het tuffen in en om Alkmaar. Nu is er achter op een industrieterrein een nieuw stuk weg neergelegd met heel veel bochtjes achter elkaar.
Dus ik dacht: laat ik daar is gaan rijden.
Ik durf van mijzelf wel te zeggen dat ik de R onder controle heb, ook in glij en "sper" situaties.
Nu kwam ik uit een bocht naar rechts, en hierna volgt meteen een linkse bocht. Het zijn haakse bochten en ik reed +/- 50 km/u.
Na/tijdens de eerste bocht begon de R iets te glijden en ik voelde het sper zijn werk doen

Echter, toen ik rustig wou terug sturen om de linkse bocht te nemen ging het fout.
Bij het uitdraaien van de rechtse bocht werd het het sper te veel en de achterkant begon uit te breken.....ik liet daarom eerst het gas los.
Dit gaf niet het gewenste resultaat, dus ik trapte de koppeling ook in.
De achterkant leek terug te komen, echter INEENS draaide de R 180 graden om. :?:
Gelukkig net niet de stoep geraakt, maar wel een laag rubber neergelegd.
Ik ben over het algemeen een rustige rijder, en doe dit soort dingen alleen als de situatie het toelaat.
Tot nu toe heb ik het glijden altijd goed onder controle gehad, en weet het altijd correct op te vangen, echter deze ervaring heeft me wel wat doen schrikken.....

Enige minuten later kwam het in me op dat het misschien wel leuk zo zijn om een soort cursus met R rijders te gaan doen.
Ik heb gelezen dat de rijvaardigheidsdag eraan komt, echter misschien is het leuker (een andere keer dan) om eens verder te gaan dan dit.
Ik zie dat het een zeer uitgebreide cursus is op 11 juni, maar vraag mij af of er nog iets "extremers" bestaat.
Dus eigenlijk een soort circuitdag met instructeurs.
Misschien interpreteer ik de 11 juni dag verkeerd, maar hoe dan ook lijkt het mij een goed idee.......
Misschien zijn er meerdere met mij, en is er iets te regelen..... 8)