Ervaringen uitlaten?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
HONDA

Post by HONDA »

Maar wat ik me afvraag, hoe doen jullie met de politie? of maakt dat niet uit? En vermogenswinst, dat moet je ook proberen te halen uit je uitlaat als je em toch vervangt.

Ik heb nooit last met de politie (met de wagen dan :D ). En de vermogenswinst is ook okee zoals je toen gezien hebt in Duitsland op de autobahn.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
slydawg

Post by slydawg »

VTECCIE wrote:
Maar wat ik me afvraag, hoe doen jullie met de politie? of maakt dat niet uit? En vermogenswinst, dat moet je ook proberen te halen uit je uitlaat als je em toch vervangt.

Ik heb nooit last met de politie (met de wagen dan :D ). En de vermogenswinst is ook okee zoals je toen gezien hebt in Duitsland op de autobahn.

:lol: Heb ik zeker gezien hoe je me met een gangetje van ongeveer 240+km/h als ik me goed herinner probleemloos voorbij cruisde, dus dat van jou geloof ik wel hehehe

Ben zelf ook nog nooit gestopt voor me uitlaat.
Meestal voor de ramen.
Dimer

Post by Dimer »

tsja, politie en uitlaatgeluid...

Ik reed rond met een BuddyClub SpecIII en ik mocht niet meer in Amstelveen rijden van de politie zonder mijn silencer. Na een tijdje wisten ze precies wie ik was en hielde ze me aan om te kijken of mijn silencer er wel inzat!

En vermogenswinst had ik ook zeker, ik kon aardig achter Sander aan @ autobahn :D
HONDA

Post by HONDA »

Alleen niet er voorbij met je 260 km/h op de teller... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Dimer

Post by Dimer »

stond wel mooi :D
lange bas

Post by lange bas »

Ik ben ZEER tevreden met me greddy midden en eindpijp.
Qua herrie : het valt wel, want ze klinkt nu mooi donker. :twisted:

Als je wil kan je op de ledenvergadering een stukje mee rijden en dan je zelf een oordeel geven.
wilco

Post by wilco »

slydawg wrote:Ik weet dat de BC spec III ook heel hard klinkt, zowel onder een CTR als ITR. En hij is idd super licht.

Klinkt hij goed onder een ITR?Ik neig toch steeds meer naar deze uitlaat , de Invidia sla ik denk ik over omdat er toch wel veel van in de handel zijn :wink:

Dimer wrote:
Ik reed rond met een BuddyClub SpecIII en ik mocht niet meer in Amstelveen rijden van de politie zonder mijn silencer. Na een tijdje wisten ze precies wie ik was en hielde ze me aan om te kijken of mijn silencer er wel inzat!

En vermogenswinst had ik ook zeker, ik kon aardig achter Sander aan @ autobahn :D

Hoe was de afwerking en het geluid ?En de pijpen zijn die vrij recht of zitten er toch nog wat scherpe bochten in en het gewicht van de uitlaat?
eteuben

Post by eteuben »

ITR-B

Post by ITR-B »

als je iets wilt hebben wat bijna niemand heeft gaat dan voor het beste
de smsp of de hytech van beide rijden er maar 1 van in nl[wat mij bekend is]
Dimer

Post by Dimer »

Je moet vooral bij de BCIII wel onthouden dat het een pure race uitlaat is. Hij is heeel erg licht, het hele systeem is nog lichter dan alleen de std demper.
Hij hangt alleen erg laag, ik schaafde dus veel hobbels en drempels.
En tussen de 3k en 4k gingen de veertjes op de flens trillen, wat er irritant is.
wilco

Post by wilco »

Bedankt voor de aanvullingen!!

Ik zelf heb geen problemen met dat de uitlaat laag hangt , in de bebouwde kom rijdt ik niet hard , zeker niet over drempels.
En voor de rest is de ITR voor mij geen alledaags vervoersmiddel en puur als hobby dus qua geluid, en dat hij laag hangt wil ik voor lief nemen.

De veertjes op de flens moeten naar mijn idee dan toch te vervangen zijn voor sterke die niet gaan trillen.

Maar voor de rest is het en goede met een mooi geluid uitlaat?

PS. Waar heb jij hem aangekocht?
Dimer

Post by Dimer »

Ik heb 'm bij AVB Sports gekocht. Ik heb 'm op de CTR gehad, waar hij echt flink wat geluid produceerde. Bij AVB hebben ze 'm ook onder de ITR hangen en ik moet zeggen het staat en klinkt prachtig!! Ze hebben nu een B20 in hun ITR hangen, dus klinkt het weer iets anders. Maar een BCIII icm met een B18 is geil :D
belgium_dc5

Post by belgium_dc5 »

vind ik ook nog een interessant filmke :wink:
http://www.we-todd-did-racing.com/video ... MXk1NDE%3D
BugsM

Post by BugsM »

ITR with Kakimoto cat back

http://media.putfile.com/100_274949
wilco

Post by wilco »

Bedankt voor deze lekkere geluid/filmbestandjes het enige waar ik nu mee zit is of ik de BC Spec III moet nemen http://www.buddyclub.us/buddyclub/muffler/muffler_3_2.html of de BC PRO Spec http://www.buddyclub.us/buddyclub/muffler/PROSPEC/muffler_PS.htm ??
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Ik rij al 3,5jaar met een Invidia uitlaat en al die tijd heb ik altijd gezegd "nooit geen last van de politie hoor" dit is echter altijd een kwestie van geluk gebleken.
Dimer

Post by Dimer »

wilco wrote:Bedankt voor deze lekkere geluid/filmbestandjes het enige waar ik nu mee zit is of ik de BC Spec III moet nemen http://www.buddyclub.us/buddyclub/muffler/muffler_3_2.html of de BC PRO Spec http://www.buddyclub.us/buddyclub/muffler/PROSPEC/muffler_PS.htm ??

De Pro spec is gemaakt voor de Amerikaanse markt, is dus iets stiller. De Spec III is gewoon een Japanse race pijp :twisted:

Ze zien er verder hetzelfde uit.
HONDA

Post by HONDA »

Martin attendeerde mij op het volgende:

Op de website staan 2 filmpjes van Frank en Martin op Zandvoort, Martin met de Toda/Spoon combinatie en Frank met de SMPS/HKS combinatie in volle DB uitvoering.

Heb je weer wat te vergelijken.

-------------------

@Martin & Brenda... gewoon aanmelden. :D
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Er staat op dit forum ook nog een filmpje waar je mijn invidia kan horen, was ooit eens op de maasvlakte met z'n alle.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik rij al 3,5jaar met een Invidia uitlaat en al die tijd heb ik altijd gezegd "nooit geen last van de politie hoor" dit is echter altijd een kwestie van geluk gebleken.

Absoluut waar!
Het valt me de laatste tijd wel erg op dat motor agenten heel erg "atent" zijn op uitlaten.
Vorige week kwam er ook weer 1tje langs zoekend naar een reden om me aan te houden. Even naar binnen kijken, even de auto goed bekijken, je kent het wel.
Hij reed toen weer verder maar ik zag dat hij in z'n spiegels bleef kijken.
Toen hij een stuk verder rechts aan de overkant van een kruising ging staan wachten ben ik direkt de eerste links afgeslagen en rustig verder gereden.
Ik had ff geen zin in zo'n l*l verhaal.
Dat hij me niet gevolgd is geeft al aan dat hij eigenlijk geen reden had maar wel 1 zocht! Hij hoopte zeker dat ik hem daar achter het bushokje niet gezien had en vol voorbij zou blazen... Jammer joh!
Locked