Welke ET waarde & breedte velg + banden ???
Welke ET waarde & breedte velg + banden ???
Tja er staat zat vermeld wat er onder een ITR moet liggen maar ik lees weinig over waar julli nou mee rijden.
Ik rij nu met 8J en ET40 , dat is gewoonweg te breed.
Nu heb ik andere velgen gezien maar die worden alleen in 7,5J en ET45 gemaakt.
Nu is die ET waarde juist , bij een ITR moet die 45 zijn.
Die 7,5J lijkt me ten opzichte van de velgen die ik nu rij niet zo veel smaller(8J) of wel???
En de band breedte is bij mij nu 215 , leuk voor het uiterlijk maar volgens mij toch iets te breed voor soepeler weggedrag .
Mij lijkt 205/40/17 het beste???
Dus welke ET waarde & breedte velg rijden jullie en in combinatie met welke banden??
Ik rij nu met 8J en ET40 , dat is gewoonweg te breed.
Nu heb ik andere velgen gezien maar die worden alleen in 7,5J en ET45 gemaakt.
Nu is die ET waarde juist , bij een ITR moet die 45 zijn.
Die 7,5J lijkt me ten opzichte van de velgen die ik nu rij niet zo veel smaller(8J) of wel???
En de band breedte is bij mij nu 215 , leuk voor het uiterlijk maar volgens mij toch iets te breed voor soepeler weggedrag .
Mij lijkt 205/40/17 het beste???
Dus welke ET waarde & breedte velg rijden jullie en in combinatie met welke banden??
Ik rij met ET 48 en 17x 7,5J en 205-40-17 banden
Voorheen heb ik 17x8J gereden met 215x40x17 maar ik kan zeggen dat de ET48érs mij stukken beter bevallen kwa stuurgedrag.
Ik zou op de itr een band aanraden van 195-205 breed en een velg met een ET van +42 tot +50
Breedte velg zou ik op 7J tot 7,5J houden
Voorheen heb ik 17x8J gereden met 215x40x17 maar ik kan zeggen dat de ET48érs mij stukken beter bevallen kwa stuurgedrag.
Ik zou op de itr een band aanraden van 195-205 breed en een velg met een ET van +42 tot +50
Breedte velg zou ik op 7J tot 7,5J houden
Re: Welke ET waarde & breedte velg + banden ???
wilco wrote:Tja er staat zat vermeld wat er onder een ITR moet liggen maar ik lees weinig over waar julli nou mee rijden.
Ik rij nu met 8J en ET40 , dat is gewoonweg te breed.
Nu heb ik andere velgen gezien maar die worden alleen in 7,5J en ET45 gemaakt.
Nu is die ET waarde juist , bij een ITR moet die 45 zijn.
Die 7,5J lijkt me ten opzichte van de velgen die ik nu rij niet zo veel smaller(8J) of wel???
En de band breedte is bij mij nu 215 , leuk voor het uiterlijk maar volgens mij toch iets te breed voor soepeler weggedrag .
Mij lijkt 205/40/17 het beste???
Dus welke ET waarde & breedte velg rijden jullie en in combinatie met welke banden??
Standaard is de ET waarde 50 mm. Dus als je niet teveel van afwijkt, dan zit het wel goed. Standaard velg is 15 x 6J. 195/55R15.
Zet een keer de originele velgen + originele banden eronder (mischien lenen of zo) en probeer het uit. Anders heb je geen goeie referentie.
Als het goed is geen de OZ er voor Zaterdag onderuit en komen de originele die ik heb liggen eronder, dit omdat ze a.s Zaterdag worden opgehaald , de Oz'tjes dan.
En voorlopig blijf ik eerst rijden met de Originele wielen omdat de Rota's nog besteldt moeten worden , en je weet dat kan erg lang duren.
Trouwens de bestelde maat van de Rota's zijn 7,5J met ET45 , en dat rijdt volgens mij stukken beter .
En voorlopig blijf ik eerst rijden met de Originele wielen omdat de Rota's nog besteldt moeten worden , en je weet dat kan erg lang duren.
Trouwens de bestelde maat van de Rota's zijn 7,5J met ET45 , en dat rijdt volgens mij stukken beter .
wilco wrote:Als het goed is geen de OZ er voor Zaterdag onderuit en komen de originele die ik heb liggen eronder, dit omdat ze a.s Zaterdag worden opgehaald , de Oz'tjes dan.
En voorlopig blijf ik eerst rijden met de Originele wielen omdat de Rota's nog besteldt moeten worden , en je weet dat kan erg lang duren.
Trouwens de bestelde maat van de Rota's zijn 7,5J met ET45 , en dat volgens mij stukken beter rijden.
Ik heb meerdere velgen geprobeerd. Voornamelijk bij andere ITR's. Standaard velg met Bridgestone banden bevalt mij het best. Qua rijgedrag en acceleratie. Dat is dus mijn ervaring. Banden hebben trouwens een nog groter invloed op het rijgedrag.
wilco wrote:Tja ik zit te twijfelen tussen de Bridgestones RE-050A of de S-03 of de Falken FK451.
voor 17" zijn s-03's al enige tijd niet meer te verkrijgen 15" nog wel.
gisteren nog bij 2 bandenboeren geweest en het nog even gevraagt.
en de RE-050 is wat ik er over heb gelezen niet een betere band dan de s-03 :-?
dus ik denk dat ik voor de yokohama A539 ga.
iemand hier mischien ook nog ervaring met die band :dunno:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Die lagen onder m'n ITR toen ik hem kocht. Wel in een veel te brede maat maar wat maakten die dingen een kabaal zeg! Echt veel rijervaring heb ik er niet mee maar toen de nieuwe toyo proxis er onder kwamen was het een mega verschil.
Die Toyo proxis heb ik er een maand later al weer af laten halenomdat die band volkomen ongeschikt is voor een ITR.
De S-03 die toen kwam was ook veel stiller dan de yokohama en bevalt goed.
Je hoort wel goede dingen over de Yokohama wbt wegligging en grip.
Ik reed maar op 3 van die banden dus kan echt geen beeld geven of het een beetje klopt.
De Falkens heeft/had Vteccie volgens mij onder z'n ITR zitten en schijnen ook wel goed te zijn. Bij een Lexus is200 rijder die ik goed ken sleten ze wel erg hard.
Die Toyo proxis heb ik er een maand later al weer af laten halenomdat die band volkomen ongeschikt is voor een ITR.
De S-03 die toen kwam was ook veel stiller dan de yokohama en bevalt goed.
Je hoort wel goede dingen over de Yokohama wbt wegligging en grip.
Ik reed maar op 3 van die banden dus kan echt geen beeld geven of het een beetje klopt.
De Falkens heeft/had Vteccie volgens mij onder z'n ITR zitten en schijnen ook wel goed te zijn. Bij een Lexus is200 rijder die ik goed ken sleten ze wel erg hard.
Falkens zitten op mijn Volks, ik rij nu met de standaard velgen + Bridgestone S02's.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Falkens zitten op mijn Volks, ik rij nu met de standaard velgen + Bridgestone S02's.
En hoe bevalt dit?
Wilco, ga voor de RE-050A. Nog geen slechte verhalen erover gehoord. De Enzo komt af fabriek met de RE-050A. De nieuwste S2000 ook. En nog veel meer nieuwe sportauto's.....Moet toch iets betekenen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik had al voor 99% gekozen voor de RE-050A maar ik had op een ander fora nog wat indrukken gelezen.
Maar ik blijf bij Bridgestone, dus de Rota's in combi met de RE-050A!
En straks nog lichtere wielmoeren , iemand een tip van welk merk of etc...?
Liefst in het zwart , dus geen lichtere kleur ivm het afsteken op de bronzen velgen.
Maar ik blijf bij Bridgestone, dus de Rota's in combi met de RE-050A!
En straks nog lichtere wielmoeren , iemand een tip van welk merk of etc...?
Liefst in het zwart , dus geen lichtere kleur ivm het afsteken op de bronzen velgen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Reken maar op 150 euro voor de Rays wielmoeren en niemand heeft ze op voorraad. Zelfs bestellen is lastig, ik heb er 3 maanden op moeten wachten aangezien niemand in Nederland ze had. TCC had toen gelijk 2 sets gekocht waarvan Frank dus set 2 heeft.
Ze passen ook niet op elk wiel dus eerst even controleren wat voor soort moeren je nodig hebt.
Ze passen ook niet op elk wiel dus eerst even controleren wat voor soort moeren je nodig hebt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
In dat geval moet je eens contact opnemen met TCC of Showoff Imports. Hier kun je zeker wielmoeren krijgen en nog met clubkorting ook.
Zie HIER.
Zie HIER.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007