Een mijlpaal in de geschiedenis van de Auto-Tuning
Er doet zich al een tijdje de ronde dat er terug gesleuteld wordt aan de problemen van de Auto-Tuning.
Gedurende de afgelopen acht maanden is er in het kabinet van Verkeer en Mobiliteit een werkgroep begaan om de noden van de tuning in wettelijk kader te ondersteunen.
De Federatie Belgische Auto-Tuning, kortweg FBAT, die opkomt voor de belangen van de kleine tuner neemt in deze groep zijn verantwoording op om een wettelijke basis tot stand te brengen.
Ongeveer de helft van de verbouwingen in de tuning zijn reeds op tafel gekomen en Minister Renaat Landuyt denkt dat het stilaan tijd wordt om er mee naar buiten te komen.
Normaal kwamen die wetten onder de vorm van een cataloog in boekdruk uit, doch voordat dit drukwerk aanving deed FBAT een voorstel aan Minister Landuyt om deze wetgeving eerst op internet online te zetten en waar nodig die nieuwe regelgeving tijdig te kunnen bijsturen.
De Minister van Mobiliteit en Verkeer vindt het initiatief een meerwaarde betekend voor de evaluatie van de nieuwe wetgeving en dat het een uitstekend idee is om deze eerst ter discutie voor te stellen aan de tuners.
Het wordt dan ook een interactieve website waar alle tuners hun opmerkingen en ideeën kunnen kwijtgeraken.
Nu zondag 15 januari 2006 op het autosalon te Brussel zal om 15:00 in hal 3 Minister Landuyt in een persvoorstelling dit historisch moment voor de Auto-Tuning aan het grote publiek bekend maken. Een idealer plaats kan men zich niet bedenken om de website www.how2tune.be online te brengen, men verwacht dan ook een grote toestroom van tuners die dit unieke moment niet wilt mislopen.
De voorstelling van de website zal door de aanwezigen via twee plasmaschermen kunnen gevolgd worden.
Marnix Van Vooren
Voorzitter FBAT vzw
www.FBAT.be
FBAT
Hopen dat jullie succes hebben. De regels in Belgie zijn wat overdreven lijkt me.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Thx.
Probleem is dat het hier willekeur is,de één zijn strenger dan de anderen enz...er is geen enkele duidelijkheid.Is ook om reden van een zekere belangenvermenging,er zitten zekere artisten tussen die hopen poen verdienen wegens monopolie en er niks voor moeten doen.
Ook ambtenaren die alleen maar zitten te wachten op hun pensioen en het vertikken van hun krabbel te zetten onder een toelating.
Daar wil de Minister verandering in brengen,hopelijk is dit het einde van de uitzichtloze tunnel tuning en zal de hobby en clubleven haar juiste plaats verkrijgen,vele ouders steunden ons hierin,kreeg dikwijls te horen dat ze liever dit hebben dan hun centen opdoen in dancings en dergelijke
Probleem is dat het hier willekeur is,de één zijn strenger dan de anderen enz...er is geen enkele duidelijkheid.Is ook om reden van een zekere belangenvermenging,er zitten zekere artisten tussen die hopen poen verdienen wegens monopolie en er niks voor moeten doen.
Ook ambtenaren die alleen maar zitten te wachten op hun pensioen en het vertikken van hun krabbel te zetten onder een toelating.
Daar wil de Minister verandering in brengen,hopelijk is dit het einde van de uitzichtloze tunnel tuning en zal de hobby en clubleven haar juiste plaats verkrijgen,vele ouders steunden ons hierin,kreeg dikwijls te horen dat ze liever dit hebben dan hun centen opdoen in dancings en dergelijke