NSX Trophy Spa Franchorchamps (21,22,23 october)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 77
- Joined: Sun Jul 10, 2005 11:02 am
Frank en ik zijn gisteren nog naar Spa gereden. VTECRob was er ook net als Dimer en MobileChicane. Het was een leuk dagje, veel regen gehad onderweg maar geen op Spa zelf.
De NSX van Gerard maakte 's ochtends een klappertje. Gelukkig was Gerard zelf okee en bleek de schade ook enigszins mee te vallen. Gerard reed gedurende de dag gewoon verder en won zelfs.
De NSX van Gerard maakte 's ochtends een klappertje. Gelukkig was Gerard zelf okee en bleek de schade ook enigszins mee te vallen. Gerard reed gedurende de dag gewoon verder en won zelfs.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG wrote:Leuk! Heb je zelf ook met iemand meegereden?
Nee, buiten Gerard kon ik daar geen rijders.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je mocht (net als vorig jaar) niet zomaar meerijden. Je moest van te voren opgegeven zijn en een bandje hebben.
Verder was het wel een relaxed dagje. Het weer viel erg mee maar de baan bleef de hele dag nat.
Wel eng om ze zo hard in de regen te zien rijden! Ik ben blij dat ik me niet ingeschreven had.
Verder was het wel een relaxed dagje. Het weer viel erg mee maar de baan bleef de hele dag nat.
Wel eng om ze zo hard in de regen te zien rijden! Ik ben blij dat ik me niet ingeschreven had.
zo wat een weekend!
Klein verslagje:
Vrijdag was de vrije training en begon het ontzettend te regenen. Het werd zo nat dat het noodzakelijk was regenbanden aan te schaffen. Tijdens de eerste kwalificatie zaten er nog slicks onder en kwam m'n vader niet verder dan de 6e tijd.
In de middag kregen we te horen dat het nogal slecht ging met m'n opa, dus m'n moeder ging terug naar Nederland. M'n vader moest nog 1 kwalificatie voor de 2e race. Hij reed 2 rondes, zette de 1e tijd neer en ging ook naar Nederland.
's Avonds kregen we te horen dat m'n opa was overleden... Dit hadden we al enige tijd zien aankomen, hij lag al ruim een maand op z'n sterfbed. Maar het blijft vervelend nieuws.
Zaterdag ochtend kwam m'n vader weer richting Spa. 's Middags ging de eerste race beginnen. Vanuit de 6e positie lag ie na Aux Rouge al op de 3e plek. Na de 2e ronde was dit al de 2e positie geworden, vlag achter de race S2000 van Markus Fugel. Op de rechte stukken en op het achterste deel van het circuit was de NSX een stuk sneller dan de S2000. Dit bleek ook uit de ronde tijden; 3:08 voor Fugel en 3:05 voor de NSX. Maar Fugel bleef goed verdedigende lijnen rijden.
Toen ging het in de 3e ronde mis. Hij ging Blanchimont, de snelste bocht van Spa-Franchorchamps, met een te hoge snelheid in en kwam met z'n rechter achterband op de curbs. Direct werd ie met +200 km/h de vangrail in geslingerd. Race 1 was afgelopen...
Toen de auto na de race binnen kwam, hadden we nog ongeveer een uur om 'm klaar te maken voor de 2e race. Waar we pole position hadden. Dit was gelukkig gelukt en we konden van start gaan met een iets gehavende NSX.
De 2e race was niet echt spannend, tot de laatste 2 ronden. Onze NSX lag de hele race zeker 20 seconden achter Fugel. In de 1 na laatste ronden zat ie opeens vlak achter Fugel en wist 'm voor de finish nog in te halen. De aller eerste volledige overwinning (m'n vader rijdt in Modifee en Fugel in Proto) was een feit!
foto's (er volgen meer, deze zijn gemaakt door Ronny)
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21343&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21344&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21346&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21348&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21349&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21351&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21352&stc=1
EDIT VTECCIE: Links aangepast, werkten niet.
Klein verslagje:
Vrijdag was de vrije training en begon het ontzettend te regenen. Het werd zo nat dat het noodzakelijk was regenbanden aan te schaffen. Tijdens de eerste kwalificatie zaten er nog slicks onder en kwam m'n vader niet verder dan de 6e tijd.
In de middag kregen we te horen dat het nogal slecht ging met m'n opa, dus m'n moeder ging terug naar Nederland. M'n vader moest nog 1 kwalificatie voor de 2e race. Hij reed 2 rondes, zette de 1e tijd neer en ging ook naar Nederland.
's Avonds kregen we te horen dat m'n opa was overleden... Dit hadden we al enige tijd zien aankomen, hij lag al ruim een maand op z'n sterfbed. Maar het blijft vervelend nieuws.
Zaterdag ochtend kwam m'n vader weer richting Spa. 's Middags ging de eerste race beginnen. Vanuit de 6e positie lag ie na Aux Rouge al op de 3e plek. Na de 2e ronde was dit al de 2e positie geworden, vlag achter de race S2000 van Markus Fugel. Op de rechte stukken en op het achterste deel van het circuit was de NSX een stuk sneller dan de S2000. Dit bleek ook uit de ronde tijden; 3:08 voor Fugel en 3:05 voor de NSX. Maar Fugel bleef goed verdedigende lijnen rijden.
Toen ging het in de 3e ronde mis. Hij ging Blanchimont, de snelste bocht van Spa-Franchorchamps, met een te hoge snelheid in en kwam met z'n rechter achterband op de curbs. Direct werd ie met +200 km/h de vangrail in geslingerd. Race 1 was afgelopen...
Toen de auto na de race binnen kwam, hadden we nog ongeveer een uur om 'm klaar te maken voor de 2e race. Waar we pole position hadden. Dit was gelukkig gelukt en we konden van start gaan met een iets gehavende NSX.
De 2e race was niet echt spannend, tot de laatste 2 ronden. Onze NSX lag de hele race zeker 20 seconden achter Fugel. In de 1 na laatste ronden zat ie opeens vlak achter Fugel en wist 'm voor de finish nog in te halen. De aller eerste volledige overwinning (m'n vader rijdt in Modifee en Fugel in Proto) was een feit!
foto's (er volgen meer, deze zijn gemaakt door Ronny)
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21343&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21344&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21346&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21348&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21349&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21351&stc=1
http://www.nsxprime.com/forums/attachment.php?attachmentid=21352&stc=1
EDIT VTECCIE: Links aangepast, werkten niet.
Gaskleppie wrote:Je mocht (net als vorig jaar) niet zomaar meerijden. Je moest van te voren opgegeven zijn en een bandje hebben.
Verder was het wel een relaxed dagje. Het weer viel erg mee maar de baan bleef de hele dag nat.
Wel eng om ze zo hard in de regen te zien rijden! Ik ben blij dat ik me niet ingeschreven had.
Volgens mij kon je wel gewoon meerijden. Met ons waren veel mensen meegereden zonder bandje. Ik had ook geen bandje...