Civic Type-R of Bar Sport 1.6
Civic Type-R of Bar Sport 1.6
Volgend jaar ben ik van plan mijn Civic coupe 1.7 LS uit 2001 in te ruilen voor een andere Honda. Mijn interesse gaat hierbij uit naar een Civic Type-R of een Civic Bar Sport 1.6. Als het een Type-R wordt zal het er eentje van 2002 of 2003 worden. Indien een Bar Sport, dan zal het eentje van 2004 of 2005 worden. Welke het gaat worden ben ik nog niet helemaal uit. De Type-R is natuurlijk super maar moet ook denken aan de kosten. Benzineprijzen lopen de spuigaten uit :-( Kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde verbruik van een Type-R is?
Tips\ervaringen die een keuze makkelijker kunnen maken zijn natuurlijk ook welkom
Tips\ervaringen die een keuze makkelijker kunnen maken zijn natuurlijk ook welkom
Roy (neem ik aan),
Welkom op dit forum. Stel je je ook even voor in het daarvoor bedoelde gedeelte? Thanks!
Overigens heb ik je topic titel aangepast want [tags] werken niet in een titel.
Welkom op dit forum. Stel je je ook even voor in het daarvoor bedoelde gedeelte? Thanks!
Overigens heb ik je topic titel aangepast want [tags] werken niet in een titel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
Als je de sport neemt zal je er spijt van hebben dat je niet een type-r hebt genomen. Zowel de 1.6 als de 1.4l versie zijn niet echt vooruit te branden. Dan heb je een civic die type-r is aangekleed en thats it.
Het verbruik valt dus zoals eerder vermeld zeker mee, ik rij zelf ook rond de 1:11-1:12, makkelijk met normale rijstijl.
Uiteindelijk moet je zelf kiezen maar mijn advies is, ga voor de CTR.
Het verbruik valt dus zoals eerder vermeld zeker mee, ik rij zelf ook rond de 1:11-1:12, makkelijk met normale rijstijl.
Uiteindelijk moet je zelf kiezen maar mijn advies is, ga voor de CTR.
Ik vind die BAR civic sowieso te zielig voor woorden (sorry... ). Formule 1 stickers etc. en niet vooruit te branden.
CTR dus!
![BigGrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
CTR dus!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Vind de Bar Civic Sport zeker niet te zielig voor woorden. Die stickers vind ik ook geen succes maar deze zijn zo te verwijderen. Zonder stickers ziet hij er erg mooi uit. Niet vooruit te branden...... hmmm. Oke hij heeft inderdaad niet de power van een Type-R maar je moet het ook niet overdrijven.... Vergeleken met soort gelijke auto's van andere merken is het zeker geen trage bak.
De dealer had het echter over een verbruik van zo'n 1 op 8 bij een Type-R. Dit vond ik nogal aan de gortige kant. Vandaar mijn vraag over het verbruik. Hoeveel liter tank zit er eigenlijk in een Type-R en hoe ver kun je er ongeveer mee rijden? Met mijn Civic Coupe(50 liter tank) kan ik zo'n 650 km rijden(is ie ook echt leeg trouwens).
De dealer had het echter over een verbruik van zo'n 1 op 8 bij een Type-R. Dit vond ik nogal aan de gortige kant. Vandaar mijn vraag over het verbruik. Hoeveel liter tank zit er eigenlijk in een Type-R en hoe ver kun je er ongeveer mee rijden? Met mijn Civic Coupe(50 liter tank) kan ik zo'n 650 km rijden(is ie ook echt leeg trouwens).
Maar waarom zou je een Bar Civic sport halen en dan de stickers weer eraf halen...lijkt mij nogal onlogisch :-? En ik zou persoonlijk meer waarde hechten aan ervaringen van CTR owners dan een dealer die probeert jou een Bar aan te smeren. Als het budget geen probleem is, dan zou ik echt voor een Type-R gaan :-)
roypk wrote:Vind de Bar Civic Sport zeker niet te zielig voor woorden. Die stickers vind ik ook geen succes maar deze zijn zo te verwijderen. Zonder stickers ziet hij er erg mooi uit. Niet vooruit te branden...... hmmm. Oke hij heeft inderdaad niet de power van een Type-R maar je moet het ook niet overdrijven.... Vergeleken met soort gelijke auto's van andere merken is het zeker geen trage bak.
Je vroeg om een mening en die heb je gekregen. Ik vind de BAR uitvoering ietwat triest met al die BAR rommel. Snel lijken en niet vooruit komen bij een stoplicht.
Koop dan een gewone Civic Sport dan betaal je ook niet voor al die stickers die je er dan schijnbaar toch weer af gaat halen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 39
- Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm
Ik heb zelf een Civic Sport.
Vindt het een mooie auto, maar ik heb achteraf spijt dat ik niet effe een paar maand heb gewacht zodat ik een echte R kon kopen.
Dus mijn advies koop een CTR, ik ga in ieder geval niet dezelfde fout 2 keer maken door nog eens een "tamme" Civic te kopen
Vindt het een mooie auto, maar ik heb achteraf spijt dat ik niet effe een paar maand heb gewacht zodat ik een echte R kon kopen.
Dus mijn advies koop een CTR, ik ga in ieder geval niet dezelfde fout 2 keer maken door nog eens een "tamme" Civic te kopen
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
Ik rijdt helemaal geen R, zelfs een heel ander merk. Maar als je mij de keus zou geven? Definitief de R. Qua aanschaf liggen ze nog redelijk dicht bij elkaar (2e hands) en als je het geld dan toch uitgeeft (wat maar 1x kan). Dan zou ik het ook in 1x goed doen!
Je leeft maar 1x hoor. Gewoon genieten van de R prestaties. Een burgerbak kan later ook nog wel (als we straks allemaal in electro/hybrideauto's rijden).
En met een 6-bak moet het toch mogelijk zijn om gunstig te kunnen rijden qua verbruik. Zeker met een niet al te zware rechtervoet. Af en toe moet je em wel even uitlaten natuurlijk, maar zuinig moet ook kunnen!
Je leeft maar 1x hoor. Gewoon genieten van de R prestaties. Een burgerbak kan later ook nog wel (als we straks allemaal in electro/hybrideauto's rijden).
En met een 6-bak moet het toch mogelijk zijn om gunstig te kunnen rijden qua verbruik. Zeker met een niet al te zware rechtervoet. Af en toe moet je em wel even uitlaten natuurlijk, maar zuinig moet ook kunnen!
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact: