Civic Type-R of Bar Sport 1.6

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
roypk
Posts: 18
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:40 pm

Civic Type-R of Bar Sport 1.6

Post by roypk »

Volgend jaar ben ik van plan mijn Civic coupe 1.7 LS uit 2001 in te ruilen voor een andere Honda. Mijn interesse gaat hierbij uit naar een Civic Type-R of een Civic Bar Sport 1.6. Als het een Type-R wordt zal het er eentje van 2002 of 2003 worden. Indien een Bar Sport, dan zal het eentje van 2004 of 2005 worden. Welke het gaat worden ben ik nog niet helemaal uit. De Type-R is natuurlijk super maar moet ook denken aan de kosten. Benzineprijzen lopen de spuigaten uit :-( Kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde verbruik van een Type-R is?

Tips\ervaringen die een keuze makkelijker kunnen maken zijn natuurlijk ook welkom
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Roy (neem ik aan),

Welkom op dit forum. Stel je je ook even voor in het daarvoor bedoelde gedeelte? Thanks!

Overigens heb ik je topic titel aangepast want [tags] werken niet in een titel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Johan
Posts: 68
Joined: Fri Jun 17, 2005 2:08 pm

Post by Johan »

Ik rijdt tussen de 1:10 en 1:11 met mijn Civic Type-R, dit is dan redelijk gecombineerd. Veel kleine stukken dan haal je net 1:10 niet volgens mij.
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Ik rij met mijn CTR 1:11 of 1:12 en dit is ook gecombineerd.
Civic Type S
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik zit tussen de 1:11-1:12 met een ATR. Zal in de winter wel iets schadelijker worden (meer achterruitverwarming en kachel nodig), maar rij wel gecombineerd. Kleine stukjes waarin de motor nauwelijks warm wordt vermijd ik wel trouwens.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je de sport neemt zal je er spijt van hebben dat je niet een type-r hebt genomen. Zowel de 1.6 als de 1.4l versie zijn niet echt vooruit te branden. Dan heb je een civic die type-r is aangekleed en thats it.
Het verbruik valt dus zoals eerder vermeld zeker mee, ik rij zelf ook rond de 1:11-1:12, makkelijk met normale rijstijl.
Uiteindelijk moet je zelf kiezen maar mijn advies is, ga voor de CTR.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

CTR! 8)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vind die BAR civic sowieso te zielig voor woorden (sorry... ). Formule 1 stickers etc. en niet vooruit te branden. :D

CTR dus!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
roypk
Posts: 18
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:40 pm

Post by roypk »

Vind de Bar Civic Sport zeker niet te zielig voor woorden. Die stickers vind ik ook geen succes maar deze zijn zo te verwijderen. Zonder stickers ziet hij er erg mooi uit. Niet vooruit te branden...... hmmm. Oke hij heeft inderdaad niet de power van een Type-R maar je moet het ook niet overdrijven.... Vergeleken met soort gelijke auto's van andere merken is het zeker geen trage bak.

De dealer had het echter over een verbruik van zo'n 1 op 8 bij een Type-R. Dit vond ik nogal aan de gortige kant. Vandaar mijn vraag over het verbruik. Hoeveel liter tank zit er eigenlijk in een Type-R en hoe ver kun je er ongeveer mee rijden? Met mijn Civic Coupe(50 liter tank) kan ik zo'n 650 km rijden(is ie ook echt leeg trouwens).
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Maar waarom zou je een Bar Civic sport halen en dan de stickers weer eraf halen...lijkt mij nogal onlogisch :-? En ik zou persoonlijk meer waarde hechten aan ervaringen van CTR owners dan een dealer die probeert jou een Bar aan te smeren. Als het budget geen probleem is, dan zou ik echt voor een Type-R gaan :-)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

roypk wrote:Vind de Bar Civic Sport zeker niet te zielig voor woorden. Die stickers vind ik ook geen succes maar deze zijn zo te verwijderen. Zonder stickers ziet hij er erg mooi uit. Niet vooruit te branden...... hmmm. Oke hij heeft inderdaad niet de power van een Type-R maar je moet het ook niet overdrijven.... Vergeleken met soort gelijke auto's van andere merken is het zeker geen trage bak.


Je vroeg om een mening en die heb je gekregen. Ik vind de BAR uitvoering ietwat triest met al die BAR rommel. Snel lijken en niet vooruit komen bij een stoplicht.

Koop dan een gewone Civic Sport dan betaal je ook niet voor al die stickers die je er dan schijnbaar toch weer af gaat halen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

CTR heeft een 50 liter tank, daarmee haal ik gemiddeld tussen de 550-575km mee.

Je betaald heel veel voor die stickers dus eraf halen is niet de bedoeling.

En met niet vooruit te branden doelde ik op wat VTECCIE zei, "snel lijken en dat niet zijn".
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

natuurlijk gaat iedereen op dit forum voor de type-r
en als je er ooit is in gereden hebt dan ga je er ook voor.
zoveel meer rij plezier!!!!!!!!!!!!!!!
maar als je een auto zoekt om zoveel mogelijk kilometers in te maken.
zoek dan maar wat anders.
sportief rijden kost nou eenmaal meer brandstof.
CIVICsport
Posts: 39
Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm

Post by CIVICsport »

Ik heb zelf een Civic Sport.
Vindt het een mooie auto, maar ik heb achteraf spijt dat ik niet effe een paar maand heb gewacht zodat ik een echte R kon kopen.
Dus mijn advies koop een CTR, ik ga in ieder geval niet dezelfde fout 2 keer maken door nog eens een "tamme" Civic te kopen
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
vtecman
Posts: 89
Joined: Tue Apr 19, 2005 1:58 pm

Post by vtecman »

hey

ik zou ook gewoon voor de type R kiezen. de benzine kosten zijn hoog, maar je hebt er zeker plezier van.. en je kan bij normaal rijgedrag zeker 1 op 12 halen

greetz
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Idem, van een BAR Sport ga je spijt krijgen als een CTR binnen je bereik ligt. En de bestuurder heeft altijd de grootste invloed op het brandstofverbruik, dus je hebt het hoofdzakelijk zelf in de hand.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Ik rijdt helemaal geen R, zelfs een heel ander merk. Maar als je mij de keus zou geven? Definitief de R. Qua aanschaf liggen ze nog redelijk dicht bij elkaar (2e hands) en als je het geld dan toch uitgeeft (wat maar 1x kan). Dan zou ik het ook in 1x goed doen!

Je leeft maar 1x hoor. Gewoon genieten van de R prestaties. Een burgerbak kan later ook nog wel (als we straks allemaal in electro/hybrideauto's rijden).

En met een 6-bak moet het toch mogelijk zijn om gunstig te kunnen rijden qua verbruik. Zeker met een niet al te zware rechtervoet. Af en toe moet je em wel even uitlaten natuurlijk, maar zuinig moet ook kunnen!
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Ga een proefrit maken, eerst in een Ctr en dan in de Formule 1 civic, dan hoef je aan niemand nix meer te vragen want dan ben je in 1 klap verkocht :!: :!: :!:
Image
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

We hebben een CTR en een ATR en hoewel ik de ATR komende zomer eruit doe ( Liever niet maar i.v.m. mijn werk )
Vind ik de ATR een betere wegligging hebben dan de CTR maar de CTR is veel rapper in het optrekken en daardoor een echt racemonster.
Post Reply