Accord Type S
Accord Type S
Af en toe twijfel ik over het houden van mijn twee huidige vtec-jes.
Heb af en toe de neiging om de Type R en de ee9 te gaan inruilen voor òf een s2000 òf een Accord Type S.
Nu heb ik over de s2k al veel gehoord en gelezen, echter de type S is nieuwer en dus zijn (betrouwbare) ervaringen minder makkelijk te vinden.
Natuurlijk begrijp ik dat bv wegligging niet te vergelijken zal zijn met de R, echter de aanwezige comfort in de zin van electronica spreekt mij in bv de Type S wel aan.....
Hebben mensen hier ervaringen (zelf) of van anderen gehoord??
Voor,- en nadelen uiteraard. Of is het zonde om te gaan inruilen....??? :-?
Heb af en toe de neiging om de Type R en de ee9 te gaan inruilen voor òf een s2000 òf een Accord Type S.
Nu heb ik over de s2k al veel gehoord en gelezen, echter de type S is nieuwer en dus zijn (betrouwbare) ervaringen minder makkelijk te vinden.
Natuurlijk begrijp ik dat bv wegligging niet te vergelijken zal zijn met de R, echter de aanwezige comfort in de zin van electronica spreekt mij in bv de Type S wel aan.....
Hebben mensen hier ervaringen (zelf) of van anderen gehoord??
Voor,- en nadelen uiteraard. Of is het zonde om te gaan inruilen....??? :-?
Niet dat ik je op andere gedachten wil brengen, maar wat dacht je van een ATR? Zit behoorlijk wat electronica in (airco niet altijd aanwezig, dus daar moet je wel opletten) en is een heerlijke comfortabele auto om mee te rijden, terwijl je qua wegligging echt niets tekort komt. Plus het blijft een Type-R.
Ik heb in de ATS van Richard gereden en het is een geweldige wagen. Eenmaal op gang doet hij vrijwel niet onder voor een ITR. Pas in de vijfde versnelling wordt het verschil groter. De zesbak vond ik even wennen maar dat is na twee dagen weg denk ik.
Deze dus:
Als je de ITR wegdoet dan is dit een waardige opvolger vind ik. Een ITR inruilen voor een ATR zou ik persoonlijk niet doen.
Deze dus:

Als je de ITR wegdoet dan is dit een waardige opvolger vind ik. Een ITR inruilen voor een ATR zou ik persoonlijk niet doen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Alleen ga je het qua prijs niet redden met je ITR en EE9... daar heb je geen S2K of ATS voor.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:http://k43.pbase.com/u42/rdraer/large/33457105.a8.jpg
Forbidden
You don't have permission to access /u42/rdraer/large/33457105.a8.jpg on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/2.0.46 (Red Hat) Server at k43.pbase.com Port 80
Vreemd, ik zie de foto zowel bij mij thuis als op mijn werk. Ik zal vanavond een andere link plaatsen.
Ik moet wel zeggen dat de kleur en de velgen een hoop doen bij een ATS. Standaard vind ik de wagen te simpel, de velgen van Richard zijn perfect om de wagen een betere smoel te geven. De gun metal kleur staat de wagen ook erg goed, andere kleuren doen afbreuk aan deze wagen.
-
Wat is ie mooi hè :wink:
Ik heb de ATS al weer ruim anderhalf jaar en ben nog elke dag erg blij met mijn keuze. Het is voor mij de perfecte combinatie tussen een reis en sportauto. Hij is lekker groot, maar als je eens lekker wilt sporten dan is dat geen probleem met de ATS.
Zoals Sander zegt, eenmaal op snelheid is de ATS erg rap. We hebben diverse printjes gedaan vanaf ca. 100 km/u tot 200 km/u. Tot de 190 km/u gaat het gelijk op, daarna loopt Sander weer langzaam weg omdat ik over moet schakelen naar de 5e versnelling. Sprintjes vanuit stilstand ga je absoluut niet winnen van een ITR, dan merk je goed dat de ATS een stuk zwaarder is :roll:
De kleurencombinatie van mijn auto is inderdaad erg mooi. Ik had alleen graag 18" wielen willen hebben, maar helaas leverde Honda die niet. De combinatie van een zwarte ATS met velgen waarvan het hart zwart gespoten is en de rand van gepolijst RVS is lijkt me ook helemaal super...
Groeten,
Richard
Ik heb de ATS al weer ruim anderhalf jaar en ben nog elke dag erg blij met mijn keuze. Het is voor mij de perfecte combinatie tussen een reis en sportauto. Hij is lekker groot, maar als je eens lekker wilt sporten dan is dat geen probleem met de ATS.
Zoals Sander zegt, eenmaal op snelheid is de ATS erg rap. We hebben diverse printjes gedaan vanaf ca. 100 km/u tot 200 km/u. Tot de 190 km/u gaat het gelijk op, daarna loopt Sander weer langzaam weg omdat ik over moet schakelen naar de 5e versnelling. Sprintjes vanuit stilstand ga je absoluut niet winnen van een ITR, dan merk je goed dat de ATS een stuk zwaarder is :roll:
De kleurencombinatie van mijn auto is inderdaad erg mooi. Ik had alleen graag 18" wielen willen hebben, maar helaas leverde Honda die niet. De combinatie van een zwarte ATS met velgen waarvan het hart zwart gespoten is en de rand van gepolijst RVS is lijkt me ook helemaal super...
Groeten,
Richard
-
Er zijn trouwens best al wat leuke spulletjes te koop, air intakes, onderstellen, etc zijn al goed te verkrijgen. Ik heb zelf twee modificaties uitgevoerd; een camber correctiekit achter en een dikkere stabiliatiestang achter. Met name die laatste mod is goed merkbaar aan het rijgedrag.
Groeten,
Richard
Groeten,
Richard
IvoG wrote:Wij zitten teveel op een lijn Sander! :lol: (zie jou eerdere post hierboven)
Collega computer nerd. :thumbs:
Foto werkt nu wel :thumbs: .
Ik moet zeggen dat het inderdaad een nette wagen is, maar ik krijg er niet echt het Type-R gevoel van. Misschien wel als alles in één opvallende kleur is (Bij wit ook de velgen, bij rood kan alles behalve goud) en dat in combinatie met een behoorlijke spoiler achterop. Ook zou het chroom wat minder mogen, plus dat de voorste oranje lampjes een beetje te veel afsteken in de koplampbehuizingen.
Maar met al die spullen die er (ooit) voor een ATS te krijgen zijn moet er vast iets moois van te maken zijn. Volgens mij is er meer voor te krijgen als voor een ATR.
Ik moet zeggen dat het inderdaad een nette wagen is, maar ik krijg er niet echt het Type-R gevoel van. Misschien wel als alles in één opvallende kleur is (Bij wit ook de velgen, bij rood kan alles behalve goud) en dat in combinatie met een behoorlijke spoiler achterop. Ook zou het chroom wat minder mogen, plus dat de voorste oranje lampjes een beetje te veel afsteken in de koplampbehuizingen.
Maar met al die spullen die er (ooit) voor een ATS te krijgen zijn moet er vast iets moois van te maken zijn. Volgens mij is er meer voor te krijgen als voor een ATR.