Speakers voor in een ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Katana

Speakers voor in een ATR

Post by Katana »

Ik ben aan het rond kijken voor speakers voor in mijn ATR.

Op de accessoire lijst van 2000 staat een tweeter kit(08A55-S1A-600) en een "bevestiging voor luidsprekers voor(alleen voor type-R)" (08B38-S1A-600).

-Zijn er mensen met ervaring met deze originele speaker set en hoe was dat?

-Hoe ziet de bevestiging van de tweeters eruit voor?

-Heeft iemand de electrische antenne vervangen voor de 2001 dak antenne?

Hope te hear from you. :-)

Grz. :japan:
IvoG

Post by IvoG »

Je kan beter andere speakers nemen. Niet dat de standaard speakers slecht zijn, alleen de prijs is te hoog voor wat het is. Het zijn nu onderdelen, en daar betaal je meer voor dan voor accessoires.

Ik heb een dakantenne i.p.v. het electrisch monster, maar ik heb de mijne zo gekocht. Ik weet niet hoe je de aanpassing moet uitvoeren.
Katana

Post by Katana »

Heb je tweeters voorin en waar en hoe zijn die gemonteerd?
IvoG

Post by IvoG »

Ik heb geen tweeters voorin, volgens mij heeft Peter die wel. Ik heb ze niet echt nodig, de auto EQ functie van mijn Pioneer zorgt ervoor dat het klinkt alsof ik ze daar heb zitten.
Voodoo

Post by Voodoo »

IvoG wrote:Ik heb geen tweeters voorin, volgens mij heeft Peter die wel. Ik heb ze niet echt nodig, de auto EQ functie van mijn Pioneer zorgt ervoor dat het klinkt alsof ik ze daar heb zitten.

Tuurlijk Ivo :wink: Voor de audiofreaks is een EQ juist uit den boze :shock:
IvoG

Post by IvoG »

Gelukkig ben ik geen audio-freak (misscien wel op andere gebieden maar audio niet). Anders was ik nog armer! :lol:
HondArd

Post by HondArd »

Ik weet niet welke luidsprekers ik in de deuren heb zitten (zaten er al toen ik 'em kocht), maar ze zijn in ieder geval aangevuld met tweeters onderaan de a-stijl (bij de voorruit). De hoofdspeakers zitten in de standaard inbouwruimte, maar zijn zodanig diep dat de zijruiten niet volledig meer open gaan. Het geluid is echter wel geweldig. Over die dakantenne: met achteraf montage moet je wel goed uitkijken of het wel lekdicht afgewerkt word. Iets bovenop het dak kan nogal snel gaan lekken is mijn persoonlijke ervaring, en daat waar hij nu zit (linker achterscherm) is lekken nagenoeg onmogelijk.
slydawg

Post by slydawg »

Voodoo wrote:Tuurlijk Ivo :wink: Voor de audiofreaks is een EQ juist uit den boze :shock:

Waarom?
Voodoo

Post by Voodoo »

slydawg wrote:
Voodoo wrote:Tuurlijk Ivo :wink: Voor de audiofreaks is een EQ juist uit den boze :shock:

Waarom?

Voor stereofielen moet de sound zo natuurlijk mogelijk overkomen zonder tussenkomst van een EQ...je moet je voorstellen dat je eigenlijk net alsof je live muziek zit te luisteren en dat ga je toch ook niet vervormen? Maar in een auto neem je het natuurlijk niet zo nauw.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Ik weet niet welke luidsprekers ik in de deuren heb zitten (zaten er al toen ik 'em kocht), maar ze zijn in ieder geval aangevuld met tweeters onderaan de a-stijl (bij de voorruit). De hoofdspeakers zitten in de standaard inbouwruimte, maar zijn zodanig diep dat de zijruiten niet volledig meer open gaan. Het geluid is echter wel geweldig. Over die dakantenne: met achteraf montage moet je wel goed uitkijken of het wel lekdicht afgewerkt word. Iets bovenop het dak kan nogal snel gaan lekken is mijn persoonlijke ervaring, en daat waar hij nu zit (linker achterscherm) is lekken nagenoeg onmogelijk.

Zit de tweeter in een originele houder in de deurstijl (driehoekje)?

Het zal wel een originele dak antenne worden denk ik met een beetje Pamela Anderson-Kit er tussen tgen het lekken.

Ben je zondag trouwens ook aanwezig, kan ik misschien even zelf uw disco bekijken/luisteren.

Grz. :japan:
IvoG

Post by IvoG »

Ik zal ook even de Auto-EQ demonstreren dan Karmin, kan je het verschil horen tussen niet en wel op de autoakoestiek afgestemde audio. 8)
HondArd

Post by HondArd »

Aiyoku wrote:Zit de tweeter in een originele houder in de deurstijl (driehoekje)?

Nee, de tweeter zit bevestigd tegen de a-stijl waardoor ze nu verticaal staan, maar je kunt ze wel richten waardoor de hoge tonen daar komen waar je ze wil (bij je oren, in plaats van je voeten).
Voodoo

Post by Voodoo »

IvoG wrote:Ik zal ook even de Auto-EQ demonstreren dan Karmin, kan je het verschil horen tussen niet en wel op de autoakoestiek afgestemde audio. 8)

Ok 8)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik zal ook even de Auto-EQ demonstreren dan Karmin, kan je het verschil horen tussen niet en wel op de autoakoestiek afgestemde audio. Cool

Of een slecht passende of incomplete installatie nog een beetje goed willen laten klinken in een auto doormiddel van een eq?
:wink:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

er zijn genoeg ATR's met muziek a.s. zondag dus keuze genoeg :lol:
HondArd

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:
Ik zal ook even de Auto-EQ demonstreren dan Karmin, kan je het verschil horen tussen niet en wel op de autoakoestiek afgestemde audio. Cool

Of een slecht passende of incomplete installatie nog een beetje goed willen laten klinken in een auto doormiddel van een eq?

accoustiek in een auto is heel moeilijk, maar met een een eq kun je heel veel goedmaken, vooral als je de luidsprekers voor en achter onafhankelijk van elkaar kan regelen. Een DSP is helemaal een verrijking, kun je verschillende omgevingen simuleren. Moet alles wat uit mijn CRX is gekomen nog steeds in mijn ATR inbouwen, maar dan is hij qua geluid helemaal top.
IvoG

Post by IvoG »

Gaskleppie wrote:

Ook dat is daarmee mogelijk, ben jij daarnaar op zoek? :wink: :lol:
Katana

Post by Katana »

Tweeters zijn vorig jaar netjes naast de deurhandel in het portier verzonken.

De 2001 ATR dak antenne staat (en werkt)Top. Eindelijk ook een foto online om toe te voegen :-)

Image
Voodoo

Post by Voodoo »

Wow, ziet er top uit! Mag ik vragen waar je de antenne hebt laten doen en hoeveel het kost?
creez

Post by creez »

duidelijk een s2000 antenne nemen met de s2k booster :) werkt perfect in mijn ITR. Image

Je moet wat dremelen maar dan is het wel netjes.
Locked