Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.
Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
IvoG
Posts: 2402 Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm
Post
by IvoG » Wed Sep 28, 2005 11:26 pm
Wat ik vandaag gezien heb is pas echt gemak Sander: met een enkele simpele handeling de foutcodes uitlezen en ook weer resetten! 8)
HondArd
Posts: 2650 Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm
Post
by HondArd » Thu Sep 29, 2005 11:57 am
IvoG wrote: Wat ik vandaag gezien heb is pas echt gemak Sander: met een enkele simpele handeling de foutcodes uitlezen en ook weer resetten! 8)
Geef de handleiding dan maar eens, ben benieuwd.
HONDA
Posts: 4475 Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm
Post
by HONDA » Thu Sep 29, 2005 12:19 pm
Handeling... geen handleiding.
Honda History : AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650 Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm
Post
by HondArd » Thu Sep 29, 2005 2:39 pm
VTECCIE wrote: Handeling... geen handleiding.
De handleiding van de handeling natuurlijk :wink: . Als Ivo het uitlegt is het toch een soort van handleiding, toch?
IvoG
Posts: 2402 Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm
Post
by IvoG » Thu Sep 29, 2005 7:22 pm
:lol: Nee, het is toch een handeling hoor! :lol:
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Thu Sep 29, 2005 7:58 pm
Wat ik vandaag gezien heb is pas echt gemak Sander: met een enkele simpele handeling de foutcodes uitlezen en ook weer resetten!
Mooi he?
Calvin in optima forma! hahahaha
Die gozer programmeert even in een civic 92-95 P30 ecu dat je de codes kan uitlezen door met contact aan, motor uit en vol gas te geven!! En dat je de codes en ecu kan resetten door je rem in te trappen!!!
hahahaha, echt heel mooi! Binnenkort krijg ik het ook.
roblom
Posts: 1202 Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:
Post
by roblom » Sat Oct 01, 2005 12:58 pm
Whehe, das wel cratief bedacht idd.
HondArd
Posts: 2650 Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm
Post
by HondArd » Sat Oct 01, 2005 8:53 pm
Ik krijg het toch anders niet voor elkaar, of moet je dan eerst een foutmelding gehad hebben, en waar komt die foutcode dan in beeld?
IvoG
Posts: 2402 Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm
Post
by IvoG » Sat Oct 01, 2005 11:58 pm
:lol: :lol: :lol:
Het is 1 oktober Ard, geen 1 april! :lol: :lol:
Gaskleppie wrote: Die gozer programmeert even in een civic 92-95 P30 ecu dat je de codes kan uitlezen
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Sun Oct 02, 2005 10:14 am
OP je dashboard. Het lampje wat nu brand gaat dan knipperen. Knippertjes tellen. lang is 10 kort is 1, alles optellen en klaar.
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Thu Oct 20, 2005 11:38 pm
Nu twee keer weer een foutmelding gehad.
Dit was wederom met een koude motor.
Als ik er twee maal per dag mee rij is er geen probleem, na twee dagen stil te staan heb ik afgelopen week dus twee maal een foutmelding gehad.
Bij starten loopt ie op drie poten en na drie minuten gaat ie gewoon lopen. Lampje brand meteen.
Computer uitgelezen met de melding ;misfire cilinder 1, misfire cilinder 2.
...
:japan:
accordR alias AccordS
Posts: 1387 Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:
Post
by accordR alias AccordS » Fri Oct 21, 2005 8:31 am
Ik word ook een beetje moe van dat lampje.
Van de week brande hij weer.
Ik bracht hem afgelopen maandag naar de dealer....... gaat het lampje 2 km voor dat ik bij de dealer ben UIT.
Ik heb hem toch bij de dealer neergezet en zei "veel plezier ermee":twisted:
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Fri Oct 21, 2005 8:49 am
Gaan jullie beide eens heeeel snel naar een bedrijf dat aan injector cleaning doet! Sommige dealers hebben er ook spullen voor.
Dit kan je echt je motor kosten hoor!!
Verstopte injectors kunnen je zuigers laten smelten!
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Fri Oct 21, 2005 6:35 pm
Heren,
Bedankt voor je link.
Ik breng het kind volgende week naar de garage.
mzl. :japan:
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Sat Oct 29, 2005 8:08 am
Na twee dagen in een civic 5 deurs(ruilauto) heb ik gisteren mijn ATR opgehaald.
Injectoren en brandstof filter schoongemaakt en vervangen.
Wat een verademing, nu probeer ik er twee dagen af te blijven om te zien of het probleem opgelost is.
Motor voelt tikkie soepeler aan.
Word vervolgd.. :japan:
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Fri Apr 14, 2006 11:38 pm
Mijn probleem was opgelost, hoe gaat het met die van jou Peter?
Grz
Katana
Posts: 5205 Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am
Post
by Katana » Sun Apr 16, 2006 11:07 pm
accordR wrote: Ze hebben hem eind vorig grondig gereinigd, Nu geen problemen meer EGR klep was gewoon goed vuil
Goede zaak! :thumbs: