Gasklep goed bezig...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Gasklep goed bezig...

Post by HONDA »

Gaskleppie heeft mij vandaag uit de brand geholpen door mijn nieuwe Tein veertjes te monteren. Klein fotoverslag:

Wagen op de brug, wiel eraf en draaien maar...

Image

Altijd handig zo'n veerpootbrug...

Image

OEM Honda veren na 7 jaar trouwe dienst met pensioen...

Image

Nieuwe groene Japanse vervangers eronder...

Image

Wielen weer voorzichtig plaatsen en het was opeens lastiger om van de brug af te komen...

Image

De eerste indruk is dat de wagen strakker stuurt maar dat kan ook een hersenspinsel zijn. De wagen lijkt meer te stuiteren in snelle bochten waarbij het wegdek niet lekker egaal is. Op de langere termijn kan ik er pas echt iets zinnigs over zeggen.

Optisch is het een stuk mooier, foto's volgen nog als de veren goed ingezakt zijn. Ik was wel blij dat ik mijn tuin nog in kon, al scheelt het maar een haartje... :D

Frank wederom bedankt voor je technische know-how. Mijn poetsdoeken staan klaar voor je. :worshippy: :worshippy:

:thumbs:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Wat is toch die obsessie met laag, lager, laagst? :roll: :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ehh -2/3 cm is niet laag, lager, laagst. :D

Naar mijn mening optisch net iets mooier dan standaard en nog niet zo laag dat je problemen krijgt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Blokkie_R
Posts: 132
Joined: Tue Aug 02, 2005 4:35 pm

Post by Blokkie_R »

Niet alleen is Gasklep goed bezig.......jij ook Sander :wink: . Ben benieuwd.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Wel blijven lachen hé Frank :wink: . Goed Bezig trouwens :thumbs:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Mooi Sander. Wil je ze nog vergelijken met de KONI's + standaard veren?
Mischien bij TCC (9 oct). Ik weet alleen niet zeker of ik kom. Hangt van het weer af.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een meeting in je achtertuin dan kom je toch wel... :D

Ik heb net een rondje MV gereden en de boel is nu ingezakt. Optisch is het maar een klein verschil maar het oogt net even netter. Qua rijden is het wel een verschil, deze veren zijn een stuk stugger en dat merk je vooral op een weg die niet helemaal egaal is. Vol acceleren op een niet egale weg is helemaal grappig.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote: Vol acceleren op een niet egale weg is helemaal grappig.
En waarom is het grappig? :-?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Moest zijn: Vol acceleren in een bocht op een niet egale weg is helemaal grappig.

Omdat: de wagen dan heerlijk klappert wat die hiervoor nooit deed.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Ben benieuwd naar het optische resultaat. Mijn itr staat nu ongeveer 7 cm boven de grond, met originele veren. Die hoogte is ontstaan door de bodykit. 2-3 cm verlagen is mogelijk niet verstandig meer...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Lang leve drempelparadijs Nederland.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Goe bezig jullie beiden.... :-)

Veel plezier met die groene dingen...
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Goed man! Ik ben benieuwd naar de foto´s... :D
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

zeer strak.... :D
ben het met je eens dat het niet super laag is.
maar optisch een stuk mooier.
ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Leuke foto's ziet er goed uit :D
Civic Type S
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

lekker bezig jullie :thumbs:

maar waar blijfen de foto's van het resultaat? :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik moet zaterdag bij TCC toch eens een bochtje proberen met je setup. Dat klapperen van je klinkt toch niet echt positief. Of niet?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Klapperen is misschien wat overdreven maar je bent welkom om een rondje te rijden hoor.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked