GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!
-
marco gooyaers wrote:Mischa heeft geen honda motor. Dat komt vanzelf.
Dat is geen reden om je niet voor te stellen. :roll:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
De morgen na de sprints in Drachten het oliepeil gecheckt. Staat ie net boven het onderste puntje? Onder de auto lag op de stoep een plasje olie. Ik kijken maar ik zag niets, het verbruik is ook normaal nu. Raar???? Of door hoge druk bij die aftapplug gelekt?? Iemand een idee??
Baart me wel wat zorgen.
Baart me wel wat zorgen.
- Gaskleppie
Waar lag dat olieplasje? Onder de scheiding tussen bak en motor? Dan zou het de krukaskering kunnen zijn. Uit de aftapplug kan niet. Daar staat geen druk op.
Dat je olieverbruik naar beneden gaat kan idd voorkomen. Je reed lange tijd met veel te rijk mengsel, Daardoor was de top zuigerveer uitgewassen (mooie amerikaanse kreet) Nu is de topveer weer een beetje ingelopen en daalt je verbruik weer een beetje. Goed is het niet maar wees gelukkig dat hij zich hersteld van het te rijke lopen.
Dat je olieverbruik naar beneden gaat kan idd voorkomen. Je reed lange tijd met veel te rijk mengsel, Daardoor was de top zuigerveer uitgewassen (mooie amerikaanse kreet) Nu is de topveer weer een beetje ingelopen en daalt je verbruik weer een beetje. Goed is het niet maar wees gelukkig dat hij zich hersteld van het te rijke lopen.
-
-
Hey Frank,
De katvervanger gemonteerd. Bij het testen (ff gassen 8000-9000 warm) stoomt ie wel blauwe wolken. Ik ging dan wel ff bruut tekeer met het gas, maar het waren flinke pluimen. Normaal zie ik nix. Het olieverbruik is ook raar. Soms 2 weken geen drup eruit, incl. Drachten en ineens zit het peil in het midden? Was kan das sein?
ITR als klaar??
De katvervanger gemonteerd. Bij het testen (ff gassen 8000-9000 warm) stoomt ie wel blauwe wolken. Ik ging dan wel ff bruut tekeer met het gas, maar het waren flinke pluimen. Normaal zie ik nix. Het olieverbruik is ook raar. Soms 2 weken geen drup eruit, incl. Drachten en ineens zit het peil in het midden? Was kan das sein?
ITR als klaar??
- Gaskleppie
Gewoon een typeR motor die een tijdje niet lekker gelopen heeft.......
Komt jammer genoeg wel vaker voor. Hij heeft nou eenmaal een aardige dreun opgelopen door dat veel te rijke mengsel en dat heeft je zuigerveren deels versleten. Daar krijg je nu de rekening van. Kapot zal hij er niet van gaan hoor, maar lekker is het niet.
Gewoon je peil goed in de gaten houden, zeker met zware dagen. Als je daar rekening mee houd is er niet veel aan de hand.
Komt jammer genoeg wel vaker voor. Hij heeft nou eenmaal een aardige dreun opgelopen door dat veel te rijke mengsel en dat heeft je zuigerveren deels versleten. Daar krijg je nu de rekening van. Kapot zal hij er niet van gaan hoor, maar lekker is het niet.
Gewoon je peil goed in de gaten houden, zeker met zware dagen. Als je daar rekening mee houd is er niet veel aan de hand.
-
-
- Gaskleppie
-
@ vteccie: dat weten jullie maniakken toch uit het hoofd
.
@ Frank: Ben bij Speedcentre geweest. Vind hem wel goed die man, maar van DTA weet ie niet zoveel nog vind ik. Rica schijnt erg goed te zijn zegt Mischa, maar die hebben dan weer geen DTA d8 ik. Moet dit weekend naar Engeland en ga ik wel ff bij Steve langs.
Ik heb nu Toyo's TR-1, wat een verschil zeg. Grip! Ook bij hoge snelheden in de regen veel beter. Vrrooeeep einde 3 (ongeveer 165), semi-powershift naar 4 en hij blijft keurig zijn lijn volgen. Sprinten gaat ook beter, maar kan nog niet meer dan 3000 toeren draaien.

@ Frank: Ben bij Speedcentre geweest. Vind hem wel goed die man, maar van DTA weet ie niet zoveel nog vind ik. Rica schijnt erg goed te zijn zegt Mischa, maar die hebben dan weer geen DTA d8 ik. Moet dit weekend naar Engeland en ga ik wel ff bij Steve langs.
Ik heb nu Toyo's TR-1, wat een verschil zeg. Grip! Ook bij hoge snelheden in de regen veel beter. Vrrooeeep einde 3 (ongeveer 165), semi-powershift naar 4 en hij blijft keurig zijn lijn volgen. Sprinten gaat ook beter, maar kan nog niet meer dan 3000 toeren draaien.
- Gaskleppie
-
marco gooyaers wrote:Hey mensen,
Ik zit te denken om een wet Nos system (NX fuelrail met directe inspuiting van bezine en Nos) van P.orno over te nemen. Is speciaal voor B16 en B18. Maar wat zijn jullie ervaringen en is het aan te raden??
Cheers
M
Naast de bekende populaire uitspraken als: "bottles are for baby's".....enzovoorts denk ik dat het niet slim is om aan te schaffen.
Het is even leuk, maar slijtage van je blok zal er zeker behoorlijk door versnellen, afgezien dat het behoorlijk extra op zijn donder krijgt tijdens gebruikt.
Volgens mij is het beter, maar ook vele malen duurder, om dan bijvoorbeeld over te gaan op andere nokken en de hele meut.... :wink:
-
Ik voel met je mee, maar de motor heeft het iets minder zwaar dan in een itr. Ik vond Nos ook helemaal nix eerst , maar P.orno heeft wel een hele goede set en rijd met een standaard crx en 50pk shot wel een 12.9.
En nog iets, de VTEC boost is super, turbo ook maar een shot phoeeaah. Je moet het alleen wel verstandig gebruiken. Volgens mij kan je ook minder sprinten. 1 run voor de kwalificatie en dan de elminatie. Das ook weer niet leuk. Maar ja, ik rij nu hoge 13's op Zandvoort en in de eliminatie lig ik er dan direct uit. Hmm ik moet er nog ff goed over nadenken. Frank heeft eigenlijk het vermogen wat ik wil in de ITR, maar ik krijg al koppijn als ik zijn project volg
.
Ik zat ook te denken aan een S2-HRQ proseries CNC head en SKUNK2 PRO 2+ nokken met DTA (heb ik al maar herprogrammeren) . Dit geeft een winst van 46 pk en 20lbft koppel. Maar wel weer duur dan, ongeveer 2800 euro. Nx set kost me 700 euro.
En nog iets, de VTEC boost is super, turbo ook maar een shot phoeeaah. Je moet het alleen wel verstandig gebruiken. Volgens mij kan je ook minder sprinten. 1 run voor de kwalificatie en dan de elminatie. Das ook weer niet leuk. Maar ja, ik rij nu hoge 13's op Zandvoort en in de eliminatie lig ik er dan direct uit. Hmm ik moet er nog ff goed over nadenken. Frank heeft eigenlijk het vermogen wat ik wil in de ITR, maar ik krijg al koppijn als ik zijn project volg

Ik zat ook te denken aan een S2-HRQ proseries CNC head en SKUNK2 PRO 2+ nokken met DTA (heb ik al maar herprogrammeren) . Dit geeft een winst van 46 pk en 20lbft koppel. Maar wel weer duur dan, ongeveer 2800 euro. Nx set kost me 700 euro.
nou vraag ik me toch af.. hoe starten jullie bij zo'n sprint want als ik gewoon hard wil optrekken bij een stoplicht is het of hij valt terug in toeren, of als ik m bijvoorbeeld 3k stationair laat draaien en dan heel vlot de koppeling op staat de mijne gelijk te spollen. komt dat omdat er *** banden op zitten of...?
-
- Gaskleppie
Een Integra is door z'n onderstel setup niet echt geschikt voor sprintwerk. De achterkant is vrij zacht geveerd waardoor hij te veel zijn gewicht naar achter gooit bij de start. Een lager gewicht op de voorwielen geeft dan gelijk vrij veel wielspin.
Voor sprinten is een aangepast onderstel wel aanbevolen. Achterdempers helemaal dicht schroeven en het gaat al een stuk beter.
@Marco,
Als je 60ft tijden nog steeds niet goed zijn zou ik me daar eerst maar eens op concentreren. Bandenspanningen uitproberen, wieluitlijning etc,
Het systeem wat jij op het oog hebt is wel een heel net systeem, niks mis mee, maarik zou NOS uitstellen tot je met de grip helemaal tevreden bent.
Een B18 is geen B16, ook niet met NOS!
Voor sprinten is een aangepast onderstel wel aanbevolen. Achterdempers helemaal dicht schroeven en het gaat al een stuk beter.
@Marco,
Als je 60ft tijden nog steeds niet goed zijn zou ik me daar eerst maar eens op concentreren. Bandenspanningen uitproberen, wieluitlijning etc,
Het systeem wat jij op het oog hebt is wel een heel net systeem, niks mis mee, maarik zou NOS uitstellen tot je met de grip helemaal tevreden bent.
Een B18 is geen B16, ook niet met NOS!