Tanken (98 en niet 95)
Ga ik morgen voor een dag of 10 op vacantie naar Italië, blijken ze daar normaal gesproken geen 98 te hebben aan de pomp :evil: Nu blijkt ook Agip (is dat spul ook in Nederland te krijgen?) aan de V-Power rage mee te doen. Hun benzine heet BluSuper en schijnt ook een octaangehalte van 98 te hebben.
http://www.agip.eni.it/rmit/agip/internal.do?menu=true&RID=@29u9R|0?xoidcmWopk&catId=-1073756948&cntTypeId=1008&portalId=0&lang=en&sessionId=1169715
Als ik terugkom zal ik de ervaringen delen.
http://www.agip.eni.it/rmit/agip/internal.do?menu=true&RID=@29u9R|0?xoidcmWopk&catId=-1073756948&cntTypeId=1008&portalId=0&lang=en&sessionId=1169715
Als ik terugkom zal ik de ervaringen delen.
Ben vannacht thuisgekomen uit een bloedheet (Florence 44 graden zonder airco in de ATR :!: ), maar bloedmooi Italië, is het inderdaad met de verkrijgbaarheid van SuperPlus 98 slecht gesteld. Bij de meeste tankstations hebben ze maar twee brandstoffen (95 en Diesel) en als ze al een extra brandstof hebben is dat een "speciale" Diesel. Enkel bij de merken Agip (de al genoemde BluSuper. Rijdt goed trouwens) en IP (Plus98) ben ik 98 tegengekomen (ook niet bij alle stations van die merken), en bij Shell ben ik ook V-Power tegengekomen die wel erg duur was. Had het noodgedwongen moeten tanken omdat de tank erg ver leeg was, maar de ATR heeft er geen rare dingen van gedaan. Dus voor de Italië-gangers: Bij Agip, IP en Shell kun je meestal wel slagen.
Airco staat op het verlanglijstje. Net als een trekhaak en een cruise control. Maar ik kan wel zeggen, zo'n ATR is echt een ideale lange afstands reisauto. Lichamelijk nergens last van gehad (behalve van de hitte, maar ook daar raak je aan gewend) en als je om de paar uur even stopt blijf je mentaal ook fris. Echt een vooruitgang ten opzichte van mijn CRX-je.
Benzine Accoord Type-R
Wat voor benzine moet er volgens Honda in de Accoord R?
Re: Benzine Accoord Type-R
Aiyoku wrote:Wat voor benzine moet er volgens Honda in de Accoord R?
Minimaal RON 98, maar in geval van (hele) hoge nood ook RON 95, om dan snel weer af te tanken met RON 98.
Merk je verschil met rijden/starten.
Of treden er storingen op?
Ik heb nu nog geen ATR, maar heb wel wat geprobeerd met mijn CRX v-tec, Accoord 2.0 en Motor CBR600RR.
Ik heb van de Dealer begrepen dat alle auto's motoren gebouwd worden voor 95. Is ook wat goedkoper en dat is in het tijdperk dat de Chinese economie harder en harder gaat draaien(lees meer benzine nodig heeft waardoor de prijs voor ons omhoog gaat).
Frans
Of treden er storingen op?
Ik heb nu nog geen ATR, maar heb wel wat geprobeerd met mijn CRX v-tec, Accoord 2.0 en Motor CBR600RR.
Ik heb van de Dealer begrepen dat alle auto's motoren gebouwd worden voor 95. Is ook wat goedkoper en dat is in het tijdperk dat de Chinese economie harder en harder gaat draaien(lees meer benzine nodig heeft waardoor de prijs voor ons omhoog gaat).
Frans
ITR1689 wrote:Ik heb gehoord dat Total totaal shit is. Kan iemand dit bevestigen?![]()
tank sinds dat ik hem heb niet veel anders omdat wij daar kunnen tanken op rekening. rij ongeveer 350 km op een tank ofzo gemiddeld rijgedrag 1:9.5 a 10
laatste tijd ga ik redelijk vaak naar de bp vin dat groene wel iets fris uitstralen :roll: tis maar waar je beinvloed wordt door

maar mijn itr moet hem met starten toch een paar keer rondgooien (lees 3 a 4 seconde) is dat bij iedere itr rijder hier eigenlijk?
Re: Benzine Accoord Type-R
Aiyoku wrote:Wat voor benzine moet er volgens Honda in de Accord R?
In ATR's van voor 2001 moet er 98RON in om pingelen en slechte performance tegen te gaan. Met de facelift in 2001 is ook de ECU aangepast om ook 95RON te kunnen gebruiken, maar dit helpt alleen tegen het pingelen, de performance gaat hier ook achteruit (zij het misschien wat minder).
Ik heb in mijn 99 ATR 1 keer 97 in gegooid (in Engeland, tank was leeg en alleen BP met 97 dichtbij) en hij liep echt niet lekker, was niet echt meer vooruit te branden, het voelde alsof de rem erop stond.
mr. X wrote:ITR1689 wrote:Ik heb gehoord dat Total totaal shit is. Kan iemand dit bevestigen?![]()
tank sinds dat ik hem heb niet veel anders omdat wij daar kunnen tanken op rekening. rij ongeveer 350 km op een tank ofzo gemiddeld rijgedrag 1:9.5 a 10
Ik tank dus bij de BP sinds de invoering van de Ultimate. Laatst met een volle tank naar Assen gereden vanuit Rotterdam en weer terug voor het JAF; 440 km makkelijk gehaald. De wijzer gaf trouwens wel de E aan bij aankomst.
typeR2004 wrote:mr. X wrote:ITR1689 wrote:Ik heb gehoord dat Total totaal shit is. Kan iemand dit bevestigen?![]()
Ik tank dus bij de BP sinds de invoering van de Ultimate. Laatst met een volle tank naar Assen gereden vanuit Rotterdam en weer terug voor het JAF]
Hoe groot is de ITR tank eigenlijk? 350km-440km valt wel tegen zeg.
Met de CTR haal ik makkelijk >500km op een volle tank en dit is dus met sportief rijden. CTR tank is rond de 50 liter. O ja en ik tank ook 98.