blowoff valve... nut?
blowoff valve... nut?
vriend van mij heeft een crx, gechipped met 175 pk nu (zegt ie) nu heeft ie aantal dingen besteld waaronder een blowoff valve... nou kregen wij daar dus laatst grote discussie over. ik zeg tegen hem dat het helemaal geen zin heeft omdat hij niet eens een turbo of what-so-ever heeft. hij zegt dat de vtec eerder zou inspringen (wat natuurlijk helemaal nergens op slaat lijkt me) en dat hij dan, ook al is het niet veel, sneller zou worden... "en het heeft zo'n leuk geluidje" was zijn 2e argument :-?
maargoed ik probeer niet eens meer die jonge te over tuigen want heb daar geen zin in...
ik zou daarintegen graag willen weten of het, zo onder zijn ding, überhoupt nut heeft :?: . hij heeft een cai en binnenkort een cat verv.
maargoed ik probeer niet eens meer die jonge te over tuigen want heb daar geen zin in...
ik zou daarintegen graag willen weten of het, zo onder zijn ding, überhoupt nut heeft :?: . hij heeft een cai en binnenkort een cat verv.
ZO die vriend van jou weet wel van overdrijven hoor, 175 pk door een chip, daar wil ik wel het adressie van hebben
Ik wens hem ook veel geluk met het installeren van die blowoff valve, graag pics zien van de installatie
--Zeik mode-off ---
Blowoff valve heeft alleen nut bij een turbo want je sluit hem aan op de charge piping van de turbo en zonder turbodruk heb je ook geen pssshtt geluid van de blowoff valve... De blowoff valve laat namelijk de overtollige turbodruk wegvloeien als de gasklep dicht gaat ( bij het schakelen )

Ik wens hem ook veel geluk met het installeren van die blowoff valve, graag pics zien van de installatie

--Zeik mode-off ---
Blowoff valve heeft alleen nut bij een turbo want je sluit hem aan op de charge piping van de turbo en zonder turbodruk heb je ook geen pssshtt geluid van de blowoff valve... De blowoff valve laat namelijk de overtollige turbodruk wegvloeien als de gasklep dicht gaat ( bij het schakelen )
Tenzij die chip een soort schroefje is waar garret T3 opstaat is heeft ie een heel leuk sprookje vertelt.
Snap ik die 175 pk ook.
Blow off valve werkt alleen bij turbo blokjes en is niets meer dan een overdruk regulerend ventiel. Het geluid wat er uit komt komt door het verschil in lucht druk buiten en die opgebouwd door je turbo.
Ik ben erg benieuwd waar die beste vriend al zijn nieuwe leuke onderdeeltjes onder de motorkap gaat plaatsen.
Mischien kun je hem wijsmaken dat de blowoff valve in de benzineleiding moet bij vtecs om de benzine druk te reguleren
Moet ie meer tanken en dan zal de auto wel meer pk's hebben.

Blow off valve werkt alleen bij turbo blokjes en is niets meer dan een overdruk regulerend ventiel. Het geluid wat er uit komt komt door het verschil in lucht druk buiten en die opgebouwd door je turbo.
Ik ben erg benieuwd waar die beste vriend al zijn nieuwe leuke onderdeeltjes onder de motorkap gaat plaatsen.
Mischien kun je hem wijsmaken dat de blowoff valve in de benzineleiding moet bij vtecs om de benzine druk te reguleren

Moet ie meer tanken en dan zal de auto wel meer pk's hebben.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
misschien heeft ie deze wel besteld :razz:
http://www.undergroundimports.nl/accessoires.htm
moet je effe halverwege de pagina kijken...de enige echte type-r BOV...jaja :roll:
http://www.undergroundimports.nl/accessoires.htm
moet je effe halverwege de pagina kijken...de enige echte type-r BOV...jaja :roll:
Type R Blow off fluitje dit aparaatje imiteerd het geluid van een blow off het stoere turbo fluitje binnen 1 min te monteren dit is geschikt voor alle autos er is geen turbo voor nodig PART NO: TRBO1 prijs 24,-
:lol: :lol: :lol:
Een nepding. Met een knopje in je auto zeker, die je zelf moet indrukken!
chris wrote:hahahahaha zie je het al voor je :lol:
ben je aan t rijden...schakelen, en daarna knopje indrukken :lol: :lol:
mooi de blowoff nadat je geschakeld hebt :shock:
Moet volgens mij ook automatisch kunnen, dat de "blow-off" knop door versnellingspook wordt geactiveerd of zo. Maar het slaat natuurlijk als een l*l :shock: op het spreekwoordelijke drumstel
AccordTypeaRd wrote:chris wrote:hahahahaha zie je het al voor je :lol:
ben je aan t rijden...schakelen, en daarna knopje indrukken :lol: :lol:
mooi de blowoff nadat je geschakeld hebt :shock:
Moet volgens mij ook automatisch kunnen, dat de "blow-off" knop door versnellingspook wordt geactiveerd of zo. Maar het slaat natuurlijk als een l*l :shock: op het spreekwoordelijke drumstel
Dat ding op de website plaatje je in je uitlaat en door de uitlaatgassen krijg je een fluittoon, die harder klinkt naarmete je meer gas geeft.. nog belachelijker dus
zo interessante handel is dit :lol:
dus ik heb maar even op google rond gekeken 8)
en vond toen dit:
vooral die laatste regel :silly: ik zou er zo 1 willen kopen voor dat geld :stampen:
dus ik heb maar even op google rond gekeken 8)
en vond toen dit:
Code: Select all
Vorteile:
- bringt den typischen Turbo-Sound, extrem lautes Zischen / Pfeiffen aus dem Auspuff
- Montage in weniger als 1 Minute!
- KEINE Schäden am Motor möglich !
- KEINE Leistungseinbußen !
- das günstige Tuning für Showfahrzeuge oder einfach fürs Cruisen
- ideal für ALLE Autos ohne Turbolader oder Diesel-Fahrzeuge
- lieferbar in 25 mm Durchmesser, dadurch entsteht KEIN unnötiger, leistungsfressender Staudruck!
- wird mit Kurzanleitung geliefert
- nicht die KATZE im SACK kaufen!
vooral die laatste regel :silly: ik zou er zo 1 willen kopen voor dat geld :stampen:
haha :lol: okee dan (ben paar daagjes niet online geweest) maar als ik zo alle reacties lees weet ik weer genoeg :wink: ik ben ook benieuwd naar da ding, maar een dyno zit er denk ik niet in staat ie namelijk goed voor lul denkz
:roll:
maar ik snap hem ook niet, gaat ie gewichtsbesparing doen (doormiddel van ook de achterbank eruit) en gaat ie er een geluidsinstallatie inleggen die nog zwaarder is dan die hele ^&* achterbank :?: go figure :-?
:roll:
maar ik snap hem ook niet, gaat ie gewichtsbesparing doen (doormiddel van ook de achterbank eruit) en gaat ie er een geluidsinstallatie inleggen die nog zwaarder is dan die hele ^&* achterbank :?: go figure :-?