mr. x Foto update pag. 7
tnx voor alle reacties :-) vandaag nog langs honda garage in tilburg geweest om te vragen of ze die knippers die aan de zijkant zitten ook in het doorzichtig hadden (staat wat mooier dan oranje) maar hij had ze niet en dacht ook niet dat ze van een s2000 bijv. zouden passen maar volgens mij zijn die toch redelijk hetzelfde.
ook nog ff geinformeerd naar veerpootbrug voor achter in de auto bij een zaak in den bosch, hij had ze en waren 110 euro weet alleen niet welk merk het was.
zit er trouwens std in de luchtfilter van een itr ipv een inleg filter een ronde filter in? kon het weer niet laten uit elkaar te halen :roll:
ook nog ff geinformeerd naar veerpootbrug voor achter in de auto bij een zaak in den bosch, hij had ze en waren 110 euro weet alleen niet welk merk het was.
zit er trouwens std in de luchtfilter van een itr ipv een inleg filter een ronde filter in? kon het weer niet laten uit elkaar te halen :roll:
- Gaskleppie
- Gaskleppie
ja klopt. maar dat is gelijk een hele smak geld :wink:
dat wil ik zoiezo ook nog een keer. maar had iets gelezen over een hyteck uitlaatspruitstuk. dat was toch een van de beste? wil namelijk niet van die meuk eronder. dan maar ff doorsparen. waar is deze te bestellen? en wat zou je dan als einddemper enzo pakken?
alvast heel erg bedankt :wink:
dat wil ik zoiezo ook nog een keer. maar had iets gelezen over een hyteck uitlaatspruitstuk. dat was toch een van de beste? wil namelijk niet van die meuk eronder. dan maar ff doorsparen. waar is deze te bestellen? en wat zou je dan als einddemper enzo pakken?
alvast heel erg bedankt :wink:
- Gaskleppie
Hytech? Ja, dat is idd 1 van de beste.
Lekkere dure smaak heb je. In de states is hij te koop voor 1300dollar. Normaal gesproken als je hem bij een nederlandse zaak besteld zal hij snel richting de 1500euro gaan.....
Maar als je een spruitstuk zoekt wat de beste prestaties voor het geld geeft ben je voor een hoop minder snel klaar.
Een orgineel JDM 4-1 Honda Integra typeR spruitstuk of een DC sports 4-1 JDM is een goed keuze die minder dan de helft kost.
Lekkere dure smaak heb je. In de states is hij te koop voor 1300dollar. Normaal gesproken als je hem bij een nederlandse zaak besteld zal hij snel richting de 1500euro gaan.....
Maar als je een spruitstuk zoekt wat de beste prestaties voor het geld geeft ben je voor een hoop minder snel klaar.
Een orgineel JDM 4-1 Honda Integra typeR spruitstuk of een DC sports 4-1 JDM is een goed keuze die minder dan de helft kost.
ik zit zelf ook al een tijdje te kijken maar nu kwam ik laatst een t1r uitlaat systeem tegen.
naar een beetje zoeken lees ik er verder allemaal wel positieve dingen over.
maar het uitlaat systeem zelf is 70mm en de header's komen allemaal uit op 65mm.
nouw lijkt het mij dus dat hij daar afgeknepen word :roll:
of zie ik dat verkeerd?
en ik kan geen 4-1header's vinden die op 70mm uitkomen :-?
en weet iemand ook of t1r ergens in nederland te verkrijgen is :?:
naar een beetje zoeken lees ik er verder allemaal wel positieve dingen over.
maar het uitlaat systeem zelf is 70mm en de header's komen allemaal uit op 65mm.
nouw lijkt het mij dus dat hij daar afgeknepen word :roll:
of zie ik dat verkeerd?
en ik kan geen 4-1header's vinden die op 70mm uitkomen :-?
en weet iemand ook of t1r ergens in nederland te verkrijgen is :?:
as zaterdag ga ik naar dbm in maarssen om een cat vervanger te laten maken en er gelijk onder te laten hangen. tis niet veel maar iig al een begin :wink: dan krijgt ie gelijk ook een stel goede bougie's. gisteren een grote moment sleutel gehaald (40-200) en ik had nog een kleintje (5-30) dus kunnen nu vort goed aan de slag.
gaat hier trouwens iemand ook naar dbm? of zijn er ervaringen mee?
maar nog ff over de std luchtfilter. had m onder de integra vandaan gehaald maar wat kon je hier nou aan veranderen want had wel een reactie gelezen van gaskleppie op een ander forum maar was mij nog niet helemaal duidelijk.
zat zelf nog ff te kijken. maar als je je rechter voor knipperlicht/stadslicht unit weg zou halen, dat gat zit dan recht voor je std luchtfilter. als je daar op die hoogte nou mooi een gat maakt in de filter en een slang o.i.d vanaf de bumper richting dat gat wat je dan in de luchtfilter hebt gecreeerd maakt... is een soort ram-air princiepe. is dat te doen of houden de injectoren dat niet bij (lijkt me stug maargoed) of treden er andere complicaties bij op? leek me namelijk wel iets. stop je er gewoon gaas voor en ziet er ook nog netjes uit ook als je beide zijden weghaalt...
gaat hier trouwens iemand ook naar dbm? of zijn er ervaringen mee?
maar nog ff over de std luchtfilter. had m onder de integra vandaan gehaald maar wat kon je hier nou aan veranderen want had wel een reactie gelezen van gaskleppie op een ander forum maar was mij nog niet helemaal duidelijk.
zat zelf nog ff te kijken. maar als je je rechter voor knipperlicht/stadslicht unit weg zou halen, dat gat zit dan recht voor je std luchtfilter. als je daar op die hoogte nou mooi een gat maakt in de filter en een slang o.i.d vanaf de bumper richting dat gat wat je dan in de luchtfilter hebt gecreeerd maakt... is een soort ram-air princiepe. is dat te doen of houden de injectoren dat niet bij (lijkt me stug maargoed) of treden er andere complicaties bij op? leek me namelijk wel iets. stop je er gewoon gaas voor en ziet er ook nog netjes uit ook als je beide zijden weghaalt...
- Gaskleppie
mm, niet nodig.
Als je het standaard systeem wilt verbeteren kan je het volgende doen.
Koop een Spoon vervangingsfilter. Dit is een schuimfilter met veel minder weerstand.
Dan schroef je de resonatie box los die achter je bumper zit. Die zaag je aan stukken maar je laat de buis heel die tussen de filterbox en resonatiebox zit.
Als je de buis helemaal los hebt van de box zal je zien dat daar een hele mooie trechter aan zit. Die buis kan je vast kitten aan de filterbox. Je hebt dan niet meer de weesrtand van de resonatiebox maar welk de koude luchtaanzuiging van achter de bumper.
Werkt perfect
Als je het standaard systeem wilt verbeteren kan je het volgende doen.
Koop een Spoon vervangingsfilter. Dit is een schuimfilter met veel minder weerstand.
Dan schroef je de resonatie box los die achter je bumper zit. Die zaag je aan stukken maar je laat de buis heel die tussen de filterbox en resonatiebox zit.
Als je de buis helemaal los hebt van de box zal je zien dat daar een hele mooie trechter aan zit. Die buis kan je vast kitten aan de filterbox. Je hebt dan niet meer de weesrtand van de resonatiebox maar welk de koude luchtaanzuiging van achter de bumper.
Werkt perfect
Nyther wrote:goeie header heeft 2,5 inch collector, verstandigst is als je de rest van je lijn ook 65mm neemt
en een 65mm collector is verre van afknijpen.....
dat een 65mm niet afknijpend is in vergelijking met een orginele begrijp ik.
maar als ik overal de info lees over uitlaatlijnen onder een itr.
dan roept iedereen hoe groter hoe beter.
maar als je er dan een uitlaat onder maakt van 70mm.
waarom is er dan nergens een header te vinden die een collector heeft van 70mm want dan ben je dus je vernouwing kwijt.
en lijkt mij dan dus nog beter dan de 65mm collector.
of heeft dan dan geen effect meer op je pk winst als je 70mm neemt i.p.v. 65mm?
itr-1895 wrote:ITR1689 wrote:Als het zo is, waarom niet gewoon een uitlaat met spruitstukcollector van 150-200 mm?
:-? dat gaat waarschijnlijk tot een bepaalde grote dat je er nog een winst uit haald.
daarom vroeg ik ook of het nog wel een pk winst op brengt als je van 65 naar 70 mm gaat.
Als je een spruitstuk kan vinden met 70 mm collector, dan kunnen we dat op de rollenbank zetten.
itr-1895 wrote:oke ik kwam vandaag een toda header tegen met een 70mm collector.
dus die zijn er wel 8)
maar er zijn verder nog geen mensen hier die weten of je dan nog een grotere winst haalt dan met 65mm
anders wil ik dat wel op een rollerbank zetten om te kijken wat de winst is
Weet je wel zeker dat het een TODA is, en dat het voor de B18C is?
Ik kan alleen deze op hun website vinden: http://www.toda-racing.co.jp/product/pa ... b18-1.html
kat vervanger zit eronder, geluidje is iets harder in de auto en het verschil was zeker merkbaar. de vtec kickte er een stuk harder in. en toen kwam ik gisteren op het geweldige idee het interieur er uit te halen achter. zo gezeg zo gedaan en nu is het nog maar een 2 persoons :lol: reservewiel,beplating,versterker, bank/leuningen, sub-kist,gereedschap matten alles. toen een rondje gereden en dat verschil was ook weer zó ontzettend duidelijk te merken! het rijdt nu gewoon heerlijk!
komen binnenkort carbon veerpootbrug voor en achter op, en daarna zit ik nog te twijfelen of het eerst gewichtsbesparing wordt (carbon motorkap, carbon stoelen/spiegeld enz) of toch eerst uitlaatspruitstuk of cai maar dat zien we wel.. het verbruik is nu al aanzienlijk :cry:
komen binnenkort carbon veerpootbrug voor en achter op, en daarna zit ik nog te twijfelen of het eerst gewichtsbesparing wordt (carbon motorkap, carbon stoelen/spiegeld enz) of toch eerst uitlaatspruitstuk of cai maar dat zien we wel.. het verbruik is nu al aanzienlijk :cry:
mr. X wrote:kat vervanger zit eronder, geluidje is iets harder in de auto en het verschil was zeker merkbaar. de vtec kickte er een stuk harder in. en toen kwam ik gisteren op het geweldige idee het interieur er uit te halen achter. zo gezeg zo gedaan en nu is het nog maar een 2 persoons :lol: reservewiel,beplating,versterker, bank/leuningen, sub-kist,gereedschap matten alles. toen een rondje gereden en dat verschil was ook weer zó ontzettend duidelijk te merken! het rijdt nu gewoon heerlijk!
Hahaha, ben jij ook alweer bezig?
Katvervanger eronder zonder 65 mm spruitstuk heeft weinig zin, want je spruitstuk is nu een bottleneck. Als je straks een 65mm spruit eronder zet, past je huidige katvv niet meer. Let wel op dat je later een 65 mm katvv neemt als je een 65mm spruit hebt.
Niet alle carbon veerpootbruggen zijn lichter dan alu bruggen. Vaak zijn het alu of stalen bruggen met carbon omhulsel.