Chiptuning Civic Type-R
Chiptuning Civic Type-R
Hallo lezers/lezeressen,
ik heb een vraagje; Kan het kwaad om je motor te laten chiptunen?
Het gaat om een Civic Type-R uit 2005. Ik lees dat hij dan rond de 220 PK krijgt en kan ook weer teruggedraaid worden. Klinkt interessant maar weet niet of dit schadelijke gevolgen heeft of extra risico heeft m.b.t. slijtage, garantie e.d.
Graag evt. ervaringen of deskundig advies.
thanx
Gr.
Johan
ik heb een vraagje; Kan het kwaad om je motor te laten chiptunen?
Het gaat om een Civic Type-R uit 2005. Ik lees dat hij dan rond de 220 PK krijgt en kan ook weer teruggedraaid worden. Klinkt interessant maar weet niet of dit schadelijke gevolgen heeft of extra risico heeft m.b.t. slijtage, garantie e.d.
Graag evt. ervaringen of deskundig advies.
thanx
Gr.
Johan
Laat zo'n wagen nooit chiptunen :!:
Hondata is wat je nodig hebt en het enige systeem die het I-VTEC aankan kwa afstelling op de Dyno en mits de nodige software in je wagen (K-PRO). Je kan met Hondata alle nodige parameters aanpassen, Low Cam, High Cam en dit alles in stappen van 10 graden wat geen enkel ander systeem momenteel op de markt aan kan. Wat nog meer leuk is aan dit systeem, de dealer kan gewoon zijn werk blijven doen zonder dat deze upgrade hem parten gaat spelen bij een ECU checkup ! Wel even rekening houden dat je eventueel als je een K-PRO laat monteren, je immobiliser systeem moet laten configureren of je kan gewoon via de Hondata software de immobiliser op OFF zetten.
Hondata is wat je nodig hebt en het enige systeem die het I-VTEC aankan kwa afstelling op de Dyno en mits de nodige software in je wagen (K-PRO). Je kan met Hondata alle nodige parameters aanpassen, Low Cam, High Cam en dit alles in stappen van 10 graden wat geen enkel ander systeem momenteel op de markt aan kan. Wat nog meer leuk is aan dit systeem, de dealer kan gewoon zijn werk blijven doen zonder dat deze upgrade hem parten gaat spelen bij een ECU checkup ! Wel even rekening houden dat je eventueel als je een K-PRO laat monteren, je immobiliser systeem moet laten configureren of je kan gewoon via de Hondata software de immobiliser op OFF zetten.

---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
R-SPEED wrote:Laat zo'n wagen nooit chiptunen :!:
In hoeverre is dit mogelijk voor een Accord Type R en/of een S2000 ?
Han
Bi-honda
Als je het op Hondata hebt gemunt dan moet ik je teleur stellen. Enkel "D", "B" en "K" serie motoren worden hier uitvoerig in de watjes gelegd. Er zijn andere mogelijkheden voor de "Accord" of "S2000", maar dan moet je naar een "AEM EMS" gaan of gelijkaardig op de markt zijnde produkten.

Re: Chiptuning Civic Type-R
Johan wrote:Hallo lezers/lezeressen,
ik heb een vraagje]
Het kan geen kwaad als het goed afgesteld wordt op jouw auto. Een systeem als de hierboven genoemde Hondata kan daarbij helpen, maar ook een JDM ECU kan een optie zijn.Johan wrote:Klinkt interessant maar weet niet of dit schadelijke gevolgen heeft of extra risico heeft m.b.t. slijtage, garantie e.d.
Het kan alleen schadelijke gevolgen hebben als het verkeerd afgesteld wordt, door bijv. een te arm mengsel.
Han wrote:In hoeverre is chiptuning mogelijk voor een Accord Type R en/of een S2000 ?
Over mogelijkheden voor de S2000 heb ik geen info, wel voor de ATR. De ECU van de ATR heeft geen socket waarin een gemodificeerde chip geplaatst kan worden, dus moet er eerst een socket aangebracht worden. Vervolgens moet er nog een compatibel programma worden gemaakt, geoptimaliseerd voor de ATR. Nu zijn er enkele bedrijven die beweren dat ze zoiets maken, maar ik heb nog niemand gezien of gehoord met zo'n chip in hun ATR.
Wat men wel met wisselende resultaten heeft toegepast is de Unichip. Dit is een piggyback die de ECU om de tuin leidt om tot de gewenste veranderingen te komen. Hiervoor geldt dat goed afstellen de sleutel is tot een succesvolle implementatie. Dit betekent o.a. de benodigde tijd doorbrengen op de rollerbank.
-
R-SPEED wrote:Laat zo'n wagen nooit chiptunen :!:
Ben het helemaal eens met beovenstaande, hondata k-pro is the way to go! Ben er zelf ook voor aan het sparen, als je van plan bent nog meer motorische veranderingen aan te brengen is bovenstaande een goed keus.
Nogmaals, geen enkel ander systeem dan Hondata is een optie om deze auto optimaal te laten functioneren onder alle omstandigheden, ook geen piggyback!

stoede wrote:accordR wrote:Stoede heeft er toen wel een in zijn ATR gehad volgens mij :-?
yap hadden ze toen een piggyback in gezet om de originele om de tuin te leiden.
Klopt is bij bull-power gedaan destijs door mij, echter ik had niet de indruk dat het extra vermogen opgelevert heeft t.o.v. standaard. Kan dit kloppen weet iemand of een piggy-bag daadwerkelijk meer vermogen genereerd.
Han
Bi-honda
zoals R-Speed en Miguel al hebben gezegd, K-Pro is THE way to go!!
kijk anders op www.civictype-r.co.uk of http://www.cplracing.co.uk/
kijk anders op www.civictype-r.co.uk of http://www.cplracing.co.uk/
Han wrote:stoede wrote:accordR wrote:Stoede heeft er toen wel een in zijn ATR gehad volgens mij :-?
yap hadden ze toen een piggyback in gezet om de originele om de tuin te leiden.
Klopt is bij bull-power gedaan destijs door mij, echter ik had niet de indruk dat het extra vermogen opgelevert heeft t.o.v. standaard. Kan dit kloppen weet iemand of een piggy-bag daadwerkelijk meer vermogen genereerd.
Han
Een piggyback kan vanalles zijn, een VAFC controller, een Unichip of noem maar op. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik persoonlijk absoluut geen voorstander ben van éénder welk additioneel "chip" gebruik op een Honda. Op andere merken van wagens kan het een zeer goed effect met zich meebrengen, maar dan meestal op een Diesel voertuig of andere Europese merken van wagens. Wat ik tot op heden meestal gebruik om de klant verder te helpen aan een relatief goede prijs, is de VAFC controller waarmee je tal van zaken kan gaan bijsturen. Deze staat zoals jullie wel al weten in verbinding met de originele ECU van de wagen. Door deze unit te monteren bereik ik resultaten die op zijn minst te vergelijken zijn, om niet te zeggen zelfs beter zijn in sommige gevallen, dan de veelal besproken Unichip die op zich zelfs een pak meer kost en niet mijn voorkeur geniet (maar daar zijn de meningen over verdeeld natuurlijk en terecht). De top is nog altijd een standalone systeem of compleet andere programmatie zoals Hondata, die bij iedereen wel bekend in de oren klinkt. Hiermede configureer je van A-Z je ECU al naargelang de setup van de motor, en met resultaten die echt wel verbijsterend zijn!
Om dan een antwoord op Uw vraag te geven, ja een piggyback kan in sommige gevallen goede resultaten geven maar je moet weten met wat je bezig bent en rekening houden met diverse faktoren. Een exacte winstmarge opgeven doe ik niet, omdat iedere motor zijn eigen karakter heeft en je nooit twee dezelfde wagens zal hebben met een idem karakter natuurlijk.
Psychologie en werkeljkheid... een wereld van verschil :wink:

- Gaskleppie
Een piggyback kan vanalles zijn, een VAFC controller, een Unichip of noem maar op. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik persoonlijk absoluut geen voorstander ben van éénder welk additioneel "chip" gebruik op een Honda. Op andere merken van wagens kan het een zeer goed effect met zich meebrengen, maar dan meestal op een Diesel voertuig of andere Europese merken van wagens. Wat ik tot op heden meestal gebruik om de klant verder te helpen aan een relatief goede prijs, is de VAFC controller waarmee je tal van zaken kan gaan bijsturen. Deze staat zoals jullie wel al weten in verbinding met de originele ECU van de wagen. Door deze unit te monteren bereik ik resultaten die op zijn minst te vergelijken zijn, om niet te zeggen zelfs beter zijn in sommige gevallen, dan de veelal besproken Unichip die op zich zelfs een pak meer kost en niet mijn voorkeur geniet (maar daar zijn de meningen over verdeeld natuurlijk en terecht). De top is nog altijd een standalone systeem of compleet andere programmatie zoals Hondata, die bij iedereen wel bekend in de oren klinkt. Hiermede configureer je van A-Z je ECU al naargelang de setup van de motor, en met resultaten die echt wel verbijsterend zijn!
Om dan een antwoord op Uw vraag te geven, ja een piggyback kan in sommige gevallen goede resultaten geven maar je moet weten met wat je bezig bent en rekening houden met diverse faktoren. Een exacte winstmarge opgeven doe ik niet, omdat iedere motor zijn eigen karakter heeft en je nooit twee dezelfde wagens zal hebben met een idem karakter natuurlijk.
Psychologie en werkeljkheid... een wereld van verschil Knipoog/Wink
helemaal eens! Met een piggybag KAN je vermogen winnen als het standaard ecu programma niet meer klopt met de specificaties van je motor. Op een standaard motor valt er dus nouwelijks wat te winnen. Heb je de hele boel aangepast en bv het mengsel klopt van geen kanten meer is er zeer zeker wat te winnen. Persoonlijk heb ik een mega winst geboekt met een ITR. (zie ander topic) maar zoveel winst als dit is echt een uitzondering!
mijn vriendin rijdt met een civic type r en daar zit sinds een goeie maand een hondata k-pro in afgesteld door Pascal van R-Speed. Het is echt een ganse verbetering. De wagen is nog volledig standaard, enkel de k-pro. de wagen heeft enorm veel aan koppel gewonnen en ongeveer 25pk op 6000 toeren en 10pk op piekvermogen. De begrenzer is verhoogd naar 8700 en het vtectoerental verlaagd naar ongeveer 5500.
Ze is er heel tevreden van. Een echte aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze is er heel tevreden van. Een echte aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deze grafiek is wel degelijk van de witte CTR, en ja CPL zit in de UK. Door onze interne samenwerking zitten wij af en toe ook nog wel ééns in the UK, waardoor ook deze grafiek daar ter plaatse werd uitgeprint op de Dyno.
Zoals Deviate meld, de Hondata K-Pro is echt een aanrader voor de CTR rijders onder jullie :wink:
Zoals Deviate meld, de Hondata K-Pro is echt een aanrader voor de CTR rijders onder jullie :wink: