Na montage van de itr klauwen toch nog een probleem. Er mega veel lucht in het systeem.
Ontluchten op ouderwetse en beste manier gedaan met 2 man. Maar ook met een apparaatje waardoor het vloeistof eruit gezogen moet worden.
Probleem is dat er maar een pisstraaltje uit de nippel komt. Heb er al meer dan een liter vloeistof doorheen gejast en praat hier alleen nog over de voorzijde. Weet dat je rechts achter moet beginnen en de auto level moet staan.
Heb het idee dat wat ik in het potje erbij in doet, in de zelfde hoeveelheid na een paar keer pompen bij de klauw er zo weer uit komt. Maar dan ook met nog steeds zoveel lucht erbij...
Met afzuigapp gaat het wel harder stromen, maar verhouding lucht/vloeistof blijft maar hetzelfde. Het wordt na een 1 liter nog steeds niet beter
Zit ik hier met een ABS probleem of met de HRC welke misschien toch droog is komen te staan?
In de honda manual staat btw dat je een auto met abs gewoon moet ontluchten op de normale manier.
lucht in remsysteem ek4
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Ik heb het zelf nooit gedaan maar een abs systeem moet je anders ontluchten. Volgens mij heb je ook speciale zooi nodig om te kunnen ontluchten.
Rare tip, maar bel een honda dealer. die weten het wel.
Jouw itr heeft toch ook ABS? Wel vreemd van dat anders ontluchten, want in de schemas van ABS problemen in de honda manual staat:
brake fluid replacement and air bleeding procedures are the same as vehicles without ABS...
Maar ik gaat ff een belletje plegen met de dealert...
Volgens honda wesselink in deventer moet ik mijn type ek4 VTi op de normale manier kunnen ontluchten.
Schijnen ook civics met abs te zijn met 2 reservoirs en die schijnen wel problemen te kunnen geven. Maar ook dat abs gedeelte laat die dealer met rust omdat ze na ontluchten eventueel kunnen gaan lekken...
Tja, wat nu....
Schijnen ook civics met abs te zijn met 2 reservoirs en die schijnen wel problemen te kunnen geven. Maar ook dat abs gedeelte laat die dealer met rust omdat ze na ontluchten eventueel kunnen gaan lekken...
Tja, wat nu....
De oudere remsystemen zoals we die kenden op de preludes hadden een ander ontluchtings setup nodig dan de huidige waar jij ook over beschikt. Jouw systeem moet idd op de normale manier kunnen worden ontlucht, lukt dit niet dan zal je waarschijnlijk met een probleempje zitten ergens in het circuit, maar is moeilijk te zeggen natuurlijk achter een PC. Neem de standaard ontluchtings techniek aan, rechts achter beginnen, dan naar links achter, rechts voor en links voor. Op deze manier moet een hedendaags circuit zeker kunnen ontlucht worden, ik zeg wel indien je systeem in normaal funtionerende toestand verkeerd.
TIP: bouw druk op door een keer of tien je pedaal rustig aan in te duwen, hou hem dan in en laat de ontluchtingsnippel dan openen.
TIP: bouw druk op door een keer of tien je pedaal rustig aan in te duwen, hou hem dan in en laat de ontluchtingsnippel dan openen.

---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
---------------------------------------