IK heb een NRG quick release besteld ( anti diefstal ) dus ik ben meteen verplicht om een sportstuur te monteren, nu zit daar veel verschil in tussen de vormen maar ik vraag me af wat het voordeel is van een rechthoekig stuur tenopzichte van een rond stuur? het lijkt me dat je met zon recht stuur op bv. cirquit makkelijker mee kunt sturen dan een rond stuur of zie ik dat verkeerd?
Ook vind ik die suede stuurtjes erg mooi, geven ook meer grip als die lederen sturen niet?
welke diameter is eigenlijk het beste? ik vind het itr stuur namelijk te groot, voraal als ik snelle omwentelingen moet maken, ook vind ik hem soms wat glad...
Ik ga er mee naar de hondagarage hiero, eens navragen hoe het precies zit ermee...
je hebt wel gelijk met dat misgrijpen in noodsituatie! beter rond nemen dan...
al vind ik he toriginele stuur ook behoorlijk irritant in een noodsituatie ik vind hem echt te groot en te glad.. een itr '00 stuur is wat dat betreft beter!
Nyther wrote:al vind ik he toriginele stuur ook behoorlijk irritant in een noodsituatie ik vind hem echt te groot en te glad.. een itr '00 stuur is wat dat betreft beter!
Ik heb zelf geen problemen met de ITR stuur op het circuit. Ik draag dan wel race handschoenen met leren binnenkant. De MOMO stuur is wel beter, ja.
Ik zie niet in waarom een origineelstuur verplicht is bij apk..
ik zal het i.i.g eens voor de zekerheid navragen
trouwens als je zo lang bent frank, heb je dan geen problemen dat het stuur te ver naar voren ligt? ik ben 1,83 en ik vind het al iets te ver weg... maar met die quick release komt ie een stukkie dichterbij...
Gaskleppie wrote:Hoe zit dat trouwens met de APK? Moet je orginele stuur er dan weer in?
Voor de APK is het niet verplicht om een airbag in een stuur te hebben, ook niet bij auto's van 98-99 al zat 'ie er standaard wel in. Ik denk wel dat ze heel erg op de bevestiging daarvan letten. Lange Bas had toch ook geen airbag in het stuur van zijn ITR zitten? En die was standaard zo afgeleverd.
Ok, reden genoeg om toch eens naar een anders stuurtje te kijken.
En quick release is zeker een optie. 1 gestolen auto is even genoeg voor mij.
Het stuur zit idd ver weg voor me. Op het circuit zit ik ook verder naar voren dan normaal met m'n stoel. Door m'n dikke 4 punts gordels kom ik anders niet meer goed bij het stuur.
Hij is toch voor die kleine japanners gemaakt he'?
haha, beetje aanpassen en geen probleem meer!
Ik heb 3 NRG quick releases besteld, als het GOED is blijft er eentje over voor eventuele verkoop maar dat zal dan wel gemeld worden in onderdelen aangeboden
Nu ik mijn zitpositie verandert heb , moet eigenlijk het stuur ook meeverhuizen naar voren toe , want met mijn lengte is dit k*t rijden.
Wie kan mij er meer over vertellen met het uitzetten/veiligstellen van OEM airbag , en hoe krijg ik het stuur meer naar me toe?
Kan dit ook met het OEM stuur of met een aftermarket stuur , en hoeveel komt dit dan naar voren met een andere hub en stuur.Of kan ik de lengtes kiezen van het verplaatsen van het stuur.
En welke stuurtjes zijn fijn?Leer /etc.....Momo/Spoon/Mugen/etc...?
Je moet eens voor de gein informeren bij de rdw en bij je verzekering.
Zodra je AIRBAG verwijderd is en je krijgt een ongeluk met letselschade ben je NIET meer verzekerd bij de meeste maatschapp.
Ik weet ook niet precies hoe het zat met APK.
Maar ook hier meen ik me te herinneren dat dergelijke systemen indien aanwezig... ze moeten werken.
Hou me er ni aan vast.. maar misschien wel verstandig om eens goed te informeren.
als dit het enige probleem is voor de APK dan trek je die bij rijders airbag er toch ook uit.
en dan kan je zoon OEM bakje voor terug plaatsen.
en volgens mij zijn er verschillende maten voor die hub's dus het is maar net hoe ver je dat stoer naar je toe wilt hebben.
denk er wel aan dat je bediening voor de knipperlichten niet mee naar voren komen dus bij een grote hub moet je ook lange vingers hebben
en als je voor een aftermarket stuur gaat kies dan wel een rond stuur en niet een stuur met een vlakke onder en boven kant.
want dan heb je bij het over pakken van je stuur de kans dat je mis grijpt!
Ik heb zelf het airbag-stuur vervangen door een sportstuur met quick-release, was geen enkel probleem bij de APK. Ik heb bij mijn accord ook de standaard stoelen vervangen door sportstoelen, waarmee de zij-airbags zijn komen te vervallen. Enige dat voor de APK probleem kon opleveren, was het lampje van de SRS dat bleef branden, omdat de verdwenen airbags een 'foutmelding' in het systeem gaven. Verwijdering van het lampje was meer dan voldoende om de auto door de APK te krijgen.
Enige waar je op moet letten bij vervanging van het airbag-stuur, is dat er geen metalen claxon-ring zit op je huidige stuurkolom, deze moet je handmatig aanmaken (is even een handigheidje, maar zeker niet te lastig om te doen voor de handige klusser).