Remblokken
Remblokken
Wie heeft er aftermarket remblokken, welke en waarom?
Mijn blokken moeten nodig vervangen worden en wil eens kijken of er wat beters op de markt is als oem.. ik heb al eens de naam ferredo en greenstuff horen vallen.. wat zijn de ervaringen?
het liefst natuurlijk zo min mogelijk remstof...
Mijn blokken moeten nodig vervangen worden en wil eens kijken of er wat beters op de markt is als oem.. ik heb al eens de naam ferredo en greenstuff horen vallen.. wat zijn de ervaringen?
het liefst natuurlijk zo min mogelijk remstof...
Ferodo DS2500 of Hawk HP+.
Hawk HP+ zijn goed voor een straatauto die sportief gereden wordt. Deze blokken hebben echt een fenomenale remwerking en een groot temperatuurbereik. Echt een forse stap beter qua remwerking dan bijv. een Ferodo DS2500. Ze zijn ook niet echt agressief op je schijf. (niet zoals een raceblok).
Echter krijg je bij beide wel degelijk remstof.
Hawk HP+ zijn goed voor een straatauto die sportief gereden wordt. Deze blokken hebben echt een fenomenale remwerking en een groot temperatuurbereik. Echt een forse stap beter qua remwerking dan bijv. een Ferodo DS2500. Ze zijn ook niet echt agressief op je schijf. (niet zoals een raceblok).
Echter krijg je bij beide wel degelijk remstof.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Er is wel een redelijk groot leveringsprobleem wat betreft ferodo 2500. Zelf vind ik het 1 van de beste remblokken maar ze geven wel redelijk veel stof.
Alle blokken die ik ken die goed remmen geven veel stof dus als je goed wilt remmen zal dat er een beetje bijhoren.
Redstuff gebruikte ik meestal op het circuit. Op straat bijten ze niet genoeg naar mijn idee. Op het circuit moest ik ze ook altijd een half rondje warm rijden voor ze echt begonnen te remmen.
Voor op straat zal ik ze zeker niet aanbevelen.
Ik had ze ook helemaal weg geremd in 1 dag op het circuit. Beetje te veel voor het mooie.
Met de ds2500 die ik laatst in frankrijk gebruikte rij ik de rest van het jaar nog makkelijk uit.
Meestal heeft TCC wel een setje liggen voor de itr.
En als echt niemand ze nog heeft heb ik nog een gebruikt setje liggen (voor en achter)
Alle blokken die ik ken die goed remmen geven veel stof dus als je goed wilt remmen zal dat er een beetje bijhoren.
Redstuff gebruikte ik meestal op het circuit. Op straat bijten ze niet genoeg naar mijn idee. Op het circuit moest ik ze ook altijd een half rondje warm rijden voor ze echt begonnen te remmen.
Voor op straat zal ik ze zeker niet aanbevelen.
Ik had ze ook helemaal weg geremd in 1 dag op het circuit. Beetje te veel voor het mooie.
Met de ds2500 die ik laatst in frankrijk gebruikte rij ik de rest van het jaar nog makkelijk uit.
Meestal heeft TCC wel een setje liggen voor de itr.
En als echt niemand ze nog heeft heb ik nog een gebruikt setje liggen (voor en achter)
Ik gebruik sinds een paar maanden Ferrodo 2500, ben zeer tevreden over het product. Had ze nog net voor de tourrit laten monteren, flink getest op de Ring....was zeer tevreden met de vertraging :-)
Meestal heeft TCC ze wel op voorraad liggen, maar ik zou ze voor de zekerheid bellen.
Succes bij je keus!
Meestal heeft TCC ze wel op voorraad liggen, maar ik zou ze voor de zekerheid bellen.
Succes bij je keus!
Ik dacht dat 5.1 alleen goed was als je ook staal omvlochten remleidingen had.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Ik dacht dat 5.1 alleen goed was als je ook staal omvlochten remleidingen had.
Je bedoelt DOT 5.
DOT 5.1 is compatibel met DOT 4. Zoek maar op Google...
Ik gebruik al 2 jaar lang DOT 5.1.
http://www.stoptech.com/whitepapers/brakefluid1a.htm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
leuk voor op het circuit maar op straat heb je er niks aan.
Zelf rij ik nog steeds met de orginele zooi. Nog nooit vervangen en toch heb ik op het circuit nog nooit remproblemen gehad.
en dat is met redstuff van ebc en met Ferodo ds 2500 geweest. Beide goed voor het circuit, de redstuff is weg na een dag, de ds2500 weg na een jaar.
Zelf rij ik nog steeds met de orginele zooi. Nog nooit vervangen en toch heb ik op het circuit nog nooit remproblemen gehad.
en dat is met redstuff van ebc en met Ferodo ds 2500 geweest. Beide goed voor het circuit, de redstuff is weg na een dag, de ds2500 weg na een jaar.