mr. x Foto update pag. 7

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

mr. x Foto update pag. 7

Post by mr. X »

heej!

nou heb me net even aangemeld en dus is het net zo netjes me even voor te stellen.

ik ben Maarten Pijnenburg, ben nog geen 18 maar dat duurt niet lang meer. heb ook nog geen type-r maar wil/ga deze heel binnenkort aanschaffen. een integra.

voor de duidelijkheid niet gaan lopen zeuren dat deze auto te snel zou zijn als beginners auto want ik rij al vanaf ongeveer mn 14e en heb in een variatie van auto's gereden. waarvan de snelste toch wel een jaguar xj-r geweest moet zijn. (500 pk 5.5 naar de 100) enkele andere auto's: merc. s500 lang, bmw 535, bmw z4, enkele opels, corolla, enz. is niet relevant maar toch om dadelijke misverstanden te voorkomen =)

heb zelf ook al wat ervaring met auto's te demonteren enzo. motorisch daarentegen, snap ik wel maar heb ik nog niet vaak iets aan gedaan.
sleutel al wel 4 jaar intensief aan scooters dus de hoe en wat's weet ik zo onderhand wel. (uitlaat[spruitstuk], inlaat enzo en waar alles voor dient weet ik wel). ook weet ik enkele facts (zoals dat elke uitlaat van je spagetti spruitstuk even lang is en daarom meestal zo'n rare vorm heeft. dat voor elke motor (1.4, 1.5 enz) de uitlaten een optimale lengte maat hebben e.d.)

nou... nog vragen hoor ik het wel maar heb er alvast 1 voor jullie,

ik zat dus laatst rond te kijken naar een integra type-r.
nu had ik er 3 gevonden op internet.
een rode met iets van 180000 km op de teller [11000 euro] (naar mijn mening te veel gelopen)
n witte met 115000 km (maar optionele velgen, verlaagd, open-air filter en volgens mij zelfs ook demper) [15500 euro]
en n witte met 70000 km [15000 euro]

nou zie ik gisteren dat tot mijn schrik de onderste (meest aantrekkelijke leek mij) van internet is verdwenen. nou heb ik gelukkig nog wel de plaats waar hij stond maargoed. deze is nog wel traceerbaar zolang hij maar niet is verkocht :(

als ik ga kijken naar deze auto's waar moet ik dan op letten? de kritieke punten zeg maar? ik weet al dat als je ervoor gaat zitten en je ziet dat de auto een beetje 'hangt' naar een kant dat hij is afgeragt. maar bijv. roest e.d.? waar dat het meest voorkomt dat ik daar op kan letten.

iig alvast bedankt!

maarten
HONDA

Post by HONDA »

Welkom!

Die witte met 70.000 km zal wel de wagen zijn die VTECRob net gekocht heeft.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd

Re: mr. x

Post by HondArd »

mr. X wrote:voor de duidelijkheid niet gaan lopen zeuren dat deze auto te snel zou zijn als beginners auto want ik rij al vanaf ongeveer mn 14e en heb in een variatie van auto's gereden. waarvan de snelste toch wel een jaguar xj-r geweest moet zijn. (500 pk 5.5 naar de 100) enkele andere auto's: merc. s500 lang, bmw 535, bmw z4, enkele opels, corolla, enz. is niet relevant maar toch om dadelijke misverstanden te voorkomen =)

Welkom, maar persoonlijk denk ik dat de verzekering wel eens moeilijk kan gaan doen als je een ITR aan wil schaffen omdat je eigenlijk in een risicocategorie thuishoort. Ik wil je niet bangmaken en het zal best zo zijn dat jij die auto (eventueel) aankunt, maar leer mij verzekeringen kennen. Ze zeuren altijd wel ergens over.
HONDA

Post by HONDA »

voor de duidelijkheid niet gaan lopen zeuren dat deze auto te snel zou zijn als beginners auto want ik rij al vanaf ongeveer mn 14e en heb in een variatie van auto's gereden. waarvan de snelste toch wel een jaguar xj-r geweest moet zijn. (500 pk 5.5 naar de 100) enkele andere auto's: merc. s500 lang, bmw 535, bmw z4, enkele opels, corolla, enz. is niet relevant maar toch om dadelijke misverstanden te voorkomen =)

Overigens geloof ik niet dat iemand hier zou zeuren over je leeftijd wanneer jij een Integra koopt.

Dat jij schijnbaar al vanaf je 14e in auto's rijdt vind ik weer wel het zeuren waard. Je lijkt er nog trots op te zijn ook... ik vind het alleen maar heel dom.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob

Post by VTECRob »

VTECCIE wrote:Welkom!

Die witte met 70.000 km zal wel de wagen zijn die VTECRob net gekocht heeft.

Welkom hier...

Die onderste is inderdaad van mij...

Ik heb van die bovenste ook wel een idee welke dat is.
Autobedrijf Martin Roest zeker?
Ik geloof dat je die beter kan laten staan...
Verhaal wat ik te horen kreeg was, dat die ergens met de gehele onderkant overheen geschoven is.

Die witte heb ik niet bekeken.. maar denk ook dat ik daarvan wel weet welke het is... Staat die niet bij een Honda Dealer?
Guest

Post by Guest »

Hey welkom!
AccordTypeaRd heeft wel een punt daar over de verzekering.
Als je hem verzekerd kan krijgen op jouw naam dan zal het klauwen met geld kosten. Op naam van je ouders of iemand anders zou ik persoonlijk niet doen i.v.m de daaraan verbonden risico's.
Iig succes met de zoektocht!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Welkom.
Rijervaring vanaf je 14e zegt nog niet zoveel. Een rijbewijs zegt ook niet veel. Als je op de grens gaat rijden met een ITR dan raad ik een racecursus aan ivm. met overstuur van een FWD, remtechnieken etc.
Als je rustig gaat toeren met de ITR dan is het net als elk ander auto.
Succes.
IvoG

Post by IvoG »

ITR1689 wrote:Welkom.
Rijervaring vanaf je 14e zegt nog niet zoveel. Een rijbewijs zegt ook niet veel.
:thumbs:

ITR1689 wrote:Als je op de grens gaat rijden (met een ITR) dan raad ik een racecursus aan ivm. met overstuur van een FWD, remtechnieken etc.

Of een aantal rijvaardigheidstrainingen, een racecursus gaat op meer in dan alleen de handling van een auto en is ook duurder.
ITR1689 wrote:Als je rustig gaat toeren met de ITR dan is het net als elk ander auto.
Succes.
Kan dat dan, rustig toeren met de ITR? Zonder dat de snelheids- :twisted: om de hoek komt kijken? :wink:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Welkom Maarten,

Eens een keertje iemand bij mij uit de buurt :lol:

Hier staat er ook een te koop:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=671

suc6
mr. X

Post by mr. X »

accordR wrote:Welkom Maarten,

Eens een keertje iemand bij mij uit de buurt :lol:

Hier staat er ook een te koop:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=671

suc6

die had ik al gevonden maar was helaas al verkocht anders was ik zeker gaan kijken

@ iedereen over de verzekering. ik heb idd gehoord dat dit eventuele problemen kan geven maar (als het veel geld kost) je moet toch ergens beginnen met je no-claim. en heb er ook al over zitten denken om hem op een van mijn ouders' naam te verzekeren en dan een van onze andere auto's weer op mijn naam zodat ik toch een no-claim opbouw maar ik weet niet welke risico's hier weer aan verbonden zijn ivm ongeval (waar we niet vanuit gaan maar het ligt niet altijd aan jezelf, vaak wel maargoed :roll: )

en waar komt U dan vandaan als ik vragen mag accordR :?:

VTECRob wrote:
Welkom hier...

Die onderste is inderdaad van mij...

Ik heb van die bovenste ook wel een idee welke dat is.
Autobedrijf Martin Roest zeker?
Ik geloof dat je die beter kan laten staan...
Verhaal wat ik te horen kreeg was, dat die ergens met de gehele onderkant overheen geschoven is.

Die witte heb ik niet bekeken.. maar denk ook dat ik daarvan wel weet welke het is... Staat die niet bij een Honda Dealer?

die staat idd bij Martin Roest

en die andere witte staat idd bij een honda dealer bij assen in de buurt. best een eind rijden voor mij maar je moet er wel wat voor over hebben ;)

nog ideeën waar ze te koop staan want ze zijn écht schaars en vindt ze écht mooi :(
en nog tips om op te letten?

maarten
mr. X

Post by mr. X »

en trouwens nog gefeliciteerd aan VTECrob met de aankoop van die geweldige bak (Y)
ITR1689

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:@ iedereen over de verzekering. ik heb idd gehoord dat dit eventuele problemen kan geven maar (als het veel geld kost) je moet toch ergens beginnen met je no-claim. en heb er ook al over zitten denken om hem op een van mijn ouders' naam te verzekeren en dan een van onze andere auto's weer op mijn naam zodat ik toch een no-claim opbouw maar ik weet niet welke risico's hier weer aan verbonden zijn ivm ongeval (waar we niet vanuit gaan maar het ligt niet altijd aan jezelf, vaak wel maargoed :roll: )

Als ze bij een ongeval ontdekken dat jij de voornaamste berijder bent, dan mogen je ouders de schade helemaal zelf betalen, inclusief dat van de tegenpartij.
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

en waar komt U dan vandaan als ik vragen mag accordR

Drunen, aan de andere kant van den Bosch :wink:
mr. X

Post by mr. X »

ooh maar dá is nie goed nee :shock: maar hoe kunnen zij dat dan aantonen dat ik er het meest in rij? dan wordt het toch hun woord tegen het onze?

drunen is idd dichtbij 8) zie je dan dadelijk vast wel vaak rondrijde :lol: want ben de eerste weken niet uit de auto te slaan, geloof da maar :roll:
VTECRob

Post by VTECRob »

mr. X wrote:hoe kunnen zij dat dan aantonen dat ik er het meest in rij?

Dat is simpel...

Kijk naar het adres en bel bij een aantal mensen aan die daar in de buurt van dat adres wonen.

"Goedendag mevrouw/meneer,
Die Integra(/sportauto) van een paar huizen verderop... Weet u toevallig hoe de bestuurder eruitziet die daar vaak in rijdt? "
mr. X

Post by mr. X »

ja okee maar als ie rondom is geblindeerd :P en als ik dan mn pa er ook paar keer mee laat rijden :P nja volgens mij wordt het toch lastig willen zij dat kunnen bewijzen (ook nog een voordeel hiervan is dat wij in een doodlopende staat wonen en het enigste huis zijn in onze straat) maarja... dat wordt idd te riskant maar gaat goed komen
HONDA

Post by HONDA »

Maak je niet druk. Mijn oude CRX heeft drie jaar op mijn vaders naam gestaan. Ik heb ook nog schade gereden en er was niets aan het handje.
mr. X

Post by mr. X »

nou we zijn dus net naar een integra gaan kijken. deze auto had gewoon voor 5500 euro aan geluidsinstallatie erin liggen :O. versterker van een halve meter groot ofzo en echt het geluid was zooo super. hij had strobo's in de knippers. alleen geen std velgen :evil: hij had een cold-air intake. het was een stang zeg maar met gesloten luchtfilter eraan (dat ie alleen voor open is) en die was gericht richting de originele aanzuigbuis zeg maar... hij heeft nog 'mar' 80000 km gelopen en komt uit 06-'98

geluidje was super, auto was echt heel mooi had alleen roest op de remschijven van het buitenstaan :x buitenstaan = nie cool. (niet gekeken naar roest bij de wielkasten e.d.

hij was gewoon een heel eind al perfect zeg maar... die man had hem gekocht van een jonge die geld nodig had en hij staat te koop voor net geen 14000 euro... is dit te vertrouwen? of bij aankoop een soort contract laten tekenen dat ik een jaar of half jaar onvoorwaardelijk garrantie krijg zeg maar?
want zoals ik het nu zie weerhoudt mij niets ervan deze auto te kopen!

heb 3 foto's gemaakt. 2 van de motor. weet alleen niet hoe ik deze kan posten...
ITR1689

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:nou we zijn dus net naar een integra gaan kijken. deze auto had gewoon voor 5500 euro aan geluidsinstallatie erin liggen :O. versterker van een halve meter groot ofzo en echt het geluid was zooo super. hij had strobo's in de knippers. alleen geen std velgen :evil:

Grote kans dat dit de traagste ITR in NL is.... :lol:
HONDA

Post by HONDA »

Roest op de remschijven heeft iedereen na een dag stilstaan in vochtig weer. Dat heeft niets met de staat van de wagen te maken.
Locked