Het wordt echt tijd voor een ander onderstelletje.....
Foto's ITR Expo Frankrijk
- Gaskleppie
Foto's ITR Expo Frankrijk
Het wordt echt tijd voor een ander onderstelletje.....
- Gaskleppie
Deze deuren zijn helemaal van carbon........
Deze ITR woog maar 870kilo!
Btw, deze bandjes waren echt super op de baan! En ook in de zeikende regen op de terug weg! En dat had ik helemaal niet verwacht!! Ik zit er zelfs aan te denken om ze als zomerband om de racinghart te leggen. Echt een superband met mega grip en zelfs in de stromende regen nouwelijks last van aquaplaneren!! Tuurlijk moet je rete uitkijken met dit soort banden in de regen maar ze vielen me echt 500% mee!!

Deze ITR woog maar 870kilo!
Btw, deze bandjes waren echt super op de baan! En ook in de zeikende regen op de terug weg! En dat had ik helemaal niet verwacht!! Ik zit er zelfs aan te denken om ze als zomerband om de racinghart te leggen. Echt een superband met mega grip en zelfs in de stromende regen nouwelijks last van aquaplaneren!! Tuurlijk moet je rete uitkijken met dit soort banden in de regen maar ze vielen me echt 500% mee!!

- Gaskleppie
- Gaskleppie
Idol motorsport maakt ze.
http://www.idol-motorsport.de/
http://www.idol-motorsport.de/
- Gaskleppie
Valt me nou pas op dat je onder m'n achterwiel door kan kijken......

Maargoed, die banden zijn in principe helemaal super! Maar er kleven wel wat haken en ogen aan. Ten eerste zijn het circuit banden met type goedkeuring voor straat.
Ze doen het al heel erg goed als ze nog koud zijn, dat is een absolute plus, maar de slijtage zal ook redelijk hoog zijn.
Verder doet hij het voor een band als deze erg goed in de regen, maar in diepe plassen ga je keihard op je bek.
Verder maken ze nogal wat rolgeluid. plussen en minnen dus......
Als je met deze nadelen en risico's kan leven is het een superband. Zo nee, moet je hem zeker niet nemen.
- Gaskleppie
-
Hoe is de stijfheid van de karkas?? Misschien wel een leuke droog weer band voor Rally. Ik rij namelijk op straatbanden: SO2 in het droog en Markgum in het nat, maar de SO2 maken ze niet meer en ik ben bijna door m'n voorraad heen. Het is wel belangrijk voor mij dat de band stijve flanken heeft anders heb ik geen gevoel in de achtertrein en lijkt het alsof je met een "pudding" rijdt.
- Gaskleppie
Ik weet presies wat je bedoeld!
Ik heb ook een grote hekel aan slappe bandwangen. Vandaar dat ik ook van mening ben dat alleen Bridgestone goede (straat) banden maakt voor de ITR. Dit omdat alleen Bridgestone lekker harde bandwangen maakt.
Maar dit Toyo bandje heeft me echt verbaasd! Voor de rally is hij volgens mij zonder meer geschikt! De wangen zijn echt knetterhard! Het loopvlak valt erg breed bij dit model band dus adviseer ik om de 195-55-15 te nemen ipv de 205-50-15 die ik heb. De banden staan gewoon te breed op de velg.
Voor de winter heb ik een setje 205-50-15 Bridgestone Potenza re720 (ook om ITR velgjes) en die vallen een stuk smaller uit.
Zeker bij wisselende weersomstandigheden is dit een heerlijk bandje. Hij houd waanzinnig goed zijn grip op nat wegdek ondanks zijn weinige profiel.
Heel erg duur is hij ook niet eens. Ik betaalde voor deze 205-50-15 120euro/st.

Ik heb ook een grote hekel aan slappe bandwangen. Vandaar dat ik ook van mening ben dat alleen Bridgestone goede (straat) banden maakt voor de ITR. Dit omdat alleen Bridgestone lekker harde bandwangen maakt.
Maar dit Toyo bandje heeft me echt verbaasd! Voor de rally is hij volgens mij zonder meer geschikt! De wangen zijn echt knetterhard! Het loopvlak valt erg breed bij dit model band dus adviseer ik om de 195-55-15 te nemen ipv de 205-50-15 die ik heb. De banden staan gewoon te breed op de velg.
Voor de winter heb ik een setje 205-50-15 Bridgestone Potenza re720 (ook om ITR velgjes) en die vallen een stuk smaller uit.
Zeker bij wisselende weersomstandigheden is dit een heerlijk bandje. Hij houd waanzinnig goed zijn grip op nat wegdek ondanks zijn weinige profiel.
Heel erg duur is hij ook niet eens. Ik betaalde voor deze 205-50-15 120euro/st.

-
Dat is wel zo, maar er mag geen "for sporty drive" en soortgelijke teksten opstaan. Ook moet de band voorzien zijn van een E keurmerk en/of DOT nummer. Er worden momenteel in Belgie herrubberde banden uit Tjechie ingevoerd met racing compound (Markgum) in 3 hardheden.
De karkas en profiel zijn van de Michelin Pilot sport dus met zachte wangen. Ik heb met die banden geen goed gevoel in de wagen en rij ook dikwijls lek, maar het compound op zich is goed. Ik heb al eens gevraagd aan de importeur of hij geen Bridgetone karkassen van mij kan herbeleggen maar dat kon niet.
Zeg Frank hoe breed is die 205 band effectief??
De karkas en profiel zijn van de Michelin Pilot sport dus met zachte wangen. Ik heb met die banden geen goed gevoel in de wagen en rij ook dikwijls lek, maar het compound op zich is goed. Ik heb al eens gevraagd aan de importeur of hij geen Bridgetone karkassen van mij kan herbeleggen maar dat kon niet.
Zeg Frank hoe breed is die 205 band effectief??
- Gaskleppie
Dat moet ik gaan opmeten....
Binnenkort info daarover.
De band HEEFT een EU merk! Er mag dus zeker mee op de openbare weg gereden worden.
Hiervoor had ik de A 032 van Yokohama om op het circuit mee te rijden maar die komen niet eens in de buurt van deze Toyo's! Deze hebben veel hardere bandwangen. Zelfs mijn 17" S-03's sturen niet zo scherp in als deze 15" Toyo's. Het is werkelijk waar net of je met een slick rijd. Met slicks heb ik ook de nodige ervaring dus ik weet waar ik het over heb.
Ook uit de Nederlandse racerij (Seat cup, BMW cup) hoor je hele goede ervaringen. Zelf hebben we een 3 uurs race met de civic op Zolder er mee gereden en de rondetijden kwamen zelfs in de buurt van de tijden die we normaal met slicks reden!
Binnenkort info daarover.
De band HEEFT een EU merk! Er mag dus zeker mee op de openbare weg gereden worden.
Hiervoor had ik de A 032 van Yokohama om op het circuit mee te rijden maar die komen niet eens in de buurt van deze Toyo's! Deze hebben veel hardere bandwangen. Zelfs mijn 17" S-03's sturen niet zo scherp in als deze 15" Toyo's. Het is werkelijk waar net of je met een slick rijd. Met slicks heb ik ook de nodige ervaring dus ik weet waar ik het over heb.
Ook uit de Nederlandse racerij (Seat cup, BMW cup) hoor je hele goede ervaringen. Zelf hebben we een 3 uurs race met de civic op Zolder er mee gereden en de rondetijden kwamen zelfs in de buurt van de tijden die we normaal met slicks reden!
-
Bedankt Frank. Ik ga eens naar een Toyo dealer zoeken in Belgie.
Ik ga toch eerst m'n SO2 banden oprijden, dus het zal iets zijn voor het einde van het jaar.
Iets anders: Ik moet u wat aansporen om wat meer bij TCC langs te gaan, want volgens Robert Jan heeft hij wat achterstand met het plaatsen van de computers en moet ik daarom nog 3 weken wachten. :lol:
Ik ga toch eerst m'n SO2 banden oprijden, dus het zal iets zijn voor het einde van het jaar.
Iets anders: Ik moet u wat aansporen om wat meer bij TCC langs te gaan, want volgens Robert Jan heeft hij wat achterstand met het plaatsen van de computers en moet ik daarom nog 3 weken wachten. :lol:
Net ff met de garage van een bekende gebelt, en die heeft geprobeert achter die toyo R888 aan te gaan in de maat 205-40-17, maar kreeg te horen van de importeur dat deze puur voor cirquit waren en niet goedgekeurd waren voor de openbare weg :S
Ook was de prijs achterlijk hoog: 260€...
Waar heb jij ze vandaan frank? ik neem aan dat 2 bandenmaten groter toch niet ineens van 120€ naar 260€ kan oplopen...
Ook was de prijs achterlijk hoog: 260€...
Waar heb jij ze vandaan frank? ik neem aan dat 2 bandenmaten groter toch niet ineens van 120€ naar 260€ kan oplopen...
-
-
rallyintegraR wrote:Dan heeft hij toch de verkeerde info gekregen want op de website van Toyo zijn enkele pagina's gewijd aan de R888. Een band spaeciaal gemaakt om op circuitdagen rond te toeren: ECE certified racing tire, can also be used on public highways.
Mischien goedgekeurd in australie ( bron van link wat ik had gevonden ), maar in NL hebben we toch echt een andere regelgeving als daaro, maar goed.. alsof de politie dat allemaal gaat natrekken, er zit immers profiel op.... p.s op de nederlandse toyo site staat ie er niet tussen......