Molleke stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Het lijkt MIJ niet mogelijk om 500 PK uit een 1.8l te halen..
Het is weliswaar een type-R blok. Maar ik ben bang dat dit blok niet gebouwd is om (de volgens jouw mogelijke) 500 PK er uit te halen...
Maar we wachten natuurlijk af.
Je verdubbeld namelijk de originele motor 3 keer.
Daar mee zou je ook een hele grote grens van ong. 250/260 PK per liter doorbreken.. En 500 Pk voor 900/100 kilo dat is omgerekend 1 pk per 1,9 kg. Dit feit zal waarschijnlijk resulteren in prestaties die waarschijnlijk niet te realiseren zijn in de praktijk..
We zullen even wachten op Gaskleppie zn mening/feiten.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wie gaat het afstellen?
Dat is namelijk DE grootste variabele of het allemaal gaat lukken of niet. Een blok wat voor 1000pk gebouwd is kan kapot gaan aan 200pk slecht afgesteld vermogen.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb er meer gezien en gehoord die dit soort auto's op wilden bouwen die met een hele koude kermis thuis kwamen.
Het project is natuurlijk waanzinnig bizar maar ik kan nog niet erg onder de indruk raken van dit soort plannen zonder te weten wie dit gaat bouwen en wie het gaat afstellen.
HondArd

Post by HondArd »

Jelte,89 wrote:Het lijkt MIJ niet mogelijk om 500 PK uit een 1.8l te halen..

Mij lijkt het van wel, mits de motor het toelaat natuurlijk. Het verhaal gaat namelijk dat destijds in de jaren '80 de (turbo) Formule-1 motoren van BMW eigenlijk motoren (of delen) waren uit gebruikte BMW personenauto's. Dat waren 1,5l 4-cilinders en gingen op een gegeven moment met gemak over de 800pk heen. Het bleef niet lang heel trouwens maar technisch was het wel mogelijk. Ze zijn er toen nog wereldkampioen mee geworden in 1983 (Brabham-BMW)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Tuurlijk, het kan allemaal wel, daar zit ik niet over in. Maar dit soort projecten staan of vallen bij de gene die het moeten bouwen/afstellen. Maar zeker ook voor de rijder. De gene die er mee rijd moet eigenlijk net zoveel verstand van z'n motor hebben als de gene die hem gebouwd/afgesteld heeft.

Dit soort motoren staan eigenlijk altijd op het randje van complete destructie. Alleen jij kan hem aan de goede kant van dat dunne lijntje houden. Lukt dat, dan is er niks aan de hand en kan het nog vrij lang heel blijven. Maar als je er geen verstand van hebt en je hoort net niet op tijd dat gepingel, of je let net even niet op dat rare geluidje en het is binnen een paar tellen gedaan met je motor. Het is een extreme motor en het kan dan ook extreem snel fout gaan.
Dit is geen motor waarbij je zegt van "he, wat is dat geluidje, morgen bel ik de garage wel even" Tegen de tijd dat je dat gedacht hebt kan je motor al onherstelbaar beschadigd zijn.

Vandaar dat ik ook niet zo snel onder de indruk ben van dit soort plannen.........
Molleke

Post by Molleke »

de motor is al helemaal gebouwd door hyperformance tuning en zal daar ook worden afgesteld die gaan alles voor mij doem maar zoals ik al zeg dat zijn toekomst plannen maar als ik de mensen van hyperformance moet geloven dan is 500 pk zeker mogenlijk het zal welliswaar niet rijden maar op papier ziet het er wel erg leuk uit en met een goei boostcontroller is dat rijprobleem ook gedeeltelijk opgelost
nu eerst maar eens lekker toeren met 320 pk's :lol: :lol:
IvoG

Post by IvoG »

Het is al zovaak gezegd...

Het klinkt afgezaagd...

Maar het is absoluut waar:

Power is nothing without control! :idea:
S2KJan

Post by S2KJan »

Welkom, en ik wacht rustig af wat er komen gaat..

Jan.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
ITR1689

Post by ITR1689 »

Wel op de dyno zetten als ie klaar is. Anders geloven we het niet. En niet te dicht bij de motor staan tijdens de dyno run. :D
ITR1689

Post by ITR1689 »

AccordTypeaRd wrote:
Jelte,89 wrote:Het lijkt MIJ niet mogelijk om 500 PK uit een 1.8l te halen..

Mij lijkt het van wel, mits de motor het toelaat natuurlijk. Het verhaal gaat namelijk dat destijds in de jaren '80 de (turbo) Formule-1 motoren van BMW eigenlijk motoren (of delen) waren uit gebruikte BMW personenauto's. Dat waren 1,5l 4-cilinders en gingen op een gegeven moment met gemak over de 800pk heen. Het bleef niet lang heel trouwens maar technisch was het wel mogelijk. Ze zijn er toen nog wereldkampioen mee geworden in 1983 (Brabham-BMW)

Daarna haalde Honda en Porsche 1000 pk uit 1,5 L V6.
WinFreak

Post by WinFreak »

Whehe, en dan wordt het tijd dat je wakker wordt en gaat nadenken hoe je die achterwiel aandrijving voor elkaar wil gaan krijgen...

Tis allemaal leuk maar zoals frank al zegt als je zelf niet weet waar je mee bezig ben kan het heel snel afgelopen zijn...
Image
Guest

Post by Guest »

Die 500pk kan je zeker halen uit dat blok, kijk maar naar fredje-nos, die zit al boven de 400pk. Stel nu dat het allemaal mooi heel blijft, hoe ga je zoveel vermogen op het asfalt brengen via de voorwielen, pfff dat wordt een en al wheel spin.
In ieder geval succes en hopelijk kunnen we dat monster gauw in actie zien!!
WinFreak

Post by WinFreak »

Als je zoiezo al kijkt wat een werk gosse er aan heeft z'n 400pk civic rijdende te houden...

En dat is niet omdat die motor niet goed en gaar is, das simpelweg omdat zo'n motor veel onderhoud en controle nodig heeft om goed te blijven lopen en niet kapot te gaan...

Je moet er dus best een beetje kaas van gegeten hebben...
Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

En daarna haalde BMW meer vermogen uit de 1.5 liter 4 cilinder dan hun bank kon meten.

En dat was 1450pk.........

Maar wat onze Freak al zei, Goose is een mooi voorbeeld van hoe je 400pk uit een motor kan halen. Avonden lang programeren (denk je echt dat 1 keer programeren op de bank genoeg is om probleemloos jaren lang rond te rijden? )
Goose heeft echt z'n handen vol om alles in goede banen te leiden. Je ben er echt nooit mee klaar!
Dimer

Post by Dimer »

iedereen heeft natuurlijk gelijk, maar wie zegt dat deze gast niet weet wat hij doet?

Jullie zitten meteen conclusies te trekken enzo omdat hij zegt dat ie 500pk wil halen met achterwielaandrijving.

Ik heb een '92 Civic gezien met een 3,5l V6 Turbo en achterwielaandrijving... Niks is onmogelijk en aangezien we weinig tot niks weten van deze gast en we hem niet kennen, laten we niet meteen gaan flamen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Het is meer de manier HOE hij het hier brengt.
Tuurlijk is het een bizar project maar dit soort plannen heeft elke tiener die net een CRX heeft gekocht.

Nou is hij natuurlijk al een stapje verder dan dat (een flinke stap zelfs) maar hij laat nergens aan blijken dat hij ook maar iets van verstand van zaken heeft. En als de eigenaar echt niet weet wat er daar onder de kap afspeelt gaat zo'n project als dit vrij snel fout.
En dat zou erg jammer zijn. Hoe Goose het doet is DE manier. Zelf er voor zorgen dat je weet hoe het allemaal werkt en hoort te werken. En daar mee verder gaan. De basis kan je natuurlijk door een ander laten doen (zoals blok bouwen) maar je moet overal zelf bijzijn.

Ik hoop dat ik ongelijk heb voor hem, maar ik hou het het voorlopig even bij "eerst zien dan geloven"

Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
HONDA

Post by HONDA »

Ik wil Molleke helemaal niet flamen maar ik denk dat hij de eerste is om toe te geven dat hij geen expert is op turbo gebied. Dat is geen schande want ik weet er bijvoorbeeld ook bijna geen fluit van. Probleem voor Molleke is alleen wel dat hij met een turbo gaat rijden en dat enige kennis dus vereist is.

Het was volgens mij op Honda Fanatics dat je aangaf dat je niet eens wist wat er precies met het blok van Jim is gedaan. Dit terwijl je het blok al gekocht had. Daarom denk ik dat je je eerst moet gaan verdiepen in de materie zodat je niet binnen de kortste keren met een geploft blok staat.

Ik wens je verder alle succes en ik hoop dat je lang van je aankoop kan gaan genieten.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Molleke

Post by Molleke »

het is waar dat ik niet veel van turbo's af weet en ik weet ook totaal niet wat ik heb gekocht maar tegen mij hadden ze gezegt dat het een mooi blok was en snel dus dat neem ik dan maar van hun aan maar ik heb wel een beetje verstand van turbo's en ben me er ook in aan het verdiepen.
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Het is hier dus al gezegd dat 500 PK haalbaar is...
De juiste weg weet ik ook niet...
Maar.. Nu is de vraag of je CRX wel gebouwd is voor dat 'geweld' zelf komt bij mij nu het gezegde boven van: 'To much power to handle'
Oké menigéén tuned zijn auto wel.. sommigen gaan wat verder dan een 'luchtfiltertje hier, uitlaatje daar' Daar zal Honda wel gedacht hebben dat er mensen (kunnen) zijn die 50/100 pk meer uit hun CRX/Civic halen...

Het liefst wou ik dat hier iemand van HONDA zelf zat :lol:
Cakey

Post by Cakey »

"Sit and listen, my child" ... alles wat je hoeft te doen is dit topic in de gaten te houden, ben zelf ook erg benieuwd :wink:
Image
Molleke

Post by Molleke »

vandaag audio gekocht voor mijn auto

pioneer avic avh-p7500dvd2
Image

PRS-D5000SPL 3000Watt
Image

GM-6100F 4*120 Watt

Image

TS-W3004SPL 3000Watt x2

Image

dietz condensator
Image

en dan nog speakers voor achter en center van de kevlar serie (zwaarste serie van pioner)
5.1 DTS Surround Sound

en dan nog een extra 7" pioneer scherm
en een condensator en benodigde kabels
en een blackbox om navigatie dvd playstation te combineren over 4 schermen :lol: :lol: :lol:
Locked