CTR blaast motor op

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Ik rij wel wat harder de rotonde op in z'n twee^^
ITR1689

Post by ITR1689 »

Jelte,89 wrote:De synchro is de 4 wiel aandrijving
Bedoel je nie wat anders?

VW (jak, bah, spuug) gebruikt de naam synchro voor hun 4WD systeem. Heeft eigenlijk niks met 4WD te maken. Is maar een naam.

Met synchro bedoel ik synchromesh.
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Oke sorry wist ik niet
En wat VW betreft heb je helemaal gelijk :D
HondArd

Post by HondArd »

:-? Toevallig dat ik bij dit onderwerp uitkwam. Dit misshiften schijnt ook met mijn ATR te zijn gebeurt voordat ik 'em had. Hoog in toeren (+/-7500, daar waar het rode gebied begint) denken op te schakelen naar de volgende versnelling maar toch een tandje terug te pakken :shock:. ....Is niet bevorderlijk gebleken voor de uitlaatkleppen.
BugsM

Post by BugsM »

Pivavar wrote:Niet vergeten: er zit een foutcode in de ECU voor te hoge toerentallen. Dus al is de waarheid nog zo snel.......

klopt als een bus.... :D
marco gooyaers

200mph in mini hihi

Post by marco gooyaers »

Ik had dit bericht geplaatst omdat door mijn fd {final drive} ( 1:3.4, kan tot 70 in zijn een) de motor ver in de toeren terugzakte. Ik had een megadip in de koppelkromme, slecht geprogrammeerde DTA door Freddy Cane, en daardoor was de mini niet vooruit te branden bij lagere toeren (relatief gezien, ging nog wel hard). Als er dan een suf GTI-tje achter me zat te drukken op de rotonde, ik in zijn 2, dan kon hij me de eerste 10 meter na de rotonde gewoon bijhouden! Dat kan natuurlijk niet :twisted: !

Vandaag net terug uit Engeland. De DTA is opnieuw geprogrammeerd door de DTA god aldaar. De mini is niet (veel) sneller geworden, maar alles is veeeel soepeler. ALLES KLOPT NU! Wow wat rijdt dat super zeg. De koppelkromme is nu ook redelijk constant van 2166rpm (110lbft) tot 8832rpm (120lbft) met een top van 132.2lbft bij 6513 toeren. 200,5 pk op de bank daar. Een echte rollenbank, een eerlijke. Helaas geen 220 meer dus, blij met een dooie mus :( . Tuning in Engeland is heel wat beter voor elkaar dan hier in Holland. En dan het verbruik! 6 tankjes leeggereden naar Londen, met 3 en kwart tank teruggereden (zelfde rijstijl uiteraard). Voor de APK is ook alles geregeld, alleen lamba 1 haal ik nog net niet :( . Klein beetje bijstellen nog bij de keuring.

Wat ook wel leuk was is dat de theoretisch topsnelheid rond de 200mph ligt. De toerentalbegrenzing kwam in bij 193mph. Ok, blijft maar 150 van over op de weg natuurlijk, maar toch wel grappig). Zal ik een foto van de uitdraai posten?

Groeten,

Marco

Heb je DTA, ik heb het nummer/email van Steve. Tering wat is die gast goed. Ze tunen/mappen/regelen ook met 2 man. Een oud mannetje geeft gas en luistert op gehoor naar onvolkomenheden in het toerental (=gave zegt Steve) en Steve regelt bij. Engels he^^. Mail je file (zeker als ie in Nederland gemapped is) aan hem en hoor hem lachen vanuit Engeland. En wat wordt ie rijk, doet 2 autos per dag! Elke dag! Goudmijn die baan van hem. Oww hij werkt wel van 10.30 am tot 11.30 pm muv zondag, dussss, geen leven.
Locked