Wat is nu het beste systeem/luchtfilter voor mijn itr.
De een zegt een open-air-intake de ander een cold-air-intake
en weer iemand anders zegt een ice-box systeem. :-?
Heb zelf een air-intake gehad op mijn crx en je krijgt meer koppel onderin geld dat ook bij die andere systemen.
in ieder geval geen filter onder de motorkap. Tenzij je hele constructies gaat maken om de warme lucht daar weg te halen.
De standaard filterbox is ook al erg goed. Spoon heeft er een inleg filter voor wat erg goed werkt.
Verder heb ik nog wat winst kunnen boeken met een Injen CAI, maar veel was dat niet. De standaard box is al erg goed.
Het beste is een aangepaste stock airbox (resonator weghalen + buis onderaan). Zo lijkt ie op de Comptech Icebox.
Pas goed op met filters die heel veel doorlaten (= vuil, stof, zand)
Haal hem er onder weg en zaag de box om de snorkel weg. Het is even zagen, maar je zal zien dat er een hele mooie snorkel uit de box te voorschijn komt. Die losse snorkel steek je weer onder in de airbox zodat de box geen hete lucht van de radiator kan pakken.
Heb onlangs de comptech icebox en filter gestoken en ben er zeer tevreden over.
Klinkt iets harder dan de stock box en geeft toch een voelbare winst tussen de 2000 en 5000 rpm.
Je hebt geen last van hydrolock :!: :wink:
stannyitr wrote:Heb onlangs de comptech icebox en filter gestoken en ben er zeer tevreden over. Klinkt iets harder dan de stock box en geeft toch een voelbare winst tussen de 2000 en 5000 rpm. Je hebt geen last van hydrolock :!: :wink:
Vergelijk maar die Icebox met een standaard box zonder resonator en je zie wat ik bedoel.....