Aankoop tips itr

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Guest

Aankoop tips itr

Post by Guest »

Hallo R fanaten,

Ik ben op dit moment serieus aan het overwegen om een ITR uit 1999 met een klmstand van 83000 aan te schaffen.

Ben net wezen kijken, de auto ziet er erg netjes uit, geen deuken of rare plekken in de lak. Alleen de bestuurdersstoel heeft de nodige slijtage (komt wel vaker voor denk ik).

Nu wilde ik weten waar je bij deze auto specifiek op moet letten. Tevens weet ik best dat deze auto graag benzine lust, maar als je gewoon normaal op de snelweg aan het cruisen ben op welk gebruik kan je rekenen.

Alvast bedankt en ik hoop me binnenkort bij deze club aan te kunnen melden.

Groeten
Mark
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een ITR heeft tot op dit moment weinig mankementen. Let op roestplekjes waar de ophanging van de achterklep aan de dakrand zit. Dus waar de twee dakrubbers eindigen.

Image

Let ook op roestplekjes bij de deur, op de grens waar de spiegels over de deur heen komen. Linksboven de S van Spoon, bij het uiterste puntje als je de deur opent.

Image

Vrijwel elke ITR die ik heb gezien had bij deze plekken beginnende roestplekjes.

Roest wil ook wel eens voorkomen bij achterste spatbordranden. De achterbumper beweegt waardoor er kale plekjes kunnen onstaan. Deze plekjes kunnen weer gaan roesten.

Ik heb overigens een verbruik van 1:10 als ik normaal rij en 1:8 als ik meer plank.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

De mijne rijdt zuiniger
Civic Type S
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

Heeft zo'n auto zo snel al roest? Das wel vreemd..
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het zijn toevallig twee zwakke plekken en elke wagen kan zwakke plekken hebben. De kracht van de achterklep is schijnbaar te groot waardoor er scheurtjes in de lak kunnen ontstaan, in scheurtjes blijft weer water staan en dus kans op roest.

Bij de spiegels blijft ook water staan waardoor er een grotere kans op roest ontstaat. Ik smeer mijn hoekjes in met zuurvrije vaseline waardoor het water wegloopt.

Voor alle duidelijkheid: Het is niet zo dat de wagen wegroest maar het zijn plekjes die je in de gaten moet houden. Beter voorkomen dan genezen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Aankooptips itr

Post by Guest »

Kijk dat is nou nog eens een goede service.

Bedankt voor je uitleg met foto's, ik zal er goed naar kijken.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Type-R-Boy wrote:De mijne rijdt zuiniger


En slomer... :twisted:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

hahaaha ja dat weet ik voor mij is het snel genoeg :D
Civic Type S
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De mijne begint ook te roesten bij de achterste wielkast randje. Je moet dat rubberen strip eraf halen om het te kunnen zien.

Schoonmaken, met vet insmeren en strip terug zetten. Bijna alle oudere Honda's (voor 2000) hebben dat probleem.

Ik rij soms 1 op 12 als ik constant 100 km/h rijd op de snelweg, gebeurt niet vaak. 1 op 10 is gemiddeld.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

VTECCIE wrote:
Type-R-Boy wrote:De mijne rijdt zuiniger


En slomer... :twisted:


Lekker belangrijk! :twisted:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Voor iemand met een zware ATR niet nee...

:D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

whahahaha
Civic Type S
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

slijtage aan de stoel is normaal, slijtage gebeurd bij het in-uitstappen :wink:
Guest

Post by Guest »

VTECCIE wrote:Het zijn toevallig twee zwakke plekken en elke wagen kan zwakke plekken hebben. De kracht van de achterklep is schijnbaar te groot waardoor er scheurtjes in de lak kunnen ontstaan, in scheurtjes blijft weer water staan en dus kans op roest.

Bij de spiegels blijft ook water staan waardoor er een grotere kans op roest ontstaat. Ik smeer mijn hoekjes in met zuurvrije vaseline waardoor het water wegloopt.

Voor alle duidelijkheid: Het is niet zo dat de wagen wegroest maar het zijn plekjes die je in de gaten moet houden. Beter voorkomen dan genezen...



Heeft er iemand foto's van die roestplekken?
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

ik gemiddelt 425KM tot ik weer moet gaan tanken en dan kan er een dikke 45 liter in.... heb ooit overigens keertje 520KM gehaalt op 45 liter maar dat was heen en terug van maastricht naar amsterdam ofzo met continu 150km/u. valt me trouwens altijd op dat ie zuiner rijd met 150 als met 120... hoe dat verband zit snap ik nog steeds niet
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Nyther wrote:ik gemiddelt 425KM tot ik weer moet gaan tanken en dan kan er een dikke 45 liter in.... heb ooit overigens keertje 520KM gehaalt op 45 liter maar dat was heen en terug van maastricht naar amsterdam ofzo met continu 150km/u. valt me trouwens altijd op dat ie zuiner rijd met 150 als met 120... hoe dat verband zit snap ik nog steeds niet


Rijd je misschien niet in zijn 4 als je 120 doet en bij 150 pas in zijn 5? Kan best zijn dat je dan bij 150 in 5 minder toeren draait als bij 120 in 4.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

tot 150 in de 4? lekker met 7000 rpm snelweg rijden, uren achter elkaar zeker :(

nee hoor, altijd in 5.....
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Nyther wrote:tot 150 in de 4? lekker met 7000 rpm snelweg rijden, uren achter elkaar zeker :(

nee hoor, altijd in 5.....


Nee, met 120 nog in de 4 en met 150 in de 5. Ergens daartussen overschakelen naar 5. :razz:

Maar ik zat ook aan iets anders te denken. Naast het feit dat Honda nogal een kei is in het maken van hoogtoerige en betrouwbare krachtbronnen zijn ze ook nog eens (in vergelijking tot de concurrentie) relatief zuinig. Het zou best eens kunnen dat een ITR bij 150km/h met een efficiënter toerental draait als met 120 in dezelfde versnelling en daarom zuiniger loopt. Vond het ook al zo vreemd dat ik toen ik naar Berlijn was geweest met mijn CRX en toch ook flink had geplankt (altijd boven de 5000rpm, loopt ie iets boven de 150 in 5), het verbruik ergens rond de 1 op 13 :o uitkwam (paar keer 215 op de teller gehad) terwijl ik bij normaal gebruik op de 1 op 14 uitkom.

Met andere woorden: hoeveel rpm draait een ITR bij 120 in 5, en hoeveel bij 150 :?:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

120 +- 4300rpm
150 +- 5000rpm
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

Heren, mischien offtopic MAAR....waar moet je op letten bij een aanschaf van een EP3? waar zitten de zwakke plekken?
ben namelijk in gesprek geweest met de dealer en binnenkort ga ik een proefrit maken. Namelijk in deze:

http://www.autozeeland.nl/autos/honda/civic/92239.html
Locked