Spoiler verboden???

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Guest

Spoiler verboden???

Post by Guest »

Was ik even lekker aan het touren met het mooie weer, wordt ik aan gehouden !!!!! moet ik ter plekke mijn rotora spoiler van mn ITR trekken!!!!!!! terwijl ik 3 weken terug mijn auto heb laten keuren met deze spoiler!!!!!! vreemd genoeg ben ik al vaker aangehouden en is heir nooit wat over gezegd!!!! Kan iemand mij vertellen sinds wanneer dit verboden is!!!! of zijn er al meerdere personen die dit is overkomen?????

vieze naaiers hebben zekens nix beters te doen op zondag!!!!!

:twisted:
Image
Nyther

Post by Nyther »

vreemd, die spoiler is toch 145mm en dus niet breder als de auto... hoe heb je die eraf gehaalt dan???? ding zit met 8 bouten vast in je klep en 4 bouten door de voetjes....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

maakt niet uit.
De regel is aangepast dit jaar. Eerst mochten er geen UITSTEKENDE scherpe delen aan je auto zitten, nu is alles wat volgens meneer agent scherp is verboden.......
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ach, het is 1 grote belachelijke kromme regelgeving hier.
Ik zal een paar voorbeelden geven:

Dit mag allemaal wel:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Get my point??

Ik heb me door de RDW laten vertellen dat dit soort vleugels en uitlaten normaal niet mogen omdat het niet binnen je typegoedkeuring valt.
Nou kan je dus aannemen aan de hand van bovenstaande modellen dat ze dus niet eens zo moeilijk doen over scheermessen aan de zijkant van je auto als je maar een bak geld neer legt voor een typegoedkeuring.

Als je namelijk de geldpest zou hebben en je auto opgeeft voor een aparte typegoedkeuring door de RDW op lelystad voor jouw auto ben je welliswaar een dikke 20.000euro aan keuringskosten kwijt, maar mag het dus ineens wel!

Het is al het zelfde als bij die belachelijke vergunningen voor overlast, millieu zooi en ga zo maar even door: Betaal je, dan mag het. Betaal je niet, mag het niet!
Wat nou veiligheid?????? Geld praat nog steeds in dit land veel te veel!!
itr-1895

Post by itr-1895 »

spoilers met scherpe delen mag idd. al een tijdje niet meer.
net zo als ramen blinderen.
maar hier in het noorden deed de politie er nog niet zo veel aan gelukkig.
maar dat is nu dus ook over :-?

en die foto die je er bij hebt staat doet het ook niet :wink:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

net zo als ramen blinderen

Blik op de weg niet gezien??

Daar zij de presentator ( toch ook een agent )
dat de politie een bon geeft maar de rechter je weer in het gelijk stelt !!

er is nog steeds GEEN duidelijke wetgeving over .
ITR1689

Re: Spoiler verboden???

Post by ITR1689 »

Gewoon bezwaarschrift indienen.
Dimer

Post by Dimer »

we moeten toch maar een anarchie gaan beginnen in nederland, ik word helemaal gek van die pietluttigheid en dat betuttel
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nee, moet je lekker in Belgie gaan wonen, daar is de apk weer een mega probleem!

Persoonlijk kan ik er een beetje slecht tegen dat als je 20.000 euro over zou hebben voor een type goedkeuring dat het allemaal WEL ineens kan!
Bah!!
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Gewoon bezwaarschrift indienen

dat helpt ook meestal niet, pas daarna naar de rechter stappen wil wel eens helpen als de rechter een goede bui heeft.
Guest

Post by Guest »

inderdaad de foto doet het niet ik probeer er ff een nieuwe bij te plaatsen!!!! Ik heb vandaag de RDW gebeld en vonden het dikke onzin!!!!! dus politie bureau gebeld en als het goed is hoef ik niets te betalen!!!! De RDW zegt ook als het niet mocht hadden we je auto niet goed gekeurd!!!!!

beetje scheef inderdaad de wetgeving in Nederland!!!! maar het waren ook 2 jonge agentjes !! vast jaloers ofzo!!! (kwaad wijf thuis of zoiets dergelijx !!!! :lol:

ik moest ook mijn sideskirts er af halen was ook verboden net als mijn uitlaat mocht er ook niet onder!!!!!! RDW vond dit helemaal onzin!
IvoG

Post by IvoG »

Probeer van de RDW een briefje te krijgen op hun briefpapier met stempels of zo, waarin staat dat dit allemaal wel mag, dan bewaar je dat in de auto voor een volgende keer! :idea:
Guest

Post by Guest »

Ik heb de spoiler er niet ter plekke afgehaald sterker nog ik laat dat ding mooi zitten heeft me aardig wat geld gekost!!!! Ze hebben mijn kentekendeel 1 ingenomen om die terug te krijgen moet ik binnen 1 week laten zien dat de spoiler er af is!
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Heb hetzelfde probleem met mijn vorige auto gehad zat een alu spoiler op stak niet uit maar moest eraf omdat het gevaarlijk was voor fietsers en voetgangers die erachter konden blijven hangen ( Terwijl hij niks uitstak buiten mijn wagen ). Ook mijn kenteken bewijs ingenomen en moest mijn spoiler toen inleveren bij het bureau voor ik hem terug kreeg.
Civic Type S
Mugen-ITR 1643

Post by Mugen-ITR 1643 »

:twisted:
Toen ik dit bericht voor het eerst las, was ik erg blij dat mij iets dergelijks nog niet overkomen was. Wel een paar keer aangehouden, maar nog nooit problemen met mijn spoiler of folie.
Dat wil zeggen, tot vandaag dan.
Idd. weer 2 van die jonge agentjes die niets beter te doen hadden.
Ik stond keurig geparkeerd, te wachten op mijn vriendin (die voor de verandering weer eens laat was), kwam daar dus zo'n politie busje aanrijden. Gelukkig heb ik geen bekeuring gekregen, enkel een waarschuwing. Ik heb aangegeven dat ik een mugen (dus standaard Honda spoiler heb), en dat deze Jasma gecertificeerd is.
Dit gaat oom agent nu dus uitzoeken, en tot dan mag de spoiler erop blijven zitten. Voor de verandering hoop ik dat de Nederlandse bureaucratie gewoon zijn werk doet (niet dus), en pas over 3 jaar een antwoord heeft. Wel baal ik er ontzettend van, heeft er iemand nog tips wat ik hieraan kan doen. Heeft er iemand wel eens gehoord van een Jasma certificaat, en hoe ik dit kan krijgen?

Greetz, Mugen-ITR
Nyther

Post by Nyther »

IvoG wrote:Probeer van de RDW een briefje te krijgen op hun briefpapier met stempels of zo, waarin staat dat dit allemaal wel mag, dan bewaar je dat in de auto voor een volgende keer! :idea:

hoe doe ik dat, ik heb ook een rotora maar neem aan dat je zoiets neit fftjes kunt regelen...

maar ben al 5x aangehouden geweest en ze hebben nog noooit één woord gezegt over de vleugel of de catback van 117dB dus wat dat betreft zijn ze in maastricht beter gezint dan daarboven ;) eentje vond zelfs dat ik een "lekker geluidje" had, i.p.v. die kachelgeluiden van golfs zei die :P
IvoG

Post by IvoG »

Gewoon naar een keuringstation bellen, probleem voorleggen, afspraak maken en langsgaan.
Mugen-ITR 1643

Post by Mugen-ITR 1643 »

Je kan geen aparte keuring voor een spoiler krijgen :( . Heb gemaild met RDW; er staan voorschriften waarin staat dat spoiler niet mag uitsteken of gevaarlijk is. (Ook als hij niet uitsteekt dan kan de politie hem als gevaarlijk beschouwen :evil: ) kortom de politie is dus weer oppermachtig met het pesten van de liefhebberts... Het betreft hier gewoon subjectief waarneemgedrag.
Balen hoor.
Ik heb trouwens later nooit meer wat gehoord van het agentje dat alles nog eens zou opzoeken...
Locked