brains ctr '91!!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

brains CTR 91!!!

Post by brains »

Ik had H&R kit, toen tijdelijk orginele schokbrekers..... :(
Ik heb nu alleen de achterkant en nog niet de voorkant.
Het is een enorm verschil... Je moet nu wel oppassen want je merkt gewoon dat die voorkant meer gaat dan de achterkant.
Toen ik bij TCC van de drempel kwam ging de vorrkant rollend en zachtjes van de rand naar buiten en de achterkant. KLOENK!!!
Het is niet echt stuiterend maar het resultaat kan ik pas echt op woensdag bekijken, want dan gaat de voorkant erop met eindelijk een rechte draagarm!!!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

OK!
laat het hier even weten wat je er van vind. Ben benieuwd!
Morgen ben ik er niet maar ik wil zeker een keertje met je karretje rijden als dat mag. ;)
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

brains CTR 91!!!

Post by brains »

No problemo, Morgen weten we alles!!
Dat rijden komt wel goed, gaat zeker lukken.
rallyintegraR
Posts: 46
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
Contact:

Post by rallyintegraR »

- licht vliegwiel(tcc)
- ITR drukgroep
- short ram air (tenzo)
- chip tuning (tcc)
- afgedraaide pulley(tcc)
- spruitstuk 4-2-1 (dc sports) een andere 4-1 spruitstuk ging niet anders
zat ik op de grond met het laagste stuk.
- katvervanger (40 mm)
- catbacksysteem indivia (60 mm)
- ground wire kit

Dit alles bij elkaar is goed voor 215 PK en 188 NM koppel, en allemaal bij 1000kg!!!!


215pk met enkel een ander spruitstuk en een chip lijkt me wel erg veel. Die chip van TCC, kan u daar wat meer over vertellen: vermogenwinst, prijs, is die programeerbaar??
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

katvervanger van 40 mm? WTH?
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

Post by brains »

ITR1689 wrote:katvervanger van 40 mm? WTH?


60mm is getest op eenzelfde setup en gaf minder vermogen dan de 40mm... Mogelijke verklaring: wat ik begreep, was dat door die vernauwing een verbetering kwam in de flow....

Echte verklaring.... Ik had al een kat van de b16 eronder en in combi met boventaande verhaal heb ik gekozen om 'm te laten zitten.
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

Post by brains »

rallyintegraR wrote:
- licht vliegwiel(tcc)
- ITR drukgroep
- short ram air (tenzo)
- chip tuning (tcc)
- afgedraaide pulley(tcc)
- spruitstuk 4-2-1 (dc sports) een andere 4-1 spruitstuk ging niet anders
zat ik op de grond met het laagste stuk.
- katvervanger (40 mm)
- catbacksysteem indivia (60 mm)
- ground wire kit

Dit alles bij elkaar is goed voor 215 PK en 188 NM koppel, en allemaal bij 1000kg!!!!


215pk met enkel een ander spruitstuk en een chip lijkt me wel erg veel. Die chip van TCC, kan u daar wat meer over vertellen: vermogenwinst, prijs, is die programeerbaar??


Motor technische verbeteringen:
Short ram air
hogere benzinedruk
apexi vtec field controller
chipped by TCC (via RICA(www.rica.nl))
dcsports spruitstuk
katvervanger
indivia catbacksystem
moroso bougie kabels
denso iridium bougies
dat is goed voor 215 PK op de rollerbank!!!
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

Post by brains »

GELUKT!!!!!!
Met de hulp van mad-mechanic Gaskleppie!!! Het setje zit eronder, en ik mag wel zeggen..... DAMN HIJ LIGT ALS EEN BLOK!

Op een of andere manier had ik na al deze perikelen twee voorbanden die zo staan \ / Met een halve cm uitspoor!!!

Zelfs dat werd even geregeld.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Met touwtjes.......
rallyintegraR
Posts: 46
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
Contact:

Post by rallyintegraR »

bedankt voor de info, Ik heb bij TCC ook een chiptuning besteld. Is die computer van u ook vervangen door ééntje van een '92-'95 VTi??
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Brain heeft een B16a1 computer. De oude van z'n B16 met aangepast programma.
rallyintegraR
Posts: 46
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
Contact:

Post by rallyintegraR »

Eén van de komende weken rij ik naar TCC voor een vergelijkbare Chiptuning en een 2de hands JDM spruitstuk, maar eerst gaat hij naar R Power voor straffere klepveren en dito klepschoteltjes. Kan ik hem laten begrenzen op 9500rpm. :lol:
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

Post by brains »

Gaskleppie wrote:Met touwtjes.......


Hier is gaskleppie aan het werk om de 5 mm uitspoor, per kant goed te vogelen!
Image

Thanx Frank!!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

4 stoelen, 2 touwtjes, meetlintje en hij stuurde weer retestrak!

Echt een leuke setje is dat SRR spul. Die civic rijdt echt heel strak met dit onderstelletje!
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

Post by brains »

Jammer, jammer, jammer... De aandrijfas raakt de dropfork.... back to the drawing-board! Nog ff wat uit de dropfork slijpen...
brains
Posts: 23
Joined: Sat May 01, 2004 5:46 pm

Post by brains »

SRR is weg wordt nu TEIN superstreet schroefset....
8) ook niet slecht!!!
Locked