Ontstekingsproblemen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Guest

Ontstekingsproblemen

Post by Guest »

Ik heb een civic vti 92-95, ik heb hem van esi omgebouwd naar vti.
Dit is allemaal goed verlopen de motor draaide als een zonnetje nadat er ff een klep bleef hangen.
Hij heeft bij mekaar ongeveer 3 a 4 uurtjes gelopen heb er ook een stukkie mee gereden nu liet ik hem laatst weer ff lopen want de ombouw en al het spuitwerk was eindelijk klaar...
Nu liep hij net als gewoonlijk na ff moeilijk starten want had ff een hele tijd niet gedraait weer als een zonnetje.
Tot het moment dat hij gewoon ineens vanuit stationair draaien afsloeg.
Dus ik wil hem weer starten en niks meer he met vanalles in de weer geweest maar toen d8 ik ff kijken of hij wel of niet vonkte.
Niks dus dus navraag gedaan bij total car concept dat konden maar een paar dingen zijn ontstekingsmodule bobine en verder niet echt veel dus ik bij de honda garage de bobine doorgemeten en die was goed.
Bij tcc een andere module gehaald en eringezet.....
Nog niks....
Ik met me pissige kop naar v deijne gereden en een compleet nieuwe ontsteking gehaald en erop gezet.
En wat denk je 10 seconden lopen plop uit weer niks....
Nou heb ik al heel veel navraag gedaan de een zegt geen goede massa er zitten twee massa kabels op:S
De ander zegt misschien een kastje van de verwijderde startonderbreker die niet is verwijderd...
Maar hij sprong de eerste keer uit toen de startonderbreker er nog opzat...
De andere zegt kortsluiting in je kabelboom andere erop en het is klaar....
Tcc zegt langs brengen maja die wagen heeft me nu al zoveel geld gekost dat vind ik een beetje oninteressant worden.
Dus wie o wie heeft dit probleem ook gekend of wie o wie kan me helpen om ergens te gaan zoeken...
Of is er nog een goede monteur die alles voor me kan nakijken tegen een vergoeding......
Alvast bedankt....
HONDA

Post by HONDA »

Welkom, even voorstellen zodat wij weten wie er advies vraagt?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

Ik moet mij voorstellen...??

Bij deze ben Patrick de Wit 22 lentes jong...
Woonachtig in Venray...
Ride is een civic hatchback 92 vti...
En nee ik ben niet die jonge van blij dat ik rijd met de zwarte civic....
Is overigens dezelfde als waar mijn vraag over gaat maar hij is geupdated....
Voodoo

Post by Voodoo »

Welkom Patrick,

Meerdere mensen hebben last gehad van soortgelijke problemen, heb je al gekeken naar je injectoren? Maakt je motor rare bijgeluiden of trilt je motor flink voordat het uitvalt? Heb je je ECU uitgelezen?

Misschien moet je maar ook even naar de onderstaande topics kijken.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c&start=15

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 95&start=0

Nou, succes :-)
Guest

Post by Guest »

Hebben de injectoren ermee te maken dan of hij wel of niet vonkt..??
Want het is echt dat hij niet vonkt.
En nee hij viel gewoon uit uit het niets uit ook niet met rare geluiden of niks...
Overigens hij start nu ook niet dus nadat hij afgeslagen is geweest heeft hij nooit meer wat gedaan...
Locked