S2000?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
CWATR

S2000?

Post by CWATR »

Wie heeft er wel eens in een s2000 gereden? Wat is je mening?

Heb zelf nog niet met zo'n Honda gereden. Wie heeft er hier zo'n ding?

groeten.
S2KJan

Post by S2KJan »

Staat er eentje bij mij mij voor de deur.

Helemaal geweldig! Maar ga gewoon eens rijden dan weet je het. Je kunt gewoon een proefrit bij honda aanvragen.

Mischien handig om te vertellen wat je nu rijdt en wat je verwacht van een auto?
Jan.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb er een uurtje mee kunnen rijden. 1 woord: WAANZINNIG!
Wat een heerlijk scheurijzer! Ik stapte erin, hoefde niks aan te passen en zat gelijk goed.

qua rijden is de motor erg racy. Dus niet mega veel koppel onderin, maar veel meer heb je ook niet nodig om gewoon te rijden. Knallen betekend gewoon een versnelling terug en je grijns wordt vanzelf groter! Hoogtoeren gaat hij als vergif met 9000rpm als max!

De balans van de auto is waanzinnig goed. Het draaipunt van de auto waarom hij beweegt in extremere situaties presies waar de versnellingspook zit. Je hebt dus zelf het draaipunt van de auto vast als je schakeld. Heel apart om te voelen maar het geeft wel vertrouwen om lekker te kunnen knallen zonder enge dingen.

De oudere modellen schijnen wat tricky te zijn in de regen maar de nieuwere hebben daar minder last van.

Al met al een superauto!

DOEN!!
S2KJan

Post by S2KJan »

Kijk wel even of je past!
Een paar vrienden van mij kunnen met moeite meerijden maar zijn gewoon te groot om te kunnen sturen. :D
Dus ga je richting 2meter dan geef ik je niet te veel kans.

Maar als je past en met weinig bagageruimte kunt leven kan ik me geen betere auto voorstellen.

Ik gok dat je nu atr rijdt nu ik je nick nog eens bekijkt.
Schakelen bij 9000 toeren zonder dak is echt een heel erg lekker gevoel 8) .
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

is idd waar!
Ik ben 1.92, zit muurvast en heb niks over. Maar ik zat er goed in en meer had ik ook eigenlijk niet nodig.
Dimer

Post by Dimer »

Ik vind het ook heerlijk, wij hebben een 2000 model en idd, hij is heel erg tricky in de regen. De marges zijn heel klein. Maar wat een grip met droog weer!!
En zoals Jan zegt, het kan niet beter dan tot de 9k doorbeuken met je dak open :D
Als het niet regent gooi ik altijd het dak open :D
CWATR

Post by CWATR »

Ik rij inderdaad een ATR. Dealer kwam met de opmerking dat ze binnenkort een S2000 binnen kregen....of 't niks voor mij was. Gaat om een '00 met ~80k gelopen. Een S2000 uit 2000 is niet eens zo duur als ik 't zo bekijk dus ik verwacht niet dat er veel cash bij zou hoeven alhoewel ik de km-stand te hoog vind.

Een proefrit is natuurlijk altijd een goed idee!
Dimer

Post by Dimer »

80k voor een 2000 is toch niet zoveel... hij zal van september zijn of iets later, dus gemiddeld minder dan 20000 per jaar. Redelijk netjes lijkt me, plus het is wel een honda motor he ;)
Guest

Post by Guest »

HONDA

Post by HONDA »

Pff als de wagen zo in elkaar zit dan moet de motor toch ook wel minstens een tikje hebben gehad.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CWATR

Post by CWATR »

Ach, dat poets je d'r zo uit, toch?
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Pimp my ride :-P
Civic Type S
Han

Post by Han »

Wanneer een standaard S2000 reeds indruk maakt, stel je je dan eens voor dat je 30 a 35 pk extra tot je beschikking hebt welke de vrije loop krijgt door een Blitz uitlaatsysteem. Hetgeen er dan gebeurt is boven alle verwachting en zorgt bij jezelf voor een aanzienlijke adrenaline stoot.
Als je met open kap door de stad rijd en de motor doortrekt tot aan de begrenzer, heb je spontaan alle aandacht.
Los van hoe je erzelf uitziet weet je zeker dat een ieder naar je kijkt.
De mannen denken "had ik maar zo'n bak" dan kreeg ik ook aandacht, terwijl de vrouwen denken "wat een patser" doe toch normaal. Geluid is niet te vergelijken met iedere andere auto en dus uniek.

Han
Bi-honda
CWATR

Post by CWATR »

Mijn atr met dubbele remusjes kan er ook wat van als die de vtec inschakelt, hoor!
:roll:
Han

Post by Han »

Is niet lullig bedoeld, je vroeg toch hoe het is om in een S2000 te rijden.
Ik weet ook wel dat een ATR voorzien van uitlaat de nodige indruk maakt.
P.S. Ben je tevreden over de remus dempers, ik heb gekozen voor de sebring ??
Waarom heb jij remus gekozen i.p.v. sebring voor de ATR ??

Han
Bi-honda
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

remus zuigt!

Sebring is beter door z'n inwendige dikke twin loop demper. Hij is dus eigenlijk een freeflow die wel stil is.

Remus gebruikt nog steeds resonantiekamers wat veel te veel weerstand geeft.
CWATR

Post by CWATR »

Han, ten eerste trekt elke idioot die in de stad doortrekt tot aan de begrenzer de aandacht.
Ten tweede vind ik het leuk voor jou dat je met de s2000 de aandacht trekt van de vrouwtjes.

Is ook niet lullig bedoeld.

Zinnige antwoorden zitten er blijkbaar niet in.

Ik wacht wel tot ik een proefrit kan maken.

de groeten.
CWATR

Post by CWATR »

Gaskleppie, de remus is inderdaad niet de beste keus voor meer vermogen; de snelheid 0-100kph is eerder langzamer dan sneller maar dat is met de gtech-pro lullen in de marge. Ik weet niet welke demper wel vermogen opleverd maar feit is dat de remusjes een stuk zwaarder zijn dan de oem dempers.
Daarom is het belangrijk om goed naar het gewicht te kijken.

O ja, de atr heeft twee dempers dus twee keer zoveel gewicht (qua demper)....eerste stap zou dus moeten zijn om over te stappen op een enkele freeflow uitlaat.

Och, ze klinken wel lekker dus ik laat ze lekker hangen.

groeten
Voodoo

Post by Voodoo »

Even afwachten of dat in de toekomst ook echt gaat gebeuren..dan bestel ik als eerste zo'n uitlaat voor mijn ATR :-)
Locked