Effen voorstellen Bi-honda
Effen voorstellen Bi-honda
Hallo, ik wil me langs deze weg even voorstellen.
Mijn naam is Han Heupers en ik ben net als jullie Honda fanaat.
Ik heb dan ook zo'n beetje alles gereden wat honda te bieden heeft op extreem vlak.
Ben op dit moment in bezit van een S2000 welke door enkele aanpassingen, zowel optisch als motorisch, een redelijk strak en pittig karretje is geworden.
Comptech spruitstuk/air-box/side skirts
Blitz cat-back uitlaat
Honda voor/achter spoiler
Leuke stereo installatie
Verlaagd + 18"inch OZ Velgen
Heb nog wat op mijn verlanglijstje staan echter dit zal nog even op zich laten wachten.
Ik heb nl. recentelijk mijn oude liefde erbij gekocht, een ATR van 2000.
Van 1999 tot 2003 heb ik in een ATR LME nr. 20 gereden en tot mijn spijt in 2003 ingeruild voor een Accord Tourer TypeS (ik dacht laat ik eens volwassen worden).
Tourer ingeruild voor de S2000 echter deze is wat klein met een tweetal kids. Vandaar dat ik vorige maand weer een ATR heb gekocht, ik had heimwee (wel lang gezocht, gevonden bij Honda Tijnagel !!!)
Heb voor de ATR 19"velgen + KW-verlagingsset besteld en bij TCC een spruitstuk/cold-air/benzinedrukregelaar/uitlaat/vliegwiel enz.
Dus gaat uiteindelijk wel weer wat worden.
Ik stuur wel foto's binnenkort van de S2000 en de ATR.
Groeten,
Han Heupers
Mijn naam is Han Heupers en ik ben net als jullie Honda fanaat.
Ik heb dan ook zo'n beetje alles gereden wat honda te bieden heeft op extreem vlak.
Ben op dit moment in bezit van een S2000 welke door enkele aanpassingen, zowel optisch als motorisch, een redelijk strak en pittig karretje is geworden.
Comptech spruitstuk/air-box/side skirts
Blitz cat-back uitlaat
Honda voor/achter spoiler
Leuke stereo installatie
Verlaagd + 18"inch OZ Velgen
Heb nog wat op mijn verlanglijstje staan echter dit zal nog even op zich laten wachten.
Ik heb nl. recentelijk mijn oude liefde erbij gekocht, een ATR van 2000.
Van 1999 tot 2003 heb ik in een ATR LME nr. 20 gereden en tot mijn spijt in 2003 ingeruild voor een Accord Tourer TypeS (ik dacht laat ik eens volwassen worden).
Tourer ingeruild voor de S2000 echter deze is wat klein met een tweetal kids. Vandaar dat ik vorige maand weer een ATR heb gekocht, ik had heimwee (wel lang gezocht, gevonden bij Honda Tijnagel !!!)
Heb voor de ATR 19"velgen + KW-verlagingsset besteld en bij TCC een spruitstuk/cold-air/benzinedrukregelaar/uitlaat/vliegwiel enz.
Dus gaat uiteindelijk wel weer wat worden.
Ik stuur wel foto's binnenkort van de S2000 en de ATR.
Groeten,
Han Heupers
Bi-honda
-
-
-
Goh Han, valt nog niet mee he, om een Accord Type-R te pakken te krijgen. Heb de mijne uit België moeten halen, nadat een 98er uit Stadskanaal (Honda Vos) en een 99er uit Krimpen a/d Ijssel (Honda van Roon) verkocht waren. Maar het was de moeite van het wachten meer dan waard. Ben overigens ook (nog) een bi-Honda want ik heb nog een 92er Civic CRX staan. Waar blijven de foto's trouwens?
Hallo Han, welkom hier op het forum! :razz:
Ben je ook voornemens lid te worden van de club? 10 april a.s. is onze ALV 2005, waarom niet even langskomen? Meer info elders onder Meetings. :idea:
Ik wil je vragen om voordat je de mods aanbrengt even bij een vermogensbank langsgaat (zoals bijv. Rica in Wateringen), en daarna nog een keer als de mods er allemaal op zitten. Dan weet je a. in welke conditie de motor zich nu enigszins bevindt; en b. wat je nou uiteindelijk gewonnen (?) hebt door de mods. Deze informatie is nl. veelal enigszins bekend voor andere Honda modellen, maar voor de ATR doorgaans niet.
Ben je ook voornemens lid te worden van de club? 10 april a.s. is onze ALV 2005, waarom niet even langskomen? Meer info elders onder Meetings. :idea:
Ik wil je vragen om voordat je de mods aanbrengt even bij een vermogensbank langsgaat (zoals bijv. Rica in Wateringen), en daarna nog een keer als de mods er allemaal op zitten. Dan weet je a. in welke conditie de motor zich nu enigszins bevindt; en b. wat je nou uiteindelijk gewonnen (?) hebt door de mods. Deze informatie is nl. veelal enigszins bekend voor andere Honda modellen, maar voor de ATR doorgaans niet.
-
Whow wat een reacties !
Wil wel foto's opsturen echter ik weet niet hoe dat moet via dit forum.
Ik weet dat ik me nu kwetsbaar opstel echter ik krijg het anders domweg niet voor elkaar !
Velgen op de S2000 zijn ook 18 "superleggera's.
Zit nog te wachten op het spuitstuk uit Amerika via TCC, vliegwiel/dempers/cold-air intake enz. zijn wel binnen voor de ATR.
Zal proberen zowel voor als na de modificaties het vermogen te meten en het resultaat aan jullie te melden. Mijn ATR heeft het maximum toerental bij 8600 toeren hetgeen resulteert in een behoorlijke vermogens/snelheidswinst, e.e.a. is reeds door de vorige eigenaar doorgevoerd !
Gedurende het accelereren blijf je voortdurend in het VTEC-gebied.
Verder zit ik nog te wachten op de velgen (19") eveneens uit Amerika.
KW-onderstel is wel binnen.
Tot slot ik denk niet dat ik 10 april kom i.v.m. andere (gezins)verplichtingen, als het alsnog lukt laat ik het weten.
Han
Ik weet dat ik me nu kwetsbaar opstel echter ik krijg het anders domweg niet voor elkaar !
Velgen op de S2000 zijn ook 18 "superleggera's.
Zit nog te wachten op het spuitstuk uit Amerika via TCC, vliegwiel/dempers/cold-air intake enz. zijn wel binnen voor de ATR.
Zal proberen zowel voor als na de modificaties het vermogen te meten en het resultaat aan jullie te melden. Mijn ATR heeft het maximum toerental bij 8600 toeren hetgeen resulteert in een behoorlijke vermogens/snelheidswinst, e.e.a. is reeds door de vorige eigenaar doorgevoerd !
Gedurende het accelereren blijf je voortdurend in het VTEC-gebied.
Verder zit ik nog te wachten op de velgen (19") eveneens uit Amerika.
KW-onderstel is wel binnen.
Tot slot ik denk niet dat ik 10 april kom i.v.m. andere (gezins)verplichtingen, als het alsnog lukt laat ik het weten.
Han
Bi-honda
- Gaskleppie
Dirk van TCC had ook een H22 in z'n oude accord. Die hadden ze laten komen uit Japan.
Wat daar presies aan gedaan was weet niemand maar die bleek verre van standaard te zijn. Hij liep ook op de teller door tot bijna 9000rpm!
En dat ding liep een potje hard!!
Ik had toen mijn opgefokte D16 nog in m'n CRX die standaard Vtec's zoek reed, maar die accord ging gewoon net zo hard richting de 200 als ik!
Heb jij de oude ECU van Dirk te pakken ofzo???
Wat daar presies aan gedaan was weet niemand maar die bleek verre van standaard te zijn. Hij liep ook op de teller door tot bijna 9000rpm!
En dat ding liep een potje hard!!
Ik had toen mijn opgefokte D16 nog in m'n CRX die standaard Vtec's zoek reed, maar die accord ging gewoon net zo hard richting de 200 als ik!
Heb jij de oude ECU van Dirk te pakken ofzo???

Stuur de foto's maar naar mij dan gooi ik ze wel online. PM send...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik weet niet hoe de vorige eigenaar dit voor elkaar gekregen heeft, bij mijn vorige ATR (nr. 20) heb ik alleen door en VTEC-controller het vtec moment kunnen vervroegen echter dit leverde niet het gewenste effect.
Moet wel zeggen het loopt als een speer en voegt veel toe aan het rijgenot met een ATR.
Weet nog dat de vtec bij mijn oude ATR bij 180 km/uur in de vijf inschakelde, bij dit exemplaar is dat pas bij 200 km/uur ?
Ik kan een audi A8 S8 zonder problemen bijhouden hetgeen mij bevreemde.
Relatief korte vtec-gebied was ook voor mij bij mijn vorige ATR een bron van ergenis.
Ken wel een adres in Neede (nabij Enschede) van een bedrijf dat zegt dit ook te kunnen.
Indien er belangstelling voor is kan ik het adres voor jullie achterhalen.
Moet wel zeggen het loopt als een speer en voegt veel toe aan het rijgenot met een ATR.
Weet nog dat de vtec bij mijn oude ATR bij 180 km/uur in de vijf inschakelde, bij dit exemplaar is dat pas bij 200 km/uur ?
Ik kan een audi A8 S8 zonder problemen bijhouden hetgeen mij bevreemde.
Relatief korte vtec-gebied was ook voor mij bij mijn vorige ATR een bron van ergenis.
Ken wel een adres in Neede (nabij Enschede) van een bedrijf dat zegt dit ook te kunnen.
Indien er belangstelling voor is kan ik het adres voor jullie achterhalen.
Bi-honda
Van 1999 tot 2003 heb ik in een ATR LME nr. 20 gereden en tot mijn spijt in 2003 ingeruild...
ATR #20 is ook in het bezit geweest van Stoede. Op dit moment is #20 uit het zicht.
Zie HIER voor de huidige lijst.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007