BugsM ... CH1 H22A7 & EJ2 H22A

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

BugsM ... CH1 H22A7 & EJ2 H22A

Post by BugsM »

Dag mensen,

Ik ben Marcel en kom uut twente. Voorheen Civic EK4....

Nu naast Accord typeR ook coupe....

specs op dit moment...

Civic Coupe EJ2 1995

* B18C4 swap
* LSD s9b bak
* hytech replica header
* Omnipower JDM testpipe
* Invidia G200 catback
* P30 ECtune (tuned by CRX2)
* AEM uego wideband o2

* MB6 VTi subframe met strutbar
* MB6 VTi swaybar voor
* MB6 VTi stuurhuis
* MB6 VTi upper strutbar
* MB6 VTi rembekrachtiger en HRC
* MB6 VTi 282mm remmen voor
* MB6 VTi 262mm remmen achter
* EG6 VTi tellerbak
* EG6 VTi kabelboom
* EG6 VTi draagarmen
* EG6 VTi swaybar achter

Image

Image

Image

Strax meer fotos...

Image

Accord typeR 2000

-H22A7
* stock airbox K&N aircleaner
* Fuelpressure regulator Arospeed
* TCC lichtvliegwiel
* Homemade testpipe, o2 fooler
* Sebring einddempers
* MSD bougiekabels
* TSS ecu (rev lim. 8100)

-onderstel
* KW variante1 suspension
* TEIN upper strutbar front
* oem ATR wielen white 225/45R17V Pirelli Sottozero [winterbanden]
* oem ATR wielen flat black 215/45R17W Potenza RE050A


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image






groetn,

Marcel
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

He welkom, nog gelukt met de Comptech schoonmaakset?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

VTECCIE wrote:He welkom, nog gelukt met de Comptech schoonmaakset?


Kwam over 3 weken weer binnen bij Jim. Even wachte nog....

Zit ook nog te dubbe of ik ook rode spoonmoeren zal nemen voor me rota's. Die waren binnenkort ook weer op voorraad....

Wordt het filtertje ook weer geel zoals nieuw, of verwacht ik er dan te veel van? :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Je verwacht teveel... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hallo, welkom dude!

En wat is je laatste pk-stand?
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Voodoo wrote:Hallo, welkom dude!

En wat is je laatste pk-stand?


Volgens de boekjes 160 :wink: Laten we het daar maar op houden 8)

Hij is nog nooit op de bank geweest. Gaat wel gebeuren, maar wanneer mijn setupje klaar is....
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Welkom op het forum veel plezier hier.
Civic Type S
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

De janspeed 2 delig 4-2-1 gaat het veld ruimen en is reeds verkocht.

Opvolger wordt een DC-sports 4-1 woei...

Image

Heb ook 2 fotokes van interieur bijgevoegd in eerste post... 8)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Is dat een JDM versie of niet? Wat is de diameter van de flens? Bij de lambda sonde....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

zo te zien is dit geen JDM versie..... Jammer, je zou veel meer kunnen winnen door een andere versie te nemen.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:zo te zien is dit geen JDM versie..... Jammer, je zou veel meer kunnen winnen door een andere versie te nemen.


Deze is dacht ik gewoon 50mm bij de flens. De rest is bij mij ook die diameter. Als ik de jdm versie had genomen was die 60mm en dan had het niet gepast op mij supersprint katvervanger, toch?

Had deze spruit ook voor een leuke prijs. En in mijn ogen wel een verbetering tov de janspeed....

Hoop ook stiekem aan de waardes te komen wat jij uit je B16 haalde laatst :wink: Dat was toch wel met 60mm uitlaat?
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

Heb je deze overgekocht van kees jan ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Voor waarden die ik er uit perste zal je echt een dikker spul moeten hebben.
Ik riij nu met een cat rond ivm de apk, maar ik kan je zeggen dat naar gevoel ik minimaal 15PK kwijt ben!
De gang is er compleet uit! tussen de 7000 en 8500 rpm gaat het nog wel, maar laagtoeren is alles weg! ook boven de 8500 stort hij hard in qua vermogen.
En dat met alleen een 50mm cat!

Die grotere header zal idd pas gemaakt moeten worden met je catvervanger.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Hey Frank, hoe groot is de flens van de B16B? Mischien is die ook 65 mm/2,5 inch.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik denk dat die ook de grote maat heeft.
Maar zeker weten doe ik dat niet hoor!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:Die grotere header zal idd pas gemaakt moeten worden met je catvervanger.


Maar mijn katvervanger is ook weer 50mm in diameter. Dat schiet dus niet op wanneer ik dan een spruit met veel grotere collector heb.

Dan zou ik bv van een supersprint de 'race'versie zonder e-keur middendemper (met katvv) en einddemper moeten nemen. Deze lijn is wel 60mm in doorsnede. Dit icm de JDM versie spruit zou een top combinatie zijn.
Maar helaas kun je dan aan de gang blijven, want er altijd iets beters. En dan ook weer duurder :-?

Mijn setup; itr airbox/spoon-sports filter, itr throttlebody/intakemani, itr camshafts/retainers/dual valvesprings, dc-sports 4-1, supersprint katvv, supersprint uitlaatsysteem 50mm.
Waar ik nog niet uit ben is, wat ik met de ecu ga doen. DBM, reflash, vafc etc...
Ik denk dat minimaal 190pk wel mogelijk moet zijn.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als alles al 50mm is is een 50mm header idd de beste oplossing.
En je hebt gelijk wat betreft dat er altijd weer beter is ;)

Die 190PK moet je zeker kunnen halen!!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Vandaag de DC-sports 4-1 header gemonteerd en de supersprint katvervanger ook weer teruggeplaatst na apk...

Image

Image

Image

Moest een steuntje verwijderen van het blok aan de voorzijde. Deze zat tegen de spruit aan. Vreemd genoeg bij de janspeed niet.
De spruit ook meerdere lagen van hittebestendige lak voorzien. Na een paar hete km is de lak al goed ingebrand en het uberglimmende er mooi weer vanaf.
Tja, hij voelt rond 6k veel sneller aan dan eerst. Vanaf het moment dat ie in de vtec komt. Geluid is ook helemaal top... :D
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ziet er netjes uit! 8)
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Zeker netjes :D
Civic Type S
Locked