Radio inbouw Civic Type-R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Guest

Radio inbouw Civic Type-R

Post by Guest »

Hallo! Ik heb sinds vorige week een nieuwe Civic Type-R, waar ik nu mn eigen radio in wilde gaan zetten. Omdat er natuurlijk een 2-dins-gat in het dashboard zit heb ik zo'n bakje bij de Honda gehaald zodat er een 1-dins in kan. Alles mooi en aardig, maar nu ben ik bezig met het inbouwen. bakje vast gemaakt.. radio erin geschoven en vastgemaakt, maar er blijft een behoorlijk groot gat rondom de radio zitten. Blijkbaar is het bakje alleen voor opvulling bij een originele honda radio, en niet voor een standaard radio.

Op het engelse type-r forum las ik al dat er front-plaatjes te koop zijn die dit probleem op lossen. Weet iemand hier waar je die in nederland zou kunnen kopen?
HONDA

Post by HONDA »

Welkom Rudi, stel je ook voor bij het onderdeel 'Even voorstellen' zodat wij weten tegen wie we het hebben.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Johan

Post by Johan »

Hallo Rudi,

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe Civic Type-R (mei 2005). Ik kreeg ook zo'n bakje, maar de radio viel er nog doorheen. Na herhaaldelijk bellen en op-en-neer naar de Honda dealer, konden ze mij vertellen dat er niks anders is. Dus een 2-dins radio kopen of een Honda radio. Bij Car Sound Center in Valkenswaard heb ik mijn speakers laten inbouwen en daar vertelde ze mij dat ze wel zo'n ding kunnen leveren alleen is het een imitatie. Deze heb ik besteld (kostte iets van 25 euro) en binnen 2 dagen in huis. Deze is perfect, alleen de kleur wijkt af en is voor een reguliere Civic, dus heb ik het frontpaneel gespoten en nu zit de radio (pioneer) perfect en werkt het goed. Dus bij Car Sound Center hebben ze wat je nodig hebt!

Succes !!!

Gr.
J
Locked