Effe voorstellen YAKUZA
Ja,men bridgestone potenza's waren gelijk kaal van te veel met men NOS te spelen.Ik had dit setje banden nog liggen maar ik ben er niet teverden van en zal er snel terug nieuwe bridgestone's opleggen.Ben vandaag dan maar naar de carwash geweest.
Vandaag ben ik ook naar intertunning geweest heb een dynorun gereden.Het resultaat was 192pk :-? ik had zelf meer verwacht maar bleek dat ik in de top 5 zat van de 55 integra's R die bij intertunning zijn getest met dezelfde modificaties als ik :lol: .Hij wist me te vertellen dat de meeste standaart integra R amper de 176pk halen. 

YAKUZA wrote: Vandaag ben ik ook naar intertunning geweest heb een dynorun gereden.Het resultaat was 192pk :-? ik had zelf meer verwacht maar bleek dat ik in de top 5 zat van de 55 integra's R die bij intertunning zijn getest met dezelfde modificaties als ik :lol: .Hij wist me te vertellen dat de meeste standaart integra R amper de 176pk halen.
Is dat dan 176 pk aan de wielen of aan de krukas?
- Gaskleppie
ITR1689 wrote:YAKUZA wrote: Vandaag ben ik ook naar intertunning geweest heb een dynorun gereden.Het resultaat was 192pk :-? ik had zelf meer verwacht maar bleek dat ik in de top 5 zat van de 55 integra's R die bij intertunning zijn getest met dezelfde modificaties als ik :lol: .Hij wist me te vertellen dat de meeste standaart integra R amper de 176pk halen.
Is dat dan 176 pk aan de wielen of aan de krukas?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.....176 pk. :-?
En mijn integra staat bij IT op nummer 1 bij stock itr's met 194pk :lol:
Moet hem toch gelijk geven hoor gaskleppie heb daar dynoruns van itr's gezien die alles behalve goed waren :!: van de 30 stock integra's kwamen er slechts 5 boven de 190pk en dit allemaal op DEZELFDE bank(superflow),is toch raar :!:
Ook hondazot van hier op het forum haalde 192pk(bij it),mijn itr en die van hondazot zijn de enige integra's die op de 400m rond de 14.5 draaien terwijl al de andere integra's boven de 15s draaien :-?
Somige testbanken geven graag nogal hoge waardes.
Moet hem toch gelijk geven hoor gaskleppie heb daar dynoruns van itr's gezien die alles behalve goed waren :!: van de 30 stock integra's kwamen er slechts 5 boven de 190pk en dit allemaal op DEZELFDE bank(superflow),is toch raar :!:
Ook hondazot van hier op het forum haalde 192pk(bij it),mijn itr en die van hondazot zijn de enige integra's die op de 400m rond de 14.5 draaien terwijl al de andere integra's boven de 15s draaien :-?
Somige testbanken geven graag nogal hoge waardes.
-
- Gaskleppie
Ziet er erg goed uit!
Maare, nog even over die bank van IT. We hebben hier in nederland op minstens 3 verschillende banken al vrij veel vermogens van boven de 210Pk gezien op verschillende gemodificeerde Integra's
De vermogens meting klopt vaak wel, maar het corrigeren van het wiel verlies gaat vaak fout waardoor je zeer uiteenlopende krukasvermogens ziet.
Tja, wie heeft er gelijk? Ik hou het op de bank die er het dichtste bij zit bij een standaard auto. Honda liegt niet over vermogens, daar ben ik zeker van.
De bank waar ik kom gaf 193Pk voor mijn standaard integra en gaf 241PK bij een standaard S2000. In beide gevallen was het vrij koud, dus dan lijkt mij dat die bank goed blijkt te kloppen.
Maargoed, hier kan je eindeloos over discuseren......
Maare, nog even over die bank van IT. We hebben hier in nederland op minstens 3 verschillende banken al vrij veel vermogens van boven de 210Pk gezien op verschillende gemodificeerde Integra's
De vermogens meting klopt vaak wel, maar het corrigeren van het wiel verlies gaat vaak fout waardoor je zeer uiteenlopende krukasvermogens ziet.
Tja, wie heeft er gelijk? Ik hou het op de bank die er het dichtste bij zit bij een standaard auto. Honda liegt niet over vermogens, daar ben ik zeker van.
De bank waar ik kom gaf 193Pk voor mijn standaard integra en gaf 241PK bij een standaard S2000. In beide gevallen was het vrij koud, dus dan lijkt mij dat die bank goed blijkt te kloppen.
Maargoed, hier kan je eindeloos over discuseren......
@gaskleppie.
Wat voor aandrijf verlies wordt er eigenlijk gebruikt voor die auto's?
ITR&S2000
Mijn Q4 zat op 24% (4wd) En de voorwiel aangedreven 155's op 18%.
Ik heb ook wel eens waardes van een trotse golfrijder gezien waar vrolijk 35% bij geteld was als aandrijfverlies. 8) De jongen was er erg blij mee! :shock: Ik ben met hem toen nog een kleine discussie aangegaan. Hij wou toen dat ik bij hem in de garage een versnellingsbak van een golf ging*optillen* want doordat die zo zwaar was moest er wel veel vermogen in blijven zitten. Tuurlijk!
Ik ken ook een vermogensbank waar ze voor mijn ogen met 18% corrigeerden en daar nog eens 18% bij deden. :-? Ik heb me kapot gelachen om alle blijde kopjes om me heen maar het toch maar voor mezelf gehouden.
Wat voor aandrijf verlies wordt er eigenlijk gebruikt voor die auto's?
ITR&S2000
Mijn Q4 zat op 24% (4wd) En de voorwiel aangedreven 155's op 18%.
Ik heb ook wel eens waardes van een trotse golfrijder gezien waar vrolijk 35% bij geteld was als aandrijfverlies. 8) De jongen was er erg blij mee! :shock: Ik ben met hem toen nog een kleine discussie aangegaan. Hij wou toen dat ik bij hem in de garage een versnellingsbak van een golf ging*optillen* want doordat die zo zwaar was moest er wel veel vermogen in blijven zitten. Tuurlijk!
Ik ken ook een vermogensbank waar ze voor mijn ogen met 18% corrigeerden en daar nog eens 18% bij deden. :-? Ik heb me kapot gelachen om alle blijde kopjes om me heen maar het toch maar voor mezelf gehouden.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
- Gaskleppie
Dat wordt dus gemeten en kan dus bij elke auto anders zijn.
Het is zelfs compleet anders als je in een andere versnelling een run maakt.
In z'n 5 heb je veel grotere verliezen omdat de verhoudingen van de tandwielen ongunstiger zijn dan de lagere versnellingen.
We hebben dat nog wel eens getest. Eerst een run in z'n 4. resultaat was een vrij hoog gemeten vermogen en een lager verlies. Daarna een run in z'n 5. Resultaat daarvan was een lager gemeten vermogen maar groter verlies en waarrempel kwamen we op het zelfde eindresultaat uit! Het verschil viel over de hele run binnen 2pk.
Vandaar dat ik ook totaal niet twijfel over de bank van Rica.
Het is zelfs compleet anders als je in een andere versnelling een run maakt.
In z'n 5 heb je veel grotere verliezen omdat de verhoudingen van de tandwielen ongunstiger zijn dan de lagere versnellingen.
We hebben dat nog wel eens getest. Eerst een run in z'n 4. resultaat was een vrij hoog gemeten vermogen en een lager verlies. Daarna een run in z'n 5. Resultaat daarvan was een lager gemeten vermogen maar groter verlies en waarrempel kwamen we op het zelfde eindresultaat uit! Het verschil viel over de hele run binnen 2pk.
Vandaar dat ik ook totaal niet twijfel over de bank van Rica.