Welke olie?
Jij doet het zelf begrijp ik daaruit? Daar ben ik te lui voor, Jim en zijn brug doen wonderen... 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
-
Je moet heel goed lezen om te kunnen ontcijferen of ze vol-synthetisch bedoelen of half-synthetisch. Meestal zeggen ze dat het gebaseerd is op synthetische olie/technology als het een half-syntheet is. Ze kunnen in dit geval niet zeggen dat het vol-synthetisch is, maar het woord "semi" gebruiken ze ook niet!
Maar als het een echte vol-syntheet is, dan zeggen ze wel zeker dat het vol synthetisch is.
Kijk maar hier: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=6008622
Let op hoe ze de GTX, de GTX Magnetic beschrijven en hoe ze de RS beschrijven. De GTX is mineraal, dat wordt duidelijk gezegd. En de RS vol-synthetisch, maar de GTX Magnetic beetje vaag omschreven.
Maar als het een echte vol-syntheet is, dan zeggen ze wel zeker dat het vol synthetisch is.
Kijk maar hier: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=6008622
Let op hoe ze de GTX, de GTX Magnetic beschrijven en hoe ze de RS beschrijven. De GTX is mineraal, dat wordt duidelijk gezegd. En de RS vol-synthetisch, maar de GTX Magnetic beetje vaag omschreven.
-
Ook al is het maar 1% synthetisch, dat woord zetten ze erop. Slim marketing noemen ze dat.
Mensen denken van, oh da's niet duur voor een synthetische olie....
Trouwens, zelfs vol-synthetische olie is niet meer "echt" synthetisch. Ze presteren wel als een vol-synthetische olie, maar worden anders geproduceerd (Hydro-Cracked).
Mensen denken van, oh da's niet duur voor een synthetische olie....
Trouwens, zelfs vol-synthetische olie is niet meer "echt" synthetisch. Ze presteren wel als een vol-synthetische olie, maar worden anders geproduceerd (Hydro-Cracked).
- Gaskleppie
stannyitr wrote:Best niet teveel veranderen van merk he',olie moet zich telkens opnieuw inwerken in de motor met al s gevolg snellere slijtage :wink:
Dit hoor je regelmatig en het leek mij onzin dus heb ik het eens nagevraagd bij een medewerker van een motoroliebedrijf. Zijn reply:
Bit of a wives tale this, once upon a time when synthetics were in early stages problems could be caused, but that was about 30years ago.
It is never a good idea to mix brands of oils due to the different addative packs within each brand and grade, but a good decent drain of the old oil and all the new oil will do is clean out the whats left of the old stuff.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
Bit of a wives tale this, once upon a time when synthetics were in early stages problems could be caused, but that was about 30years ago.
It is never a good idea to mix brands of oils due to the different addative packs within each brand and grade, but a good decent drain of the old oil and all the new oil will do is clean out the whats left of the old stuff.
beetje dubbelzinnig naar mijn idee.
Komt er op neer dat andere olie op zich niet kwaad kan maar dan moet je wel alle oude olie eruit zien te krijgen.
Al weet je hoeveel vrij grote oliekanalen, warmtewisselaars en oliebuizen een b18 heeft weet je dat er nog aardig wat achterblijft in een blok na een oliewissel. laat staan al zou je de zelfde filter weer willen gebruiken. Maar ik ga er van uit dat je die ook wisseld.
Ik blijf toch zo veel mogenlijk de zelfde olie gebruiken.