Neu hier

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Neu hier

Post by Frenk »

Hallo,
ik ben dus Frenk en nieuw hier.
al wel wat jaartjes bekend met Honda (rij zelf CRX) en wil hier toch wel eens rondneuzen, wie weet voor de toekomst alvast :)
Meteen een klein vraagje; wat is het verschil mbt tot de neus van de Integra ( R ) en dan heb je ook nog de Acura Integra en de Honda Integra... Zijn er verschillen? Ook tussen R en niet R? Dit ook in verband met mijn verkoop van accessoires...
Hoop hier weer heel wat kennis op te doen!

Vr Gr Frank
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Welkom Frenk,

De Europese ITR heeft de bekende ronde lampjes.

Image

De Japanse ITR heeft rechte lampen.

Image

Acura is het Amerikaanse onderdeel van Honda. Klik HIER voor een aantal verschillen tussen de (Amerikaanse) modellen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Dat Acura Amerikaans is wist ik, maar is de vorm van de neus hetzelfde? Op het eerste gezicht wel namelijk.
JDM ITR FRONT is echt super gaaf... Wou dat het plug en play was op mijn CRX :)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Er zijn maar twee ITR neuzen, recht en rond en die twee neuzen zijn over heel de wereld hetzelfde.

Post een een foto van je CRX. Er zitten hier aardig wat ex-Rex rijders dus we zijn geinteresseerd.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Er zijn kits te koop om de front van de Am./Euro ITR om te bouwen tot een Japanse front. Kost dacht ik rond de 3000 dollar in Amerika.
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Kijk, daar heb ik wat aan...

Weet niet of er interesse is maar ik kan namelijk Full Nose CAR BRA'S in NL krijgen... Maar ik kan 2 verschillende soorten krijgen! Eentje voor de integra 94-97 en eentje voor de ITR, ook met Integra Type R erop...
Dus mochten jullie interesse hebben, ik hoor het wel? Of even apart topic over maken?

Vr Gr Frank
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik denk niet dat veel mensen hier met een kap over hun voorkant gaan rijden. :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Ja ik weet het. De Reacties zijn erg verdeeldt, de ene vind het cool, ander vindt het helemaal niets!
Ik persoonlijk weer wel, kappie vers gespoten, stukkie rijden naar meeting en daar aankomen en kap en bumper helemaal vies en steeds meer steenslag. Dus heb het er wel voor over...
Maar wat is nou het verschil tussen het front van een '94-'97 Integra en een '98-'01 Integra Type R?
Maar wie weet!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Die kap moet je overigens niet op laten zitten, anders kan je daar je hele voorkant mee beschadigen, de lak althans.
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Juist,
tis natuurlijk louter de bedoeling om je fris gewassen motorkap, voorbumper en klein stukje van de zijschermen te beschermen tegen stof, vuiligheid en VOORAL steenslag... en als je op een meeting bent haal je hem eraf, autotje nog fris, car mask weer in het bijgeleverde opbergzakje. Mask natuurlijk ook goed schoonhouden en laten drogen indien hij nat geworden is, en uitkijken voor zand wat kan schuren
Spullen zijn OEM Honda, veel gebruikte accessoire in de US. En uiteraard zijn ze NIEUW!
Maar zal binnenkort wel even apart topicje maken, misschien dat niet iedereen hier kijkt?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Die kap is heel handig voor circuitdagen.
Wat moet ie kosten?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Nieuw topic kan, maar dat kan pas over een tijdje (zie sticky in Te Koop) :wink:

Tegen die tijd kan deze ook opgesplitst worden, maar tot dan even geen prijzen en verkooppraat hierin graag!
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Circuit-dagen zou dit zeker goed voor zijn, scheelt echt een boel steenslag! Maar tis geen kap he? Tis een soort nep-leren hoes en aan de binnekant zit een soort vilt.
Maar topic komt goed! Ik ben nog bezig met prijzen en shipping dus kan er zowieso nog weinig over zeggen...

Ik merk het wel!
Verder heb ik eigenlijk geen foto online staan van mijn CRX.
Kort lijstje met wat er aan gedaan is:
Tis een orgi NL Rode CRX ED9
Met roest! :D
215000 kilometer
Velgen ??? ET35 :o ops:
WingWest Highwing
USDM achterklep met 3e remlicht
USDM Taillight centre piece
USDM cornerlights
Rondom 5cm verlaagd Weitec Ultra GT
OEM Middenarmsteun
USDM (nog niet werkende) Airco


Vr Gr Frank Bibo
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Frenk wrote:Circuit-dagen zou dit zeker goed voor zijn, scheelt echt een boel steenslag! Maar tis geen kap he? Tis een soort nep-leren hoes en aan de binnekant zit een soort vilt.
Maar topic komt goed! Ik ben nog bezig met prijzen en shipping dus kan er zowieso nog weinig over zeggen...

Ik merk het wel!
Verder heb ik eigenlijk geen foto online staan van mijn CRX.
Kort lijstje met wat er aan gedaan is:
Tis een orgi NL Rode CRX ED9
Met roest! :D
215000 kilometer
Velgen ??? ET35 :o ops:
WingWest Highwing
USDM achterklep met 3e remlicht
USDM Taillight centre piece
USDM cornerlights
Rondom 5cm verlaagd Weitec Ultra GT
OEM Middenarmsteun
USDM (nog niet werkende) Airco


Vr Gr Frank Bibo


Juist....een goor hok..... :wink:
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Vriend :razz:
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Kleine update:
Leuke goodies uit de States binnen:

Image
Image
Image

Full nose car bra, NIEUW en OEM! Leuk hebbedingie...

Binnenkort weer ff kleppenstellen en vrse olie erin, en dan maar weer duimen dat me blokkie het nog ff volhoudt, klinkt namelijk af en toe wel als een diesel!
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Back, met iets heel anders :)
Na 2,5 jaar in mijn rode ED9 rondgetuft te hebben was het zomaar na 3 dagen helemaal anders: Ik heb een EE8 gekocht!
Ik reed een tijdje terug langs een handelaar bij mij in de buurt en zag zomaar een compleet orginele EE8 staan!
Ik denk:"ff kijken "
Zag er goed uit, orgineel NL, 129 duizend km, helemaal standaard.
"Hmmmm"
Ik met verkoper praten, hij wilderuim 2000 euro geven voor mijn ED9! Das wel interessant natuurlijk voor een roze auto met 217k op de teller...
Maargoed, ik wist ff genoeg, zou er even over denken!
alles op een rijtje gezet; ik wist natuurlijk heel goed wat ik
had: ED9 met 217k, maar wel een perfect, "NIEUW" onderstel, goed alarm enzo, airco bijna af enz...
Maar dan nog: voor een heeeeele goede prijs een EE8, met bijna een TON minder KM's, helemaal orgineel, enz...
Dus snel voor proefrit geweest, was meteen verkocht! Wat een verschil met mijn, achteraf, toch stuntelende ED9!!!
Gepraat met verkoper, onderhandeld en we waren klaar. Frank heeft EE8!
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Image

Image

Image

Image

Donderdag Clifford alarm erin en daarna verlagen...
Iemand nog leuke suggesties voor het verlagen? Wil geen schroefset á 1000euro ofzo, maar ook geen tjap setje met alleen veren ofzo. Dacht zelf aan iets van rondom 5cm, hou ik nog beetje comfort over :)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooie deal gefeliciteerd... misschien is de deal eigenlijk wel te mooi. 2000 euro voor een ED9 met 217.000 kilometer is wel wat veel namelijk. Ik hoop dat je de EE8 goed bekeken hebt.

Succes met de VTEC.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Yep, heb de EE8, samen met CyRaX, goed bekeken. Proefrit van bijna 1,5uur gemaakt :)
De EE8 is een bekende hier uit de buurt, en nog best "wanted" ook hier door Honda-liefhebbers.
Auto is zowieso de laatste 5 jaar in onderhoud geweest bij "mijn" dealer. Heb van de laatste 5 jaar, vanaf 87984km, onderhoudshistorie uitgeprint gekregen! Remmen zijn allemaal netjes onderhouden, bij 105k rondom nieuwe draagarmrubbers, 112k nieuwe verdelerkap, eind vorig jaar nieuwe einddemper, in Augustus '01 een nieuwe dakje erin enz enz...
Toen ik bij de dealer kwam was het eerst wat ze zeiden:"Heb jij de CRX van mevrouw die-en-die gekocht? :) "

Heb de vorige eigenaresse een jaar terug al een keer bij het winkelcentrum aangesproken en toen even gekletst over die auto enz. Ze zei toen al:" Als ie voor onderhoud wegmoet zeg ik altijd tegen die jongens dat ze best wat extra dingetjes mochten doen, de auto moet gewoon GOED zijn!"
Locked