GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
4.3 met de kat? Pheww, das wel erg hoog. Toch leek het erop dat hij netjes lambda 1 draaide bij stationair.
Ik vermoed dat je kat verbrand is met al die brandstof, en dan kan je hem weggooien.......
Ik heb er nog wel een van m'n oude crx staan, daar doe ik toch niks mee mee.
Hij heeft wel een kleine doorlaat, dus nou niet geschikt om te laten zitten. Maar voor de keuring is het best zat. Daarna zien we wel weer.
Ik vermoed dat je kat verbrand is met al die brandstof, en dan kan je hem weggooien.......
Ik heb er nog wel een van m'n oude crx staan, daar doe ik toch niks mee mee.
Hij heeft wel een kleine doorlaat, dus nou niet geschikt om te laten zitten. Maar voor de keuring is het best zat. Daarna zien we wel weer.
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Frank,
De cat is wel ok, maar Freddy heeft de DTA zo ingesteld. Moet ik tijdens de APK terugprogrammeren en dan weer oude programma loaden.
Of ik moet ff een deal maken met de apk man
Ik ga denk ik een primera cat eronder gooien. Heeft 60mm doorlaat. Voorste pijp wordt dan ook rond 60. Achter de cat, moet dat ook naar rond 60 dan of maakt dat niet uit?
Grtz.,
Marco
De cat is wel ok, maar Freddy heeft de DTA zo ingesteld. Moet ik tijdens de APK terugprogrammeren en dan weer oude programma loaden.
Of ik moet ff een deal maken met de apk man

Ik ga denk ik een primera cat eronder gooien. Heeft 60mm doorlaat. Voorste pijp wordt dan ook rond 60. Achter de cat, moet dat ook naar rond 60 dan of maakt dat niet uit?
Grtz.,
Marco
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hoi Frank,
Heb je tijd om me te helpen met de apk??? Er moet een aparte fuelmap gemaakt worden die er voor zorgt dat de co waarde laag is. Dat houdt in dat tijdens het meten een aantal waarden omlaag moeten worden gezet tot de apk-man het accepteerd.
Volgens Freddy: veld 40, daar zie je welke vakjes hij gebruikt als de motor loopt. Dan met esc (geen save) of f4 (wel save) naar veld 11. Daar kun je de vakjes aanpassen + de 4 aangrenzende (bv waarde 1--> naar waarde 3 in aanliggende vakjes interpoleert de cpu) tot de apk-man ok zegt.
De mini is 100% klaar voor de apk. Ik rij wel naar Den Haag als je daar een apk-station weet.
Alvast thx.,
Marco
Heb je tijd om me te helpen met de apk??? Er moet een aparte fuelmap gemaakt worden die er voor zorgt dat de co waarde laag is. Dat houdt in dat tijdens het meten een aantal waarden omlaag moeten worden gezet tot de apk-man het accepteerd.
Volgens Freddy: veld 40, daar zie je welke vakjes hij gebruikt als de motor loopt. Dan met esc (geen save) of f4 (wel save) naar veld 11. Daar kun je de vakjes aanpassen + de 4 aangrenzende (bv waarde 1--> naar waarde 3 in aanliggende vakjes interpoleert de cpu) tot de apk-man ok zegt.
De mini is 100% klaar voor de apk. Ik rij wel naar Den Haag als je daar een apk-station weet.
Alvast thx.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hier om de hoek bij me zit de lokale Honda dealer. Daar ben ik al vaker regelend op een of ander kastje door de APK gekomen. Ik ken ze daar goed. Je zou zelf een afspraak kunnen maken. Het gaat om Honda ruiter Wateringen.
Het kan natuurlijk alleen door de weeks ivm afmelden.
http://www.auto-ruiter.nl/flash.php
Het kan natuurlijk alleen door de weeks ivm afmelden.
http://www.auto-ruiter.nl/flash.php
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Frank,
De mini rijdt nu waanzinnig stabiel, vandaag ook een stukje boven de 200 gereden. Gaat lekker nu, maar veel comfort heb ik nu niet meer (en het was al niet veel^^).
Met de co2 waarde is het nog niet zo goed. We denken dat de lambda sensor en de kat niet meer werken. 6 weken megarijk gereden als oorzaak.
Wat voor lambda sensor kan ik gebruiken, een standaard (Bosch of zo?) of een van een crx? Als ik een andere sensor heb gaan we weer opnieuw kijken op de rollenbank. Ik ga dit doen bij Freddy, ik ben niet tevreden over de koude start-instellingen. Misschien kan Freddy ook een 2e map maken voor de apk.
Grtz.,
Marco
De mini rijdt nu waanzinnig stabiel, vandaag ook een stukje boven de 200 gereden. Gaat lekker nu, maar veel comfort heb ik nu niet meer (en het was al niet veel^^).
Met de co2 waarde is het nog niet zo goed. We denken dat de lambda sensor en de kat niet meer werken. 6 weken megarijk gereden als oorzaak.
Wat voor lambda sensor kan ik gebruiken, een standaard (Bosch of zo?) of een van een crx? Als ik een andere sensor heb gaan we weer opnieuw kijken op de rollenbank. Ik ga dit doen bij Freddy, ik ben niet tevreden over de koude start-instellingen. Misschien kan Freddy ook een 2e map maken voor de apk.
Grtz.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
mmm, toen ik de dta uitlas bij Hyper deed de lambda het gewoon nog, dus lijkt me sterk dat hij nu ineens niet meer werkt.
De kat kan wel kapot zijn, maar dat vermoede melde ik een tijdje geleden al. Heb je de standaard ITR kat er onder zitten? Daar heb ik er ook nog een van staan. Als je dan hier komt voor de apk zetten we die ter plekke onder de mini ipv de kapotte.
Als het dan nog nodig is kan ik het mengsel bijstellen zodat hij er wel doorkomt.
Oja, als je naar Ruiter belt, noem mijn naam dan. Ze kennen me daar!
De kat kan wel kapot zijn, maar dat vermoede melde ik een tijdje geleden al. Heb je de standaard ITR kat er onder zitten? Daar heb ik er ook nog een van staan. Als je dan hier komt voor de apk zetten we die ter plekke onder de mini ipv de kapotte.
Als het dan nog nodig is kan ik het mengsel bijstellen zodat hij er wel doorkomt.
Oja, als je naar Ruiter belt, noem mijn naam dan. Ze kennen me daar!
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
(correct me if i'm wrong)....Code: Select all
alsjeblieft, niet weer die discussie. Zelfs standaard integra's uit Japan hebben dikker uitlaten dan welke andere 1800 dan ook.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
oliedruk
Hi,
Ik heb net de olie ververst en het filter vervangen. Ik heb 5w40 volledig synthetisch gebruikt. De oliedruk bleef echter laag, pas na wat gummen werd de druk normaal. Raar? Kan ook zijn dat ik de oliedruk meter niet vast genoeg heb gezet, net dashboard afgemaakt.
M
Ik heb net de olie ververst en het filter vervangen. Ik heb 5w40 volledig synthetisch gebruikt. De oliedruk bleef echter laag, pas na wat gummen werd de druk normaal. Raar? Kan ook zijn dat ik de oliedruk meter niet vast genoeg heb gezet, net dashboard afgemaakt.
M
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
oliedruk
Hi,
Ik heb net de olie ververst en het filter vervangen. Ik heb 5w40 volledig synthetisch gebruikt. De oliedruk bleef echter laag, pas na wat gummen werd de druk normaal. Raar? Kan ook zijn dat ik de oliedruk meter niet vast genoeg heb gezet, net dashboard afgemaakt.
M
Ik heb net de olie ververst en het filter vervangen. Ik heb 5w40 volledig synthetisch gebruikt. De oliedruk bleef echter laag, pas na wat gummen werd de druk normaal. Raar? Kan ook zijn dat ik de oliedruk meter niet vast genoeg heb gezet, net dashboard afgemaakt.
M
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Frank<
Woensdag as. ga ik naar Freddy. Kan jij je eigen of een standaard map van een itr meelen? Kan ik die ff bekijken voor de koude start.
En wat voor een lambda-sensor zit er in een integra en wat kost die? Ik neem voor de zekerheid een nieuwe mee naar Freddy.
Ow en ik koop een stekker van hem. Ik wil eigenlijk wel een monitor als dash. Die met als die meteres, das wel gaaf.
Grtz.,
Marco
Woensdag as. ga ik naar Freddy. Kan jij je eigen of een standaard map van een itr meelen? Kan ik die ff bekijken voor de koude start.
En wat voor een lambda-sensor zit er in een integra en wat kost die? Ik neem voor de zekerheid een nieuwe mee naar Freddy.
Ow en ik koop een stekker van hem. Ik wil eigenlijk wel een monitor als dash. Die met als die meteres, das wel gaaf.
Grtz.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
5W40 moet op zich best goed zijn voor een ITR. Er zijn er die met 0w40 rijden al vind ik dat wel een tikkie te dun. Hoeveel toeren draaid hij bij stationair? Als hij ver weg zakt zakt de druk ook weg.
Enne, de map doormailen heeft geen zin. De DTA gebruikt geen stationairregelklep en daar werkt de standaard ecu wel mee. Dat zal wel een van de redenen zijn waarom het niet wil lukken. Bij het starten regelt de ecu het toerental tijdelijk een stuk hoger af om zonder ellende door de koude start heen te komen. De DTA kan dat niet omdat hij niet met de stationairregelklep werkt.
Freddy zal daar echt zelf wat op moeten verzinnen....
En een orgineele lambda is echt knap duur. Ik geloof iets van 300euro maar die is wel een van de beste die er te krijgen is. Er zijn ook immitatie lambda'a te krijgen maar ik zou er nooit voor kiezen. Ten eerste gaan ze veel sneller kapot en de naukeurigheid is helemaal kut.
Waarom denk je dat de lambda kapot is? Er zijn wel manieren om te zien of hij nog werkt. De makkelijkste is het verbruik. Als hij weer is gaan zuipen zou het de lambda kunnen zijn. Is het alleen de uitstoot, dan zou ik de kat eens vervangen.
Enne, de map doormailen heeft geen zin. De DTA gebruikt geen stationairregelklep en daar werkt de standaard ecu wel mee. Dat zal wel een van de redenen zijn waarom het niet wil lukken. Bij het starten regelt de ecu het toerental tijdelijk een stuk hoger af om zonder ellende door de koude start heen te komen. De DTA kan dat niet omdat hij niet met de stationairregelklep werkt.
Freddy zal daar echt zelf wat op moeten verzinnen....
En een orgineele lambda is echt knap duur. Ik geloof iets van 300euro maar die is wel een van de beste die er te krijgen is. Er zijn ook immitatie lambda'a te krijgen maar ik zou er nooit voor kiezen. Ten eerste gaan ze veel sneller kapot en de naukeurigheid is helemaal kut.
Waarom denk je dat de lambda kapot is? Er zijn wel manieren om te zien of hij nog werkt. De makkelijkste is het verbruik. Als hij weer is gaan zuipen zou het de lambda kunnen zijn. Is het alleen de uitstoot, dan zou ik de kat eens vervangen.
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Frank,
Ik laat Freddy eerst wel ff kijken, 300 euro oeff. Het verbruik is wel wat hoger, maar ik hoop toch wel dat de sensor ok is. De oliedruk is nu weer goed, zelfs wat hoger dan normaal. Kan zijn dat ik de mini-oliedruk meter niet goed had vastgezet (de leiding dan). Dashboard zit nu vast met klitteband, handig! Er gaat nog wel ens wat stuk met die mini-dingetjes.
Hopen op geluk bij de apk.
M
Ik laat Freddy eerst wel ff kijken, 300 euro oeff. Het verbruik is wel wat hoger, maar ik hoop toch wel dat de sensor ok is. De oliedruk is nu weer goed, zelfs wat hoger dan normaal. Kan zijn dat ik de mini-oliedruk meter niet goed had vastgezet (de leiding dan). Dashboard zit nu vast met klitteband, handig! Er gaat nog wel ens wat stuk met die mini-dingetjes.
Hopen op geluk bij de apk.
M