olie druk CTR?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Guest

olie druk CTR?

Post by Guest »

Hey guys,
Ik heb onlangs een paar metertjes gezet waaronder een oliedruk meter.
Nu is mijn vraag, hoeveel bar zal de druk ongeveer zijn als ik rond de 100-120km/h rij?
stationair staat ie ergens tussen de 3-4bar. de meter gaat tot 7bar maar als ik dus optrek of 100-120 rij wil die verder als 7 bar.
Iemand hier die hier meer vanaf weet?
Thanx
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Hoorde de druk zender (die je in het blok draaid) bij het metertje, of kreeg je die er los bij?
Als je hem er los bij kreeg is het waarschijnlijk de verkeerde zender.

De verhouding is wel goed van jouw waarden, alleen zijn ze zo'n 2 bar te hoog.
vandaar....
Guest

Post by Guest »

Ik kreeg de druk sensor los van het metertje.
Ik zat zelf ook al in die richting te denken dat 1 van de 2 misschien verkeerd was.
Ik zou dus een andere zender moeten proberen :-?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Bij mij staat de oliedruk stationair op 3 en tijdens rijden op 5. Veel hoger komt de waarde nooit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

VTECCIE wrote:Bij mij staat de oliedruk stationair op 3 en tijdens rijden op 5. Veel hoger komt de waarde nooit.


Dat kan kloppen.


De oliedruk van ITR(B18C6) - stationair minimaal 0.7kg/cm²
bij 3000 toeren minimaal 3.5 kg/cm²

Dit wordt gemeten met het motorblok op bedrijfs temperatuur.
Guest

Post by Guest »

Zou het bij een CTR ongeveer hetzelfde zijn?
Oh ja, de dealer wist het niet/wou het niet uitzoeken.
Guest

Post by Guest »

SlyDawg wrote:Zou het bij een CTR ongeveer hetzelfde zijn?
Oh ja, de dealer wist het niet/wou het niet uitzoeken.


Zeker weet ik het niet. Maar ik denk dat het in ieder geval niet veel zal verschillen. Dat is dan ook wer een goed dealer het duurd misschien 5 minuten om dat te zoeken. Natuurlijk zijn er ook veel daelers die geen handboek kunnen gebruiken.
Guest

Post by Guest »

oh ja, en de olie temp? Hoe staat die bij jullie bij normaal rijden en bij wat sportiever rijden?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij normaal rijden op +- 100 graden, en bij knallen op 120.
Op zandvoort haal ik 130 a 135 als ik door blijf trappen.
Guest

Post by Guest »

Oke, bij mij rond de 90graden en bij sportiever rijden rond de 100graden. Kan ook aan de lokatie van de sensor liggen.

Maar over de oliedruk, een andere zender zou misschien de oplossing zijn?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

jep!
Guest

Post by Guest »

Oke, ik zal dat checken.
Hou jullie op de hoogte.
Guest

Post by Guest »

Nou, ik heb ondertussen een nieuwe zender gezet maar nog steeds hetzelfde.
Heb met de dealer en met honda nederland gebeld, geen van beide weten het.
Een dealer wou het wel uitzoeken als die tijd had want aan die info kon hij niet zo ff 1-2-3 komen.

Wat ik nu ga doen is me oliedruksensor van de auto zelf weghalen en de mijne op die plek zetten om te kijken als dat wat uitmaakt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

In een Werkplaatshandboek moet het staan.
wacht even.... Ik heb die van de rsx... ff zoeken....

Ok, presies hetzelfde als van de oude ITR, dus 0,7bar bij stationair en 3.5bar bij 3000rpm

Ik denk dat niet de drukzender defect is, maar dat het gewoon een verkeerd type is!
Locked