DeViAtE (itr nr. 1021)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
DeViAtE
Posts: 12
Joined: Wed Oct 06, 2004 4:13 pm

DeViAtE (itr nr. 1021)

Post by DeViAtE »

hallo iedereen

Ik ben Jurgen, afkomstig uit Zelzate (België, niet ver van Terneuzen). Ik rijd nu bijna 2 jaar met mijn itr (bj. '98) en ben er zeer tevreden over. 'k Heb nog nie de technische kennis die velen hier blijkbaar wel al hebben, maar ik kom om bij te leren he.

Momenteel zit ik even in de put met de itr want er zijn onlangs 8 kleppen (2inlaat, 6uitlaat) en klepdichtingen vervangen en de wagen verbruikt nog steeds teveel olie, maar zal wel opgelost geraken.

De voorlopige mods aan mijn wagen zijn:

17" Tenzo R Mean 6 Gun Metal
Lexuslichten (die gaan er wel uit deze week, originele komen terug in de plaats)
Invidea Cat-Back
Supersprint katvervanger
DC Sports 4-2-1 uitlaatcollector (wordt vervangen door 4-1 J-Spec)
Inlaatcollector Skunk2Racing
A'pexi V-AFC II
Veerpootbrug achteraan Type R
Gegroefde en geperforeerde remschijven + blokken EBC Brakes

Verder nog een ice installatie (maar die zat der al in en zelf ken ik daar niks van, interesseert mij nie ook, als het maar goe speelt)

Hier nog een paar pics:

Image

Image

Image

Image

Image
www.r-speedonline.be

For all your Honda parts!!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Welkom Jurgen!

Nette velgen. :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Hey Jurgen,

Je hebt het hier ook gevonden precies.
Samen R-Speed vertegenwoordigen he :wink:
Hopelijk is je ITR snel in orde.

Greetz
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Re: DeViAtE (itr nr. 1021)

Post by ITR1689 »

Hallo en welkom.

DeViAtE wrote:17" Tenzo R Mean 6 Gun Metal
Lexuslichten (die gaan er wel uit deze week, originele komen terug in de plaats)

Goed dat je de originele achterlichten terugzet. Altezza achterlichten zijn uit.
Als je de originele velgen ook terugzet, rijdt ie sneller....

Supersprint katvervanger


Die heb ik gehad. Waardeloos ding. Veel te smalle openingen

Inlaatcollector Skunk2Racing


Is ook waardeloos. Is nl. een kopie van de ITR inlaatspruitstuk

Gegroefde en geperforeerde remschijven + blokken EBC Brakes


Schijnt ook waardeloos te zijn, heb ik gehoord. :D
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hmm, Jurgen zijn eerste post om zich voor te stellen en jij brandt vrijwel al zijn modificaties af... :roll:

:cry:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

... Met een eigen mening die niet noodzakelijkerwijs door anderen gedeeld wordt... :(
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Alleen over die Altezza's is mijn mening. De rest is gewoon mijn waarneming/ervaring. Mischien vindt Jurgen het nuttige info.

-17" velgen heb ik weleens geprobeerd.
-Supersprint katvervanger heb ik ook geprobeerd.
-Inlaatcollector Skunk2Racing heb ik gezien bij Jim en bij H-T. Dat ding is een exacte kopie van het origineel.
-Over die EBC remmen. Dat heb ik gehoord van een paar mensen hier....


Racecurcus heb ik een keer samen met Robert-Jan (TCC) gedaan bij Bleekemoolen. :D
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

ITR1689 wrote:-Inlaatcollector Skunk2Racing heb ik gezien bij Jim en bij H-T. Dat ding is een exacte kopie van het origineel.
:D


IK had laats ook een conversatie met een belg met een ITR die OOK die skunk2 inlaat had, en ik heb al zo vaak gelezen dat dat gewoon een kopie is van de itr, maar die gast beweerde hoog bij laag dat die skunk 2 dikkere interne runners had en dat het een en ander beter was.. maar toch, geloof er geen zak van :P
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

hey jurgen

Ook je weg gevonden :razz: .
Orginele achterlichten terug erin....goed zo :wink:
Hebben ze je zuigerveren niet vervangen ivm het olieverbruik :?:
Errg mooie velgen,17" is daarom niet trager :!:
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Mooie wagen en gave velgen :D
Civic Type S
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

stannyitr wrote:Errg mooie velgen,17" is daarom niet trager :!:


Heeft hier verder niemand gewoon ff voor de gein het rijgedrag van (lichte) 17" met de stock 15" vergeleken?

Trouwens Jurgen, die Skunk2 inlaatspruitstuk van jou (op de foto) heeft niet de donkergrijze kleur die ik normaal zie bij Skunk2.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Heeft hier verder niemand gewoon ff voor de gein het rijgedrag van (lichte) 17" met de stock 15" vergeleken?

Tuurlijk! elke winter gaan de standaard velgjes er weer onder met RE-720 banden.
En dan ben ik na de winter weer heel blij dat de 17" er weer onder kan!!

Stuurt echt zoveel scherper! En bij mij is het gewicht van de 17" lager dan met de 15"en.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:
Heeft hier verder niemand gewoon ff voor de gein het rijgedrag van (lichte) 17" met de stock 15" vergeleken?

Tuurlijk! elke winter gaan de standaard velgjes er weer onder met RE-720 banden.
En dan ben ik na de winter weer heel blij dat de 17" er weer onder kan!!

Stuurt echt zoveel scherper! En bij mij is het gewicht van de 17" lager dan met de 15"en.


Dan wil ik een keer jouw 17" velgen uitproberen. Mag je de mijne uitproberen. Ik heb nu S-02 op standaard velg, geen stuurbekrachtiging en KONI's verlaagd. :D
Volgens mij heb je weleens in mijn auto gereden met S-03 op de standaard velgen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja, 3 meter op de parkeer plaats, het ging toen meer om het sturen zonder bekrachtiging en dat viel me toen volgens mij erg mee. (mits je al rolt anders stuurt het erg zwaar)

Maar 2 auto's vergelijken met een ander onderstel is niet helemaal representatief. Ik vond zelfs de 17" met s-03's scherper sturen dan de Yokohama's semi slicks, en die hebben hele harde bandwangen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dames... dit is het voorstel topic van Jurgen. Open aub een nieuw topic voor een vergelijk van velgen. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ach... van het een komt het ander, toch?

Ik vind de velgen van Jurgen wel erg mooi staan!
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Die Skunk2 inlaat heeft wel degelijk z'n nut en is zeker geen kopie van de originele.
Ik heb de grafieken gezien met originele inlaat, en degene met skunk2 inlaat + spoon gasklephuis.
Met de skunk2 en spoon erop is de curve veel steiler vanaf vtec.

Greetz
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Blackhawk wrote:Die Skunk2 inlaat heeft wel degelijk z'n nut en is zeker geen kopie van de originele.
Ik heb de grafieken gezien met originele inlaat, en degene met skunk2 inlaat + spoon gasklephuis.
Met de skunk2 en spoon erop is de curve veel steiler vanaf vtec.

Greetz


Maar hoe weet je nou of het door de Spoon gasklephuis komt of door de Skunk2? Die persoon moet een keer de Skunk2 testen zonder Spoon en de rest ook standaard houden.
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

ITR1689 wrote:
Blackhawk wrote:Die Skunk2 inlaat heeft wel degelijk z'n nut en is zeker geen kopie van de originele.
Ik heb de grafieken gezien met originele inlaat, en degene met skunk2 inlaat + spoon gasklephuis.
Met de skunk2 en spoon erop is de curve veel steiler vanaf vtec.

Greetz


Maar hoe weet je nou of het door de Spoon gasklephuis komt of door de Skunk2? Die persoon moet een keer de Skunk2 testen zonder Spoon en de rest ook standaard houden.


Elk onderdeel zal een beetje winst geven. Maar zoals ik hier al eerder gelezen heb, zal een andere inlaat z'n hoogste rendement pas hebben samen met een groter gasklephuis. En ja om dit uit te testen zou de wagen telkens opnieuw afgesteld moeten worden. Dat is nu niet meer de bedoeling...

Greetz
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het verschil tussen de skunk en de ITR is de grote van de opening voor de gasklep.
Die is dus groter van de skunk.
Maar die van een ITR valt nog te vergroten tot de maat van de skunk, dus zijn ze weer gelijk.

Of heeft skunk tegenwoordig 2 modellen? kan natuurlijk ook!
Locked