BOETE :( wegens Uitlaat
Dit staat nu @ Streetlegalhonda door Tee:
Die keuring houdt niet meer in dan een formaliteit waarin ze vast zullen stellen dat jouw uitlaat niet legaal is, met alle mogelijke gevolgen van dien. Er is hier iemand om z'n uitlaat opgepakt en kon zich 4 weken na die keuring bij het rdw melden voor een herkeuring.... totale kosten? 400+ euro, verwijderen bodykit, uitlaat, velgen, neon, raamfolie, etc etc... iets aan te doen? nopez..
Die keuring houdt niet meer in dan een formaliteit waarin ze vast zullen stellen dat jouw uitlaat niet legaal is, met alle mogelijke gevolgen van dien. Er is hier iemand om z'n uitlaat opgepakt en kon zich 4 weken na die keuring bij het rdw melden voor een herkeuring.... totale kosten? 400+ euro, verwijderen bodykit, uitlaat, velgen, neon, raamfolie, etc etc... iets aan te doen? nopez..
Gaskleppie wrote:maare, ik zie niks staan over EU merk tekens op je uitlaat. Das volgens mij gel*l in de ruimte dus?
Ik neem aan dat je het E-keurmerk bedoeld? Dat is inderdaad bull sh*t... Ik heb de standaard uitlaatlijn van de ITR nog en nergens staat een E-keurmerk. Het dreigen met het E-keurmerk lekker makkelijk omdat de regelgeving zo vaag is.
Ik heb geinformeerd bij mijn RDW buurman en hij gaf ook aan dat een E-keurmerk niet nodig is. Er bestaan wel uitlaten met een keurmerk maar het is (nog) geen verplichting. Je mag eigenlijk helemaal je uitlaat niet vervangen door een ander model want dit is in strijd met de typegoedkeuring.
Maar volgens de Buddy Club site is mijn uitlaat met extra silencer goedgekeurd volgens Amerikaanse wetgeving (in alle staten)
*Inner silencer- when installed correctly, meets sound level standard as of September 2003.
Lijkt me dat het hier in Nederland ook wel goed moet zijn.
Lijkt mij dat je hier niet van uit moet gaan, Nederland is geen Amerika. Informeer gewoon wat de waarde voor een Civic mag zijn en meet wat jij hebt.
Dit staat nu @ Streetlegalhonda door Tee:
Zegt helemaal niets... Mijn RDW buurman krijgt ook vaak van dit soort verplichte herkeuringen en die komen er wel gewoon doorheen als de geluidswaarde rond de 100 decibel zit.
Het punt is juist dat de regelgeving niet door alle agenten hetzelfde wordt toegepast. Ik werd aangehouden wegens het niet dragen van een gordel en toen heb ik gelijk het uitlaatgeluid onder de aandacht gebracht. De agent zei letterlijk dat de uitlaat hem totaal niet uitmaakte en dat ze daar niet moeilijk over deden. Het blijkt echter wel dat agenten moeilijker doen in de Noordelijke provincies dan in de randstad.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Dit waren agenten uit Amstelveen, die doen altijd over alles moeilijk. Ik woon zelf naast het politiebureau van Uithoorn, ik rij hier dus elke dag zo'n 4x langs, vaak zonder silencer, ze hebben nog nooit moeilijk gedaan. Ik groet ze altijd netjes en ze zwaaien altijd terug... Ik ga vandaag ook ff langs om te vragen hoe alles zit.
-
Ik ben laatst in rozenburg aan de kant gezet voor alcohol controle en had mijn demper er ook niet inzitten maar ze hadden nisk bij me en vonden mijn auto mooi
Maar ik ben eens aangehouden met mijn oude sirion omdat mijn spoiler gevaarlijk was was een aluminium vleugel en die heb ik toen moeten inleveren 

Civic Type S
-
Wat wordt er gekeurd dan? Geluid? Hou dan in de gaten hoe ze het meten (zie de regels eerder gepost).
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Print de Europese regels voor het meten uit en neem ze mee want ik zie die knuppels rustig een decibel meter vlak bij de uitlaat houden in een loods/garage met betonnen vloer.
- Gaskleppie
-
Ik denk dat je met Silencer ruim onder de 100 decibel blijft.
Ik was op circuit Zolder eraf gehaald omdat ik 96 decibel produceerde en ik reed met ongeveer 6000rpm voorbij die Meet-sensor, ik was m'n silencer vergeten
ops: voor m'n Invidia.
Dus als ze bij jouw meten op 6500rpm met silencer moet dat gewoon goed gaan.
Daarintegen stond de meet-sensor langs het circuit wel verder weg dan dat hun gaan meten. Maar dan nog, moet goed komen :wink:
Suc6 Woensdag
Ik was op circuit Zolder eraf gehaald omdat ik 96 decibel produceerde en ik reed met ongeveer 6000rpm voorbij die Meet-sensor, ik was m'n silencer vergeten

Dus als ze bij jouw meten op 6500rpm met silencer moet dat gewoon goed gaan.
Daarintegen stond de meet-sensor langs het circuit wel verder weg dan dat hun gaan meten. Maar dan nog, moet goed komen :wink:
Suc6 Woensdag
het wordt steeds mooier... nu blijkt dat een vriend van m'n ouders (hoofdagent Amstelveen) opdracht heeft gegeven om mensen zoals ons (met gemodificeerde auto's) aan te houden en te stoppen. Dus mensen hier uit de omgeving, in en rond Amstelveen kan je niet meer relaxt rondcruisen met een uitlaat die niet std onder de auto zit. Want als je gekeurd gaat worden moeten de er std onderdelen onder de auto zitten anders kan je je kenteken vaarwel zeggen...