GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Frank,
Zaterdag ga ik naar Freddy Crane in Friesland. Die gaat de DTA instellen. Ik had info ingewonnen, maar het is toch een stap voor stap procedure op de rollenbank. Hij moet ook een aantal koude starts maken dus ben ik de mini een week kwijt :cry: . Kost wel 500 Eurotjes, maar ja, van 1 op 5 word ik ook niet echt blij.
De motor gebruikt wel wat olie nu, ongeveer een halve liter op de 2000km. Is dat normaal?
Na de herfstvakantie scheur ik wel naar je toe.
Grtzz.,
Marco
Zaterdag ga ik naar Freddy Crane in Friesland. Die gaat de DTA instellen. Ik had info ingewonnen, maar het is toch een stap voor stap procedure op de rollenbank. Hij moet ook een aantal koude starts maken dus ben ik de mini een week kwijt :cry: . Kost wel 500 Eurotjes, maar ja, van 1 op 5 word ik ook niet echt blij.
De motor gebruikt wel wat olie nu, ongeveer een halve liter op de 2000km. Is dat normaal?
Na de herfstvakantie scheur ik wel naar je toe.
Grtzz.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Een Integra motor verbruikt onder zware belastingen altijd wat olie.
De zuiger snelheden zijn zo belachelijk hoog dat geen zuigerveer dat bijhoud.
Als je rustig rijd zal het allemaal wel meevallen.
Plus dat een te rijk mengsel de olie rond de zuigerveren oplost en verdunt. Daardoor krijgen de zuigerveren niet de smering die ze normaal nodig hebben en slijten ze harder dan normaal.
Maargoed, gaat Freddy ook de mapsensor aansluiten?
De zuiger snelheden zijn zo belachelijk hoog dat geen zuigerveer dat bijhoud.
Als je rustig rijd zal het allemaal wel meevallen.
Plus dat een te rijk mengsel de olie rond de zuigerveren oplost en verdunt. Daardoor krijgen de zuigerveren niet de smering die ze normaal nodig hebben en slijten ze harder dan normaal.
Maargoed, gaat Freddy ook de mapsensor aansluiten?
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Gaskleppie,
Mapsensor moet er niet op bij DTA schijnt. Olie rook ook al naar benzine, heb ik ververst.
O ja, over die synchromess, ik kan in z'n een tot ongeveer 70, dus naar bij 30 terugschakelen (lage toeren, soepele pols) moet kunnen vind ik. Anders zit ik op 2000 toeren in z'n twee, dat schiet niet op^^.
Ik merk nu wel dat ik veeeeel minder grip heb bij koud weer/ beetje natte weg. Rond de 8000 toeren kom ik in z'n een niet meer vooruit door wielspin. Voel je trouwens amper, toerental neemt toe, sneheid niet. Is wel raar.
Grtz.,
Marco
Mapsensor moet er niet op bij DTA schijnt. Olie rook ook al naar benzine, heb ik ververst.
O ja, over die synchromess, ik kan in z'n een tot ongeveer 70, dus naar bij 30 terugschakelen (lage toeren, soepele pols) moet kunnen vind ik. Anders zit ik op 2000 toeren in z'n twee, dat schiet niet op^^.
Ik merk nu wel dat ik veeeeel minder grip heb bij koud weer/ beetje natte weg. Rond de 8000 toeren kom ik in z'n een niet meer vooruit door wielspin. Voel je trouwens amper, toerental neemt toe, sneheid niet. Is wel raar.
Grtz.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Tja, die eerste synchro is niet helemaal bedoeld om zo gebruikt te worden.
Jij hebt nou eenmaal die langere fd. Het kan wel, maar ik zal het adviseren om het niet te doen met een hoog toerental. Dan istie zo versleten.
En niet te snel willen terugschakelen. Eerst hem rustig tegen z'n 1 aan houden, synchro's rustig hun werk laten doen en dan erin laten schieten.
Weinig grip? vind je het gek?
hahahaha!!
Jij hebt nou eenmaal die langere fd. Het kan wel, maar ik zal het adviseren om het niet te doen met een hoog toerental. Dan istie zo versleten.
En niet te snel willen terugschakelen. Eerst hem rustig tegen z'n 1 aan houden, synchro's rustig hun werk laten doen en dan erin laten schieten.
Weinig grip? vind je het gek?
hahahaha!!
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
mini type-R = klaar
Hi Frank,
De mini is gefinetuned, liep idd 40% te rijk.
Gegevens Maha rollenbank:
Normvermogen: P-norm: 161 kW (218,9pk), lekker dat DTA! Er was overigens nog een ITR daar, moet ook DTA op volgens Freddy.
Max vermogen bij 231kmh reps 8250 min-1
P-wiel: 112kW (152,5pk) grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat een verlies
Koppel: M= 192Nm
Max koppel bij 7200 min-1 Tot 8250 loopt ie vlak)
Max. snelheid: 239 km/h
Max. toerental: 8440 min-1 (vanaf daar gaat de curve scherp zakken, dus zinloos om veel verder te toeren)
Max. CO: 6,43% vol
Toerental begrensd op 8850 min-1, VTEC op 5250 min-1 (rijdt iets soepeler vind ik). Shift light op 8500min-1.
Motorspec: standaard B18C6 (denk ik), D&C 4-2-1 exhaust. DTA motormanagement.
Freddy vond het bij de testrit de engste auto die hij ooit gereden had. De oorzaak is dat de motor de mini volledig uit de veren trekt bij vol vermogen. Bruut blokje hoor Die b18 :twisted: . Hij stelt voor de uitgaande slag van de Spax te begrenzen tot 1 of 2 cm. Dat lost een hoop op denkt hij, volgende job dus. Als ik nu het circuit op ga dan schoppen de andere rijders me eraf zegt Freddy (dat ongeleide projectiel verhaal van je klopt wel^^).
Gemiddel verbruik (als ik af en toe een sprintje trek) is nu 1:13, oefff beter dan 1:5! De VTEC is nu beter voelbaar, vanaf 6000 toeren word ik nu in mijn stoel gedrukt.
Wat is wel raar vind is de dip die de koppelkromme laat zien. Schijnt normaal te zijn bij een ITR???? Dat is echt jammer want dat merk je wel. Vanaf 4200min-1 tot 6200min-1 daalt hij om dan scherp te klimmen tot max. koppel. Raar toch?
Zaterdag bij TCC? mail ff? Ik neem die grafiek wel mee. Zal ik de grafiek op het forum zetten (met foto van mini "klaar")??
Grtz.,
Marco
De mini is gefinetuned, liep idd 40% te rijk.
Gegevens Maha rollenbank:
Normvermogen: P-norm: 161 kW (218,9pk), lekker dat DTA! Er was overigens nog een ITR daar, moet ook DTA op volgens Freddy.
Max vermogen bij 231kmh reps 8250 min-1
P-wiel: 112kW (152,5pk) grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat een verlies
Koppel: M= 192Nm
Max koppel bij 7200 min-1 Tot 8250 loopt ie vlak)
Max. snelheid: 239 km/h
Max. toerental: 8440 min-1 (vanaf daar gaat de curve scherp zakken, dus zinloos om veel verder te toeren)
Max. CO: 6,43% vol
Toerental begrensd op 8850 min-1, VTEC op 5250 min-1 (rijdt iets soepeler vind ik). Shift light op 8500min-1.
Motorspec: standaard B18C6 (denk ik), D&C 4-2-1 exhaust. DTA motormanagement.
Freddy vond het bij de testrit de engste auto die hij ooit gereden had. De oorzaak is dat de motor de mini volledig uit de veren trekt bij vol vermogen. Bruut blokje hoor Die b18 :twisted: . Hij stelt voor de uitgaande slag van de Spax te begrenzen tot 1 of 2 cm. Dat lost een hoop op denkt hij, volgende job dus. Als ik nu het circuit op ga dan schoppen de andere rijders me eraf zegt Freddy (dat ongeleide projectiel verhaal van je klopt wel^^).
Gemiddel verbruik (als ik af en toe een sprintje trek) is nu 1:13, oefff beter dan 1:5! De VTEC is nu beter voelbaar, vanaf 6000 toeren word ik nu in mijn stoel gedrukt.
Wat is wel raar vind is de dip die de koppelkromme laat zien. Schijnt normaal te zijn bij een ITR???? Dat is echt jammer want dat merk je wel. Vanaf 4200min-1 tot 6200min-1 daalt hij om dan scherp te klimmen tot max. koppel. Raar toch?
Zaterdag bij TCC? mail ff? Ik neem die grafiek wel mee. Zal ik de grafiek op het forum zetten (met foto van mini "klaar")??
Grtz.,
Marco
Niet slecht zeg, met standaard motor en nokkenassen. Dat verlies komt door de rollenbank. Andere banken meten weer andere verliezen.
Heb je een DC 4-2-1 spruitstuk? Die heeft een vrij kleine flensopening bij de kat. (50 mm)
Mischien kan je nog 5 pk eruit halen met een JDM 4-1 (of DC JDM, Toda etc. 65 mm).
Heb je een DC 4-2-1 spruitstuk? Die heeft een vrij kleine flensopening bij de kat. (50 mm)
Mischien kan je nog 5 pk eruit halen met een JDM 4-1 (of DC JDM, Toda etc. 65 mm).
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi,
Is dat verlies niet slecht? Zonde toch^^.
Ik ga denk ik eerst voor koude lucht zorgen. Ik maak een alu airbox met 2 kleine aansluitingen. Daar kunnen 2 kleine luchtslangen op (diameter samen wel groot) en die frommel ik langs de motor tot voor bij de wielkast. Dan weer alu stuk waar ze samen komen en waar het luchtfilter op kan.
Hebben jullie ook zón rare dip in de koppel curve?? Daar zou ik graag wat aan willen doen.
Ik ga op zoek naar een jap spec uitlaat. Hebben ze in Engeland wel eens over denk ik. Die heeft geloof ik rond 60mm. Kan wel zijn dat je dan eens een mini aantreft die vast zit op een verkeersdrempel :wink: .
Grtz. en thx voor tips,
Marco
Is dat verlies niet slecht? Zonde toch^^.
Ik ga denk ik eerst voor koude lucht zorgen. Ik maak een alu airbox met 2 kleine aansluitingen. Daar kunnen 2 kleine luchtslangen op (diameter samen wel groot) en die frommel ik langs de motor tot voor bij de wielkast. Dan weer alu stuk waar ze samen komen en waar het luchtfilter op kan.
Hebben jullie ook zón rare dip in de koppel curve?? Daar zou ik graag wat aan willen doen.
Ik ga op zoek naar een jap spec uitlaat. Hebben ze in Engeland wel eens over denk ik. Die heeft geloof ik rond 60mm. Kan wel zijn dat je dan eens een mini aantreft die vast zit op een verkeersdrempel :wink: .
Grtz. en thx voor tips,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
KIJK! dat ziet er een stuk beter uit!
Is hij nu nog sneller geworden bij volgas?, of scheelt het daar niet zoveel? Het mengsel klopte bij volgas nog wel redelijk.
Die dip en de plaats waar die dip ligt komt grotendeels door de lengte van de inlaat buis tot het filter. Bij jou dus heel kort!
Door de lengte te varieeren kan je de dip verschuiven. Bij een langere buis gaat de dip normaal naar een lager toerental. Mischien dat die alu bak van je de dip al verschuift.
Dat wielverlies moet je niet naar kijken. Dat komt niet door de mini, maar door het type rollenbank dat freddy heeft. Bij Rica is dat het zelfde. Doordat de wielen diep tussen de rollen valt krijg je veel weerstand en dus een hoog verlies.
Doordat dat verlies gewoon gemeten wordt blijft er een presies kloppend motorvermogen over.
Komende zaterdag ben ik er niet, maar ik wil nog wel een keer die dta uitlezen om te zien wat Freddy allemaal aangepast heeft. Vooral die acceleratie stettings wil ik wel eens zien.
Verder? TOPPIE man! Ken je eindelijk gerust knallen met de mini!
Is hij nu nog sneller geworden bij volgas?, of scheelt het daar niet zoveel? Het mengsel klopte bij volgas nog wel redelijk.
Die dip en de plaats waar die dip ligt komt grotendeels door de lengte van de inlaat buis tot het filter. Bij jou dus heel kort!
Door de lengte te varieeren kan je de dip verschuiven. Bij een langere buis gaat de dip normaal naar een lager toerental. Mischien dat die alu bak van je de dip al verschuift.
Dat wielverlies moet je niet naar kijken. Dat komt niet door de mini, maar door het type rollenbank dat freddy heeft. Bij Rica is dat het zelfde. Doordat de wielen diep tussen de rollen valt krijg je veel weerstand en dus een hoog verlies.
Doordat dat verlies gewoon gemeten wordt blijft er een presies kloppend motorvermogen over.
Komende zaterdag ben ik er niet, maar ik wil nog wel een keer die dta uitlezen om te zien wat Freddy allemaal aangepast heeft. Vooral die acceleratie stettings wil ik wel eens zien.
Verder? TOPPIE man! Ken je eindelijk gerust knallen met de mini!
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hoi,
Sneller weet ik niet, "smoother" in ieder geval. Ik denk/voel wel dat hij beter trekt in 1 en 2, maar in z'n drie merk ik geen verschil. De eerste boete is trouwens ook al binnen, geef ik een keerjte gas in de bebouwde kom en flist 100 eurotjes
. Zit ook zo op de 80 hehe.
Meel ff wanneer je kan bij TCC, dan scheur ik langs!
M
Sneller weet ik niet, "smoother" in ieder geval. Ik denk/voel wel dat hij beter trekt in 1 en 2, maar in z'n drie merk ik geen verschil. De eerste boete is trouwens ook al binnen, geef ik een keerjte gas in de bebouwde kom en flist 100 eurotjes

Meel ff wanneer je kan bij TCC, dan scheur ik langs!
M
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
olie?
Wat voor olie is het beste? Ik heb er nu Esso 10w40 half synthetisch in.