Aangezien de ATR al fabriek af optimaal geoptimaliseerd is (zelfde motorblok als de Prelude 2.2i VTEC, maar toch 25 pk'tjes minder), wil ik toch proberen om een paar pk'tjes extra bijeen te sprokkelen. :roll:
Helaas zijn er weinig maar weinig tuning stuff te verkrijgen voor de ATR, zie de reden hierboven misschien. Ik moet namelijk mijn tussenpijp vervangen (stuk tussen de spruitstuk en kat). Nu ik toch bezig ben, wil ik voor de zekerheid eerst om me heen kijken. Straks krijg ik spijt dat ik niet beter heb gezocht.
Kan iemand mij tips geven over de mogelijkheden op het gebied van motortuning?
THXX, Voodoo nr. 32 :evil:
tussenpijp ATR
ITR1689 wrote:Zit er iets tussen spruitstuk en kat bij de ATR? Of bedoel je de tweede deel van het spruitstuk.
Spruitstuk van de ATR ziet er vrij dik uit. Volgens mij is ie al vrij goed. Een katvervanger zal zeker wat pk opleveren.
Het spruitstuk van de ATR is prima, daar kom ik ook niet aan. Wat ik bedoel is dus echt het stukje tussen het spruitstuk en kat, stelt bijna niets voor. Maar hij is wel aan vervanging toe, want ik erger me dood aan dat gerammel als ik op een onregelmatige weg rij :shock:
Ik heb me door de dealer laten vertellen dat de schotten binnen los zijn geraakt, vandaar dat gerammel.

Kan je aangeven welk onderdeel je bedoelt?
Overigens is er geen vervangend spruitstuk specifiek voor de ATR. Het begint pas bij de katvervanger en verder naar achteren, daar zijn er wel enkele kant en klare produkten voor de ATR.
Misschien dat Hayward en Scott dat deel voor je zouden kunnen maken, maar of je dan goedkoper uit bent?
Voor verdere tuningsvragen m.b.t. de ATR kun je altijd bij mij terecht overigens :wink:
ITR1689 wrote:Zal wel Exhaust pipe A zijn. Hoort eigenlijk bij spruitstuk. Wat zit daar in dat kan ratelen?
Schotten heb ik mij laten vertellen. Vandaag TCC gebeld en ze konden mij wel helpen met mijn probleem. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een DC-sport uitlaatspruitstuk incl. dat flexibele stuk wat ik dus zocht met wat aanpassingen natuurlijk.

Groetjes! WORDT VERVOLGD
-
accordr wrote:ben benieuwd of die spruit wat is en wat ie kost?
laat me maar wat horen als je meer weet
gr. accordR
En eindelijk was de klus geklaard om 18:00 bij TCC, was daar al om 12:00 !! :shock: Maar het resultaat is fantastisch, ziet er gelikt uit vergeleken met het ouwe spruitstuk. Met fantastisch bedoel ik dus het optische aspect. Voor mijn gevoel is de ATR nu wat feller, maar dat is maar een gevoel. Om het te bevestigen moet ik mijn ATR natuurlijk testen op de BANK.
Spruitstuk + tussenpijp: €483 ex. BTW
Komt natuurlijk nog montagekosten bij.

Meer foto's zijn onderweg