olieverbruik

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Guest

olieverbruik

Post by Guest »

hey type-r collega's
ik heb sinds een maand een groot probleem,als ik hem goed in vtec laat gaan komt er een onrustwekkende wolk wit-lichtblauwe rook uit de uitlaat en het verbruik is dramatisch hoog geworden :-?
voordien had ik totaal geen probleem met olieverbruik :(
wat kan de oorzaak zijn hiervan?
ze hebben me al verteld dat dit komt door versleten klepdichtingen.ik heb nu 130000km op de teller staan.
indien het dit is,wat zouden de kosten ongeveer zijn om deze te vervangen?
ITR1689

Post by ITR1689 »

Kan ook zuigerveren zijn. Doe een compressietest en je weet het meteen.
Ging je V-attacken voordat de motorolie op temperatuur is?
Guest

Post by Guest »

ITR1689 wrote:Kan ook zuigerveren zijn. Doe een compressietest en je weet het meteen.
Ging je V-attacken voordat de motorolie op temperatuur is?

neen!!!
helemaal niet,ik rij hem altijd warm,ik heb een goed blok en dat wil ik ook zo houden :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Als de witte wolk uit de pijp komt als je je gas LOS laat zijn het je klepseals, Als de witte wolk uit de pijp komt als je gas GEEFT zijn het je zuigerveren.
Laat iemand achter je aan rijden en test dit.
Klepseals vervangen is een dag werk minimaal, maar dan is het wel weg.
zuigerveren is een lastiger probleem, die heb je niet zomaar vervangen.
heb je pas met een laag oliepeil gereden? Kan de oorzaak geweest zijn als je lekker aan het bochtendraaien geweest bent op hoge snelheid. Als de oliedruk tijdelijk te laag geweest is kan dit voorkomen.
Guest

Post by Guest »

gaskleppie wrote:Als de witte wolk uit de pijp komt als je je gas LOS laat zijn het je klepseals, Als de witte wolk uit de pijp komt als je gas GEEFT zijn het je zuigerveren.
Laat iemand achter je aan rijden en test dit.
Klepseals vervangen is een dag werk minimaal, maar dan is het wel weg.
zuigerveren is een lastiger probleem, die heb je niet zomaar vervangen.
heb je pas met een laag oliepeil gereden? Kan de oorzaak geweest zijn als je lekker aan het bochtendraaien geweest bent op hoge snelheid. Als de oliedruk tijdelijk te laag geweest is kan dit voorkomen.

hij heeft dit bij het overschakelen naar een hogere versnelling of als ik hem van hoog in toeren laar afremmen op de motor.
dus ik veronderstel dus dat het de klepdichtingen zijn.
i.v.m. goed of slecht blok,als er wat dichtingen versleten zijn wil niet zeggen dat het een slecht blok is,een goed blok is meer als dat hé :wink:
bedankt voor je goed antwoord,hiermee ben ik een stuk verder en wat meer gerust :wink:
Guest

Post by Guest »

@gaskleppie:als ik de klepdichtingen laat veranderen is het natuurlijk ook het moment om er intern veranderingen te doen,daarom ik loop al een tijdje in het hoofd om de inlaatnokkenas te veranderen door eentje van een b16b.
ze hebben me gezegd dat de inlaatnokkenas beter is als die van een itr,de uitlaatnokkenas zou hetzelfde zijn.
wat denk jij hiervan,zou het de moeite zijn om te doen,of laten zoals het nu is?
greetzzzz
ITR1689

Post by ITR1689 »

hondazot wrote:@gaskleppie:als ik de klepdichtingen laat veranderen is het natuurlijk ook het moment om er intern veranderingen te doen,daarom ik loop al een tijdje in het hoofd om de inlaatnokkenas te veranderen door eentje van een b16b.

Als je een 1998-1999 ITR hebt, dan scheelt het maar 3 graden extra openingstijd van de VTEC nok. Als je een 2000-2001 ITR hebt, dan is de B16B inlaatnokkenas precies hetzelfde.
stannyitr

Post by stannyitr »

Had dit probleem ook peter,klepseals en zuigerveren vervangen probleem opgelost.
Had bij het gas lossen soms witte rook uit de uilaat; wat gaskleppie dus aanhaalde :wink: .
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De CTR inlaatnokkenas is idd maar een klein beetje scherper, dus dat is de moeite niet.
Neem dan gelijk een extremere nok. Skunk2 heeft hele leuke sets. Daarbij moeten wel gelijk de klepveren vervangen worden. Dit is normaal een hoop werk dus als de veren er dan toch uit zijn..... zet er dan gelijk sterkere in!
Skunk2 heeft ook hele goede veren en schotels.
Nyther

Post by Nyther »

Khoorde nu dat showoffimports binnekort hélé leuke nokkenstokken gaat leveren :) zelfde specs als skunk2, maar dan van OBX-R en een véél leukere prijs!

op honda-tech waren ze ergens al goed te spreken over die nokken..

meer info:

[email="info@showoffimports.nl"]info@showoffimports.nl[/email]
rob010

Post by rob010 »

Witte rook lijkt mij een koppakking probleem
Locked