hey type-r collega's
ik heb sinds een maand een groot probleem,als ik hem goed in vtec laat gaan komt er een onrustwekkende wolk wit-lichtblauwe rook uit de uitlaat en het verbruik is dramatisch hoog geworden :-?
voordien had ik totaal geen probleem met olieverbruik wat kan de oorzaak zijn hiervan?
ze hebben me al verteld dat dit komt door versleten klepdichtingen.ik heb nu 130000km op de teller staan.
indien het dit is,wat zouden de kosten ongeveer zijn om deze te vervangen?
Als de witte wolk uit de pijp komt als je je gas LOS laat zijn het je klepseals, Als de witte wolk uit de pijp komt als je gas GEEFT zijn het je zuigerveren.
Laat iemand achter je aan rijden en test dit.
Klepseals vervangen is een dag werk minimaal, maar dan is het wel weg.
zuigerveren is een lastiger probleem, die heb je niet zomaar vervangen.
heb je pas met een laag oliepeil gereden? Kan de oorzaak geweest zijn als je lekker aan het bochtendraaien geweest bent op hoge snelheid. Als de oliedruk tijdelijk te laag geweest is kan dit voorkomen.
gaskleppie wrote:Als de witte wolk uit de pijp komt als je je gas LOS laat zijn het je klepseals, Als de witte wolk uit de pijp komt als je gas GEEFT zijn het je zuigerveren. Laat iemand achter je aan rijden en test dit. Klepseals vervangen is een dag werk minimaal, maar dan is het wel weg. zuigerveren is een lastiger probleem, die heb je niet zomaar vervangen. heb je pas met een laag oliepeil gereden? Kan de oorzaak geweest zijn als je lekker aan het bochtendraaien geweest bent op hoge snelheid. Als de oliedruk tijdelijk te laag geweest is kan dit voorkomen.
@gaskleppie:als ik de klepdichtingen laat veranderen is het natuurlijk ook het moment om er intern veranderingen te doen,daarom ik loop al een tijdje in het hoofd om de inlaatnokkenas te veranderen door eentje van een b16b.
ze hebben me gezegd dat de inlaatnokkenas beter is als die van een itr,de uitlaatnokkenas zou hetzelfde zijn.
wat denk jij hiervan,zou het de moeite zijn om te doen,of laten zoals het nu is?
greetzzzz
hondazot wrote:@gaskleppie:als ik de klepdichtingen laat veranderen is het natuurlijk ook het moment om er intern veranderingen te doen,daarom ik loop al een tijdje in het hoofd om de inlaatnokkenas te veranderen door eentje van een b16b.
Als je een 1998-1999 ITR hebt, dan scheelt het maar 3 graden extra openingstijd van de VTEC nok. Als je een 2000-2001 ITR hebt, dan is de B16B inlaatnokkenas precies hetzelfde.
Had dit probleem ook peter,klepseals en zuigerveren vervangen probleem opgelost.
Had bij het gas lossen soms witte rook uit de uilaat; wat gaskleppie dus aanhaalde :wink: .
De CTR inlaatnokkenas is idd maar een klein beetje scherper, dus dat is de moeite niet.
Neem dan gelijk een extremere nok. Skunk2 heeft hele leuke sets. Daarbij moeten wel gelijk de klepveren vervangen worden. Dit is normaal een hoop werk dus als de veren er dan toch uit zijn..... zet er dan gelijk sterkere in!
Skunk2 heeft ook hele goede veren en schotels.