Prijs-prestatie

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Guest

Prijs-prestatie

Post by Guest »

He mensen

Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren om wat aanpassingen te doen aan m'n ctr. Nu mis ik zo'n beetje alle technische kennis, behalve wat ik op internet bij elkaar sprokkel. Na een beetje denkwerk heb ik het volgende plan bedacht om wat meer peper in die ctr te krijgen (over het hele toerengebied tot de VTEC inknalt).

Cold air intake
Nieuw uitlaatsysteem
Lichter vliegwiel
Chiptunen om het zakie goed afgesteld te krijgen.
Denk dat een setje nieuwe remmen hierna ook geen kwaad kan.

Het lijkt me wel een logisch geheel dit. Kouwe lucht erin, fuel burnen, wieltje laten draaien en het afval er zo snel mogelijk weer uit. Maar kan iemand me vertellen wat de nadelen hiervan zijn? Of zijn er betere aanpassingen te verzinnen in hetzelfde toerengebied. Ik had bedacht dat dit geintje me ongeveer 2250 a 2750 euro ging kosten...
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Chiptunen zou ik op het laatste momemt doen.
Je remmen zijn al vrij goed, Ferodo remblokken erop en het is raceklaar.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Chiptunen kan op dit moment alleen met een Hondata ECU, maar misschien vergis ik me.

Aan de inlaatkant valt het meeste te verdienen, en de remmen zou ik niet tot het laatste laten.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De standaard CTR remmen zijn vrij goed. Beter dan de ITR remmen. Ze zijn iets groter. Mischien even groot als de ATR remmen terwijl de CTR lichter is.
Locked