mini type-R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
marco gooyaers

mini type-R

Post by marco gooyaers »

Hoi lui,

Met veel interesse volg ik het project van gaskleppie. Oefff eng hoor, maar wel kicken. Ben ook blij te zien dat het bij andere mensen ook wel eens tegenzit :D .

Nu de mini bijna klaar is zit ik al te denken aan meer vermogen. Niet dat het echt nodig is en ik heb er nog niet eens in gereden, maar het bloed kruipt enz. enz..

Hoe zijn die producten van Crower? Die strokekit (1.8-->2.2 liter) lijkt me wel wat. Maar meer inhoud zonder toerenverlies?? Kan ik met niet voorstellen en 60pk winst geloof ik ook niet helemaal. En of het allemaal zo goed past, ik weet het niet. Het zou wel een leuke upgrade zijn voor de mini, iets anders past niet. De motorruimte zit namelijk wat vol op het moment :wink: .

Iemand een mening??

O ja, nog een vraag: is de lsd van de S80 bak te vergelijken met een Quaiffe? Even goed bedoel ik.

Greetzz.,

Marco
ITR1689

Post by ITR1689 »

Van 1.8 naar 2.2 door alleen slag te vergroten? Zou ik niet doen. Zelfs naar 2.0 L is onbetrouwbaar. Let wel de B18C6 heeft al een vrij lange slag.

De ITR LSD lijkt heel erg op de Quaiffe. Principe is hetzelfde (Torsen LSD type 2). Waarschijnlijk is de Quaiffe wat zwaarder gebouwd voor zwaardere motoren. Quaiffe bouwt ze eigenlijk op maat voor verschillende type auto's.
Locked