Bandenkeuze
Bandenkeuze
Welke banden hebben jullie allemaal gereden en wat is de favoriet?
-Dunlop sp sport 9000, had deze band in 205-40-17 op de crx, en het reed geweldig, super grip, auto plakte letterlijk aan de weg, nadeel was dat ze slecht presteerden bij regen..
-Goodyear eagle f1 op de ITR met 215-40-17: Nog nooit zon set strontbanden gehad als deze, grip is om van te huilen, ze schuiven gewoon over het wegdek! wel goede banden voor in de regen,
IK wil nu nieuwe banden gaan leggen op de itr, en mijn voorkeur ligt bij de dunlops, maar ik hoor ook dat de bridgestone potenza's erg goed zijn!
toyo's schijnen erg te slijten...
wat zijn jullie ervaringen?
-Dunlop sp sport 9000, had deze band in 205-40-17 op de crx, en het reed geweldig, super grip, auto plakte letterlijk aan de weg, nadeel was dat ze slecht presteerden bij regen..
-Goodyear eagle f1 op de ITR met 215-40-17: Nog nooit zon set strontbanden gehad als deze, grip is om van te huilen, ze schuiven gewoon over het wegdek! wel goede banden voor in de regen,
IK wil nu nieuwe banden gaan leggen op de itr, en mijn voorkeur ligt bij de dunlops, maar ik hoor ook dat de bridgestone potenza's erg goed zijn!
toyo's schijnen erg te slijten...
wat zijn jullie ervaringen?
Bridgestone Potenza past het best bij de ITR. Harde wangen en veel grip.
Maar er zijn heel veel soorten Potenza's. Sommige zijn zwaar (S-03) en dat is weer nadelig.
Ik heb nu de 195/50R15W S-03. Super op nat en droog. keiharde wangen -> stuurt scherp. De RE-010 is ook niet slecht, maar is best duur.
Maar er zijn heel veel soorten Potenza's. Sommige zijn zwaar (S-03) en dat is weer nadelig.
Ik heb nu de 195/50R15W S-03. Super op nat en droog. keiharde wangen -> stuurt scherp. De RE-010 is ook niet slecht, maar is best duur.
Hmm ja ik moet morgen naar de gareg toe, want een van mijn goodyears is kapot gegaan dit weekend ( platte band in the middle of nowhere
)
prijsklasse wat ik wil uitgeven is max 160€ per band....
Welke potenza's zijn er dan? want het laatste wat ik wil is een zware band ( aangezien ik lichte velgen binnekort wil aanschaffen )

prijsklasse wat ik wil uitgeven is max 160€ per band....
Welke potenza's zijn er dan? want het laatste wat ik wil is een zware band ( aangezien ik lichte velgen binnekort wil aanschaffen )
Hmm de Potenza's op een rijtje:
de POTENZA RE050
The perfect tyre for the sporty, demanding driver in wet and dry conditions. Suitable for a wide range of models, from super sports cars such as the Enzo Ferrari, to popular models like the new Golf. It offers high performance with a good level of comfort and low noise. In certain sizes it is available as a runflat.
--------------------------------------------------
POTENZA RE720
Designed to enhance the performance of sports cars and coupés, the RE720 offers an exciting drive with great handling and responsiveness. Excellent and consistent wet weather braking and cornering make it one of the safest tyres around, while an aggressive tread pattern, stylish sidewall and rim guard make it one of the best looking.
-------------------------------------------
POTENZA S-03 POLE POSITION
The tyre of choice for many of the world's top sports cars. Potenza S-03 provides ultra-high performance in all driving conditions, with consistently excellent wet weather performance over the tyre's life. Superb comfort, low noise, high wear resistance and a super-stylish design with F1 high-nose graphic all add to the desirability of this world-famous tyre
------------------------------------------
POTENZA RE040
Proven that it has what it takes for leading high-performance cars such as Audi TT, BMW Z8 and Mercedes, this tyre is now available on the replacement market. Precision handling, greater manoeuvrability and superb traction come together to improve top sports performance. In other words, complete control with no compromise on comfort.
---------------------------------------------
Ik moet dus een extreme band, die perfecte wegligging heeft en ook prima te gebruiken is in een lichtgewichtvelg-combi
Heb een aantal tests gelezen, en de Dunlop sp sport 9000 presteert evengoed als de potenza s-03 alleen weegt de dunlop stukken minder.... wie heeft meer info?
http://www.miata.net/faq/tire_weights.html
de POTENZA RE050

The perfect tyre for the sporty, demanding driver in wet and dry conditions. Suitable for a wide range of models, from super sports cars such as the Enzo Ferrari, to popular models like the new Golf. It offers high performance with a good level of comfort and low noise. In certain sizes it is available as a runflat.
--------------------------------------------------
POTENZA RE720

Designed to enhance the performance of sports cars and coupés, the RE720 offers an exciting drive with great handling and responsiveness. Excellent and consistent wet weather braking and cornering make it one of the safest tyres around, while an aggressive tread pattern, stylish sidewall and rim guard make it one of the best looking.
-------------------------------------------
POTENZA S-03 POLE POSITION

The tyre of choice for many of the world's top sports cars. Potenza S-03 provides ultra-high performance in all driving conditions, with consistently excellent wet weather performance over the tyre's life. Superb comfort, low noise, high wear resistance and a super-stylish design with F1 high-nose graphic all add to the desirability of this world-famous tyre
------------------------------------------
POTENZA RE040

Proven that it has what it takes for leading high-performance cars such as Audi TT, BMW Z8 and Mercedes, this tyre is now available on the replacement market. Precision handling, greater manoeuvrability and superb traction come together to improve top sports performance. In other words, complete control with no compromise on comfort.
---------------------------------------------
Ik moet dus een extreme band, die perfecte wegligging heeft en ook prima te gebruiken is in een lichtgewichtvelg-combi
Heb een aantal tests gelezen, en de Dunlop sp sport 9000 presteert evengoed als de potenza s-03 alleen weegt de dunlop stukken minder.... wie heeft meer info?
http://www.miata.net/faq/tire_weights.html
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Vergeet al die resultaten die uit algemene testen komen!
De Integra heeft een heel aparte wegligging en heeft een sper op de voorwielen en is daardoor NIET te vergelijken met welke andere auto dan ook. Dat zie je in de bandenkeus direkt terug.
De goodyear doet het op heel veel auto's perfect, bij jou dus niet!
De Toyo doet het op een crx perfect, bij de ITR dus niet! (veel te veel flex in de bandwang. Ik heb ze eronder gahad en heb ze naar 3 maanden weg gedaan)
Naar mijn idee is er maar 1 goede band voor de ITR en dat is een band met een knetterharde bandwang. En daar zijn er niet veel meer van tegenwoordig.
Dit omdat de europeese fabriekanten van die belachelijk grote wielen standaard monteren. Maar ze wilde nog wel een beetje confort leveren. Daarom moesten de bandenfabriekanten over stag en hebben de bandwangen van bijna alle sportievere modellen veel zachter gemaakt
Bridgestone heeft daar lak aan en maakt zijn banden nog met heerlijk harde bandwang. De S-03 is daar net als de S-02 een goed voorbeeld van. Maar die zijn wel erg prijzig. Op het circuit heb ik de S-03 laten krijsen van genot en zelfs naar langdurig extreem zwaar belasten bleven ze perfect reageren zonder te gaan smeren of spontaan grip verliezen. met deze banden heb ik auto's van 500pk achter me gelaten op zandvoort
Je kan er heerlijk mee spelen zonder dat het gevaarlijk wordt.
Als je die te duur vind zou je ook de RE 720 kunnen nemen. Die heeft me positief verrast door goede grip in de regen te geven en ook op droog lekker strak te rijden ondanks de 15" maat die ik bij deze banden heb.
Als ik jou was zou ik zeker een Bridgestone kiezen. De S-03 is wat slijtvaster dan de S-02, De s-02 geeft weer wat meer grip maar is wel meer tricky, de RE 040 is minder in de regen, de Re-010 is alleen te krijgen in 15" , de Re-720 is de allrounder.
De Integra heeft een heel aparte wegligging en heeft een sper op de voorwielen en is daardoor NIET te vergelijken met welke andere auto dan ook. Dat zie je in de bandenkeus direkt terug.
De goodyear doet het op heel veel auto's perfect, bij jou dus niet!
De Toyo doet het op een crx perfect, bij de ITR dus niet! (veel te veel flex in de bandwang. Ik heb ze eronder gahad en heb ze naar 3 maanden weg gedaan)
Naar mijn idee is er maar 1 goede band voor de ITR en dat is een band met een knetterharde bandwang. En daar zijn er niet veel meer van tegenwoordig.
Dit omdat de europeese fabriekanten van die belachelijk grote wielen standaard monteren. Maar ze wilde nog wel een beetje confort leveren. Daarom moesten de bandenfabriekanten over stag en hebben de bandwangen van bijna alle sportievere modellen veel zachter gemaakt
Bridgestone heeft daar lak aan en maakt zijn banden nog met heerlijk harde bandwang. De S-03 is daar net als de S-02 een goed voorbeeld van. Maar die zijn wel erg prijzig. Op het circuit heb ik de S-03 laten krijsen van genot en zelfs naar langdurig extreem zwaar belasten bleven ze perfect reageren zonder te gaan smeren of spontaan grip verliezen. met deze banden heb ik auto's van 500pk achter me gelaten op zandvoort

Je kan er heerlijk mee spelen zonder dat het gevaarlijk wordt.
Als je die te duur vind zou je ook de RE 720 kunnen nemen. Die heeft me positief verrast door goede grip in de regen te geven en ook op droog lekker strak te rijden ondanks de 15" maat die ik bij deze banden heb.
Als ik jou was zou ik zeker een Bridgestone kiezen. De S-03 is wat slijtvaster dan de S-02, De s-02 geeft weer wat meer grip maar is wel meer tricky, de RE 040 is minder in de regen, de Re-010 is alleen te krijgen in 15" , de Re-720 is de allrounder.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hmm natuurlijk waren de potenza's S-03 weer niet op voorraad, verkoper trachtte tevergeefs mij andere potenza's te verkopen RE-040 met te zeggend at deze vééel beter waren..
angere garage gezocht, morgen komen de banden binnen en morgen gaan ze deronder 175€ per stuk incl montage + balanceren en uitlijnen
angere garage gezocht, morgen komen de banden binnen en morgen gaan ze deronder 175€ per stuk incl montage + balanceren en uitlijnen
Zekers brifdgestone, ik kan mij helemaal vinden in het verhaal van frank. op zandvoort heb ik gereden met michelin pilots (zeer goede band, michelin staat wat band betreft op 2 na bridgestone) maar zeer duidelijk was de te zachte wang, dat is niet ideaal voor de ITR, die echt een stugge wang nodig heeft. Door een communicatiefoutje zit er nu dunlop SP9000 onder mijn ITR, maar die presteren minder. Ik heb met een potenza S-03 onder een S-2000 gereden, erug goede eigenschappen. Re-720 op de standaard ITR velgen heb ik hiervoor gehad, en die doen het ook erug goed. maw bridgestone, niet verder kijken wat dat betreft.