Aansluiten oliedrukmeter

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Aansluiten oliedrukmeter

Post by Tom »

Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van een oliedrukmeter?
Ik had mijn metertjes naar de garage gebracht om het te laten aansluiten,
het werkte opzich perfect maar begon olie te lekken :( Ze hadden een t-stuk geplaatst met daaraan de olie-sensor. Dit is doorgaan hangen en het aansluitpunt op het motorblok was deels gescheurd :cry: waardoor deze ging lekken. Ze hebben nu geen zin meer om het opnieuw aan te sluiten, omdat ze bang zijn dat het weer zal gebeuren...

Is er een andere plaats om de oliedruk-sensor te plaatsen, en hem bijv. met een slangetje te verlengen??? :idea:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Doe het net als mij en plaats een speciale ring tussen je oliefilter en je blok. In die ring zitten twee gaten om sensoren te plaatsen. Het klinkt simpel en dat is het ook...

Mijn ring is van GReddy en aangesloten zit een oliedruk meter en een olietemp meter.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

THANX! :D
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zo'n ding dus...

Image

Ideaal en geen gezeik met boren en lekkage. Wat voor meters heb je?

Het afbreken van dat T-stuk is trouwens een veel voorkomend probleem. Te slap materiaal en te zware sensoren.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

zo'n ding kun je bij fullcartuning bestellen voor 39 euro (geen Greddy natuurlijk!) Gelijk maar bestellen dus! Meters zijn van AC autotechnic.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Je kunt ook de standaard oliedrukmeter vervangen met de jouwe! :idea:

Het lampje op je dashboard gaat immers pas branden als het veelal te laat is :!:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

als je daar ook je temp meter inzet meer je wel de temperatuur van de olie NA de koeler. Let daar wel even op.
Guest

Post by Guest »

Gewoon vetrekken met een stalen remleiding of dergelijke uit het origineel gat naar de firewall en daar met een t-stuk werken. Natuurlijk is dat ding van Greddy toppie
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Vandaag de tussenring binnengekregen! Morgen opnieuw aansluiten dus.
Heb ook gelijk een injen cold air intake en een nieuwe einddemper besteld, deze zet ik er ook maar op dan :D :D :D ach ja als je dan toch bezig bent...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gaskleppie wrote:als je daar ook je temp meter inzet meer je wel de temperatuur van de olie NA de koeler. Let daar wel even op.


Nee, joh? Heb ook zo'n ring erop laten zetten met daar de olie temp. sensor voor circuit dag Zolder. En mijn temp. meter stond de héletijd op de 130 als ik ook maar op het randje durfde te gaan rijden. en heb hem zelfs op de 140 zien staan toen ik achter een megane aan het gummen was en even niet op dat verdomde ding keek. Na ongeveer 2 volle rondjes
Maar de temp. is dus nóg hoger geweest dan 140 graden :shock:
Locked