ITR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Guest

ITR

Post by Guest »

eey mensen.
wat vinden jullie van http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=3951646&p_type_lijst=RL&o_id=1510547 deze ITR.. is het een beetje een goeie prijs voor die auto... is hij het kopen waard??
bvb bedankt voor je reactie greets Nick
ITR1689

Post by ITR1689 »

Probeer een zo origineel mogelijk ITR te kopen, want je weet nooit of de aftermarket onderdelen goed zijn. Probeer in ieder geval altijd de originele onderdelen te krijgen als ze vervangen zijn.

In dit geval zijn het de velgen en de schokdempers/veren. En mischien ook de originele uitlaat.
HONDA

Post by HONDA »

De wagen staat bij Auto Kraaij en dus komt de wagen zeer waarschijnlijk uit Duitsland. Goed opletten met papieren en onderhoudsboekjes dus.

Auto Kraaij opzich is al een verhaal apart. Er zijn vele horrorverhalen over wagens die bij Auto Kraaij vandaan komen. Er zijn echter ook legio gevallen waarbij het wel goed gaat.

Zoek voor de gein eens in deze forums op de naam Auto Kraaij...

CRX Club Forum

Streetlegal Honda Forum

Zoals bij elke tweedehands aankoop is het dus van belang dat je de wagen goed bekijkt/test. Neem iemand mee die verstand heeft van wagens.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

jah dat is wel een goed advies.. iemand meenemen die veel verstand heeft van auto's... en ik zal even rondkijken op de andere forums.. want als ik een ITR koop wil ik wel een goeie :!:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik vind deze betrouwbaarder, maarja hij is wel wat duurder. Mischien kan je nog wat afdingen.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=1878065
Guest

Post by Guest »

Elektr. ramen voor + achter, heb je dat ook joh met de ITR.. wist ik niet eens.. weer wat geleert :) maar vin het alleen jammer dat niet echt een foto er bij zit ofzo.. maar ik rij wel een keer langs de dealer
Guest

Post by Guest »

btw kan je nu ook niet weten of alles standaart is aan het beestje...
HONDA

Post by HONDA »

Er zijn geen elektrische ramen achter, foutje in de advertentie.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

haha okee dan had ik het dus wel goed dat dat niet kon :)
heb net even gekeken waar nieuwegein ligt en is net achter utrecht.. dus daar ga ik zeker een keer kijken.. heeft mischien 1 van jullie ook naar deze auto gekeken.. zoja wat vinden jullie er van.
of mischien weet 1 van jullie wel een betere ITR die orgineel is en goed is. zou mooi zijn :lol:
HONDA

Post by HONDA »

Op een andere forum was ook een topic over de ITR's bij Kraaij. Even een quote:

de auto is vorig jaar uit dld gehaald door een bedrijf in emmen, "Het spoor". Bij dit bedrijf koopt kraaij wel vaker auto's. dit bedrijf neemt het niet zo nauw met km standen, ik ben er een keer geweest voor een sol vti, die had hij net binnen gekregen uit dld maar deze had meer als 2 ton gelopen toen had ik geen interesse meer. maar nadat ik een paar weken later weer bij het bedrijf was had de sol ineens 1 ton minder gelopen??????

Ik ben bij die ITR wezen kijken maar hij was al doorverkocht aan kraaij. op zich nette auto alleen wel met andere voorbumper. alleen de km stand???????
Guest

Post by Guest »

hmm ja dus kraaij is niet echt een betrouwbare dealer... dan kan ik dus beter even doorsparen en voor 2000 euro een betrouwbare kopen en 1tje met minder op de teller....
Guest

Post by Guest »

Auto Kraaij vraagt wel veel als handelaar en heb verhalen gelezen van garantie alleen op onderdelen en niet op arbeidsloon.
Vind de prijzen van de Type R serie eigenlijk zowiezo van de gekke. Heb net zelf een Prelude VTI van 97 verkocht voor minder dan 9 mille, auto kostte nieuw net zoveel als integra R en was helemaal in orde. Heb nu een Lexus IS200 van een vriend overgenomen van 2000, kostte nieuw net zoveel als Accord Type R limited edition voor.....12 mille. Snap best dat prijzen ook wel bepaald worden door vraag en aanbod maar persoonlijk heb ik er dan niet alles voor over. Op de autotrader staat bij Crombag een Accord 2.4TypeS uit 2003 voor 26950 (nieuw 34000) en als deze Accord zo verder gaat met afschrijven lijkt me dit een mooie opvolger voor de Lexus over een jaartje of 3. :D
HONDA

Post by HONDA »

Type-R is exclusief, een VTI niet. Zo werkt de markt nu eenmaal.
Guest

Post by Guest »

Ben dit niet helemaal met je eens want laatste generaties Prelude VTI kom je ook niet veel tegen, ken geen precieze verkoopcijfers hiervan. Ben alleen niet emotioneel verbonden met een merk of type auto dat ik er meer voor ga betalen dan dat hij werkelijk waard is. Want hoe exclusief is een auto als bijna alle ATR's en ITR's wit zijn.
HONDA

Post by HONDA »

Aangezien er maar 70 ITR's zijn is dat zeer exclusief. Een ITR/ATR is ook gewoon meer gewild dan een Prelude.

Sorry maar een Prelude is niet het meest geslaagde Honda model vind ik. Ik ben schijnbaar niet alleen met die mening want erg 'hot' zijn ze niet in de verkoop.
Guest

Post by Guest »

In mijn eerste bewering staat duidelijk dat ik wel snap dat prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, maar dat ik niet meer voor een auto ga betalen dan dat hij echt waard is, voer maar eens een berekening uit op basis van carbase zul je zien dat een 98er VTI en 98er ITR elkaar niet veel ontlopen. Weet ook wel dat je de auto nooit voor deze prijs zult kopen/verkopen maar is gewoon een economische berekening, vraag en aanbod zitten hier niet in verwerkt.
Hoe lang een auto te koop staat zegt ook niet alles, zo kun je een S2000 toch ook wel exclusief noemen en gewild, maar zie op autotrader toch een paar die al erg lang te koop staan. Ook is een Prelude uiteraard niet HOT, want het is een coupe en geen SUV, MPV enz, bij mij op het werk waren tal van collega's die het een prachtige bak vonden, maar konden het niet betalen voor erbij en kwam niet in aanmerking voor als 1ste auto i.v.m. de kids, je zult dus gewoon een liefhebber moeten vinden en geduld moeten hebben. Dit geld ook voor de ITR en ATRliefhebbers, want heb daar ook wel een paar van gezien die erg lang te koop staan.
ITR1689

Post by ITR1689 »

jon wrote:In mijn eerste bewering staat duidelijk dat ik wel snap dat prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, maar dat ik niet meer voor een auto ga betalen dan dat hij echt waard is, voer maar eens een berekening uit op basis van carbase zul je zien dat een 98er VTI en 98er ITR elkaar niet veel ontlopen. Weet ook wel dat je de auto nooit voor deze prijs zult kopen/verkopen maar is gewoon een economische berekening, vraag en aanbod zitten hier niet in verwerkt.

De echte waarde wordt bepaald door vraag en aanbod. Als iedereen 30 mille ervoor wil betalen, dan is ie ook 30 mille waard, ook al ben jij er niet mee eens. Wat Carbase doet is maar een schatting van het vraag en aanbod. Hoe kleiner de markt hoe onnauwkeuriger zo'n schatting.
Guest

Post by Guest »

Zeg ik toch ook :D
ITR1689

Post by ITR1689 »

Lijkt wel alsof je er niet mee eens bent, dat je Prelude zo weinig "waard" was..... :-)

Carbase schattingen zijn waardeloos. Wat zeldzame modellen betreft dan...
Guest

Post by Guest »

Nee hoor, vind alleen voor mij persoonlijk de ATR en ITR gewoon veel te duur en dat is niet om op iemands tenen te trappen maar dat zou ik er nooit voor uitgeven, staat jullie gewoon vrij ervoor te vragen/betalen wat jullie willen. Ik heb de Prelude 4jaar oud bij de Hondadealer gekocht voor net geen 15000,-, was helemaal in orde alleen wat veel gereden, maar daar zul je een 4jaar oude ITR nooit voor vinden bij de Hondadealer en persoonlijk maakt het me niet veel uit of ik nu in een Prelude 2.2VTI rij of in een ITR. Wat me wel wat uitmaakt is wat het me gaat kosten. Heb de Prelude voor weinig verkocht omdat ik een IS200 voor wel heel weinig van een vriend heb kunnen overnemen, had er zeker nog iets meer voor kunnen krijgen, maar heb jongeman van 21 wel heel erg blij gemaakt. Zou zelf ATR wel kunnen betalen want heb de lexus gekocht en maandje erna de Prelude pas verkocht maar wil dat gewoon er niet voor betalen ook al ben ik een Hondaliefhebber en ga ik nu dan even vreemd. Heb al eerder aangegeven, over jaartje of 3 misschien dan wel een Accord 2.4TypeS of heel misschien S2000 als deze nog wat in de prijs zakken(maar ik vrees weer het ergste) Laatste lijkt me ook wel leuk voor erbij naast de Lexus.
Locked