mini type-R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
marco gooyaers

mini type-R

Post by marco gooyaers »

Hoi lui,

De mini en de motor zijn afgeleverd in Engeland. Nu zes weken w8en :( .

Via het DTA management wordt de vtec ingesteld op 5000 rpm. De eindoverbrenging wordt 1:3.4 ivm. de velgen. De 1 is anders "useless". Nu kan hij in zijn 1 tot ongeveer 70kmh.

Er rijdt een jap spec type-R mini in Engeland. Deze heeft 240 pk en gaat tot 9000rpm. Mijn vraag is: zal ik de begrenzer ook later in laten komen of heeft dit nadelige gevolgen voor het vermogen???

Er zit nu een D&C Sports uitlaatspruitstuk op, is dat een goeie?? Overigens, ik heb de jap-spec uitlaat gezien, die is ff wat dikker dan de Europese :) .

Wat zou een goede einddemper zijn? Er zit nu nog een mini sportuitlaat op, maar die kan het vermogen niet aan. Ik zit zelf te denken aan een carbon motor demper.

Alvast bedankt,

Marco Gooyaers
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De begrenzer moet je zeker gebruiken!

Een ITR motor schiet zo snel de toeren in dat je hem heel snel overtoert.
9000rpm IS DE MAX!!.
Bij 9200rpm als max heb ik al horror verhalen gehoord over scheurende klepschotels, en bij een max 9500rpm heb ik het zelf zien gebeuren tot 2x toe! Dat betekend dus einde blok!
Het maximale vermogen zal met een open uitlaat op zo'n 8500rpm gehaald worden, hoger in toeren zou dus wel zin hebben, maar zonder aanpassingen in de klepveren en schotels is dit niet te doen.

De uitlaat kan dus helemaal open zijn. Voor de ITR is een 60mm uitlaat de maat die je moet hebben. Dat DC sports spruitstuk ( 4-2-1 ?? )hebben ze waarschijnlijk gekozen omdat deze vrij veel bodemvrijheid geeft.
Een JDM (japanse versie) spruitstuk is vaak een 4-1 en heeft een 60mm collector. Deze werkt idd beter al betwijfel ik of je de ruimte hebt onder de mini.
De eind en tussenpijp kan dus helemaal 60mm zijn. Dit heeft al genoeg goede resultaten gegeven op de diverse rollenbankmetingen.
marco gooyaers

mini-R

Post by marco gooyaers »

K bedankt,

Ik hou het blok liever heel (niet echt gratis zo'n blok), dus standaard rpm's. Ik laat het nog even afhangen van de experts daar. Ik denk dat ik eea. ga winnen met aanzuigen van koude lucht e.d.. Ik heb overigens niet veel ruimte meer voor dikke slangen. Er stonden wat B16A2 mini's, phoehahh wat vol onder de motorkap, ook met die 9cm verlendge neus xD.

Grtz.,

Marco
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

koude lucht is heel belangrijk voor de ITR. Dus als je een buis vanuit de buitenlucht kan krijgen........ zou mooi zijn!
Locked